Δρ. Κυριάκος Ποζρικίδης: Η διεθνοποίηση αποτελεί μονόδρομο για τη ΔΕΘ

Δρ. Κυριάκος Ποζρικίδης: Η διεθνοποίηση αποτελεί μονόδρομο για τη ΔΕΘ

0

Για τη νέα εποχή στην οποία έχει περιέλθει η ΔΕΘ, με την εξωστρέφεια να αποτελεί σημείο
αναφοράς της και τον νέο της προσανατολισμό, μιλάει στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ»
ο διευθύνων σύμβουλος της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, Δρ. Κυριάκος Ποζρικίδης,
εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την 80ή επετειακή διοργάνωση της ΔΕΘ.
Τεχνοκράτης, με όραμα και συγκεκριμένο πλάνο για τη ΔΕΘ, ο Δρ Κυριάκος Ποζρικίδης
υπογραμμίζει την ανάγκη «ολικής επαναφοράς» της έκθεσης σε αυτό που ήταν κάποτε και
επισημαίνει πως η διεθνοποίηση του εκθεσιακού φορέα αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξή του.
Τη σημαντική δε αναγνώριση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης από την παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία, ο κ. Ποζρικίδης σημειώνει πως αντανακλά η εκλογή του στην ηγεσία της Ένωσης Εκθέσεων Κεντρικής Ευρώπης (CEFA).
Εξίσου αισιόδοξος εμφανίζεται και για τη διεθνή έκθεση Τουρισμού Philoxenia, η οποία,
όπως χαρακτηριστικά λέει, διακατέχεται από «αέρα» ανανέωσης.
Σημειώνει δε πως κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της έκθεσης, η Θεσσαλονίκη θα είναι το
επίκεντρο του ενδιαφέροντος του τουριστικού κόσμου.

• Δύσκολη η φετινή 80ή επετειακή Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων. Ποια είναι η άποψή σας και πως τελικά εξελίχθηκε η φετινή ΔΕΘ;
– Η επετειακή 80ή ΔΕΘ κέρδισε το στοίχημα της επισκεψιμότητας, παρασύροντας με τη γιορτινή της διάθεση τον κόσμο. Για δεύτερη συνεχή χρονιά ξεπεράστηκε το φράγμα των 200.000 επισκεπτών, με τη φετινή διοργάνωση να πετυχαίνει εξαψήφιο νούμερο σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και παρά τις αντιξοότητες όλου του τελευταίου διαστήματος. Ειδικότερα, 216.364 επισκέπτες πέρασαν τις πύλες της 80ής διοργάνωσης, καθώς ο κόσμος ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό στο κάλεσμα της ΔΕΘ-Helexpo, αλλά και στο πλούσιο πρόγραμμα της έκθεσης, που είχε τα πάντα, συνδυάζοντας αρμονικά το
εμπορικό και επιχειρηματικό κομμάτι με τον πολιτισμό, την αναψυχή και την κοινωνική αλληλεγγύη. Ενδεικτικό είναι ακόμη το γεγονός πως περίπου 170.000 άτομα επισκέφθηκαν τις «Μαγεμένες».

• Ποια περίπτερα και ενότητες ξεχώρισαν στη φετινή ΔΕΘ, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του κοινού;
– Κεντρικό ρόλο στην 80η ΔΕΘ είχαν οι «Μαγεμένες», τα μνημειώδη αυτά γλυπτά, που μετά από 151 χρόνια επέστρεψαν με τη μορφή αντιγράφων στη Θεσσαλονίκη και εκτίθενται στο περίπτερο 3 του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου. Πρόκειται για μια
πρωτοβουλία της ΔΕΘ-Helexpo, μια προσφορά του εθνικού εκθεσιακού φορέα για τα 80α γενέθλια της ΔΕΘ και βέβαια για τη Θεσσαλονίκη.
Πέρα όμως από τις «Μαγεμένες», η «βεντάλια» της 80ης ΔΕΘ άνοιξε φέτος ακόμα περισσότερο. Δεκατέσσερα θεματικά αφιερώματα που καλύπτουν όλες τις πτυχές της εγχώριας παραγωγής και επιχειρηματικότητας, από τον αγροδιατροφικό τομέα μέχρι
τις νέες τεχνολογίες, την πληροφορική και την ενέργεια, προσέλκυσαν τους επισκέπτες, οι οποίοι είχαν παράλληλα την ευκαιρία να επιλέξουν από μια σειρά προτάσεων
ψυχαγωγίας, με γνωστούς Έλληνες καλλιτέχνες και πλούσια εκπροσώπηση τοπικών συγκροτημάτων. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν επίσης η έκθεση «Οι σημαντικότερες εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων», που συνεχίζει να φιλοξενείται στη ΔΕΘ και ξαναζωντανεύει 40 περίπου εξαιρετικές μηχανές και επινοήσεις, από το «ρομπότ-υπηρέτρια» του Φίλωνος και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία μέχρι τον «κινηματογράφο» του Ήρωνος, κι από το αυτόματο ωρολόγιο του Κτησιβίου και τον αστρολάβο του Πτολεμαίου μέχρι τον αναλογικό υπολογιστή των Αντικυθήρων.
Το «μενού» της 80ης ΔΕΘ περιέλαβε, μεταξύ άλλων, και το Φεστιβάλ θεάτρου για παιδιά και εφήβους, το Music Band Festival, την Cheapart, το e-GAMING, το μεγαλύτερο gaming event στα Βαλκάνια κ.ά..

• Ποια είναι τα αποτελέσματα της συγχώνευσης της ΔΕΘ με τη Helexpo για τη βιωσιμότητα του εκθεσιακού φορέα;
– Η ΔΕΘ-HELEXPO με τη συγχώνευσή της πέρασε σε μία νέα εποχή και αναδεικνύεται σε εταιρία-πρότυπο για τον δημόσιο τομέα, δηλώνοντας «παρούσα» την πιο κρίσιμη περίοδο για την ελληνική οικονομία. Με τη συγχώνευση επετεύχθη η εξυγίανση της εταιρίας, η απορρόφηση ζημιών 4 εκατ. ευρώ, ο εξορθολογισμός των προμηθειών και ο εκσυγχρονισμός της έκθεσης.
Η νέα ενιαία εταιρία έθεσε ως προτεραιότητα τη διεθνοποίησή της, την ενίσχυση και εμπλουτισμό των εμπορικών της σημάτων, αλλά και την επέκτασή της στην Αθήνα, μέσα από ευρύτερες συνεργασίες και συνέργειες, ακόμη και με τον ανταγωνισμό.

• Πως αντιλαμβάνεστε το μέλλον της ΔΕΘ;
– Η διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo θεωρεί πως η διεθνοποίηση του εκθεσιακού φορέα αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξή του, γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή κινήθηκε συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση. Η ενίσχυση της παρουσίας μας στις ξένες
αγορές όπου είχαμε ήδη δραστηριότητα, αλλά και το άνοιγμά μας σε νέες αποτελεί προτεραιότητα της στρατηγικής μας. Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε εντάσσονται και οι συνεργασίες με την αυστριακή Reed Exhibitions Messe Wien, που άνοιξε για εμάς ένα
τεράστιο, διεθνές εκθεσιακό δίκτυο, με την έκθεση της Καντόνας, που μας δίνει πρόσβαση στην τόσο σημαντική κινεζική αγορά, αλλά και με τον εκθεσιακό οργανισμό του Ζάγκρεμπ, στη «γειτο-νιά» μας, που παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας.
Θα συνεχίσουμε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, ενισχύοντας τις διεθνείς συμμαχίες και επιδιώκοντας νέες, ώστε να εδραιώσουμε τον διεθνή χαρακτήρα της ΔΕΘ-Helexpo. Η διεθνής μας στρατηγική διατρέχει όλες τις δράσεις της έκθεσης.

•Είσαστε ο πρώτος Έλληνας, ο οποίος αναλαμβάνει την ηγεσία
της Ένωσης Εκθέσεων Κεντρικής Ευρώπης (CEFA). Μιλήστε μας γι’
αυτή την εξέλιξη και πως θα μπορούσατε να προωθήσετε τη ΔΕΘ
μέσα από τα νέα σας καθήκοντα;
– Η εκλογή μου στην ηγεσία της CEFA αντανακλά τη σημαντική αναγνώριση της ΔΕΘ-Helexpo και των στελεχών της από την παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία. Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια η στρατηγική εξωστρέφειας που ακολουθεί η εταιρία, αλλά και οι
κινήσεις της στη διεθνή εκθεσιακή «σκακιέρα» έχουν εντατικοποιηθεί.
Η CEFA, στην οποία η ΔΕΘ-Helexpo είναι μέλος μόλις από το 201Untitled-23, είναι ένα σημαντικό δίκτυο οργανωτών εκθέσεων στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 1995 με σκοπό να αναδείξει την περιοχή σε ισχυρή πύλη εκθέσεων διεθνούς εμβέλειας, που θα υπερβαίνει τα φυσικά σύνορα των 25 μελών της. Η αποστολή της CEFA είναι να βοηθά τα μέλη της να προσφέρουν στις επιχειρήσεις υψηλής ποιότητας διεξόδους στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Νοτιοαν
ατολικής Ευρώπης.
H ΔΕΘ-Helexpo έχει προτείνει η επόμενη γενική συνέλευση της CEFA, που προγραμματίζεται για τον Ιούνιο του 2016, να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη.

• Γενικά ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για τη ΔΕΘ και ποιος ο απολογισμός μας από την ανάληψη των καθηκόντων σας;
– Εμπλουτίζουμε συνεχώς το εκθεσιακό πρόγραμμα, ανάλογα με τις ανάγκες των εκθετών και της αγοράς, αλλά και τις προοπτικές που διαπιστώνουμε σε διάφορους κλάδους της οικονομίας. Κάπως έτσι για παράδειγμα προχωρήσαμε στη διοργάνωση της 1ης
Freskon, μιας έκθεσης για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, που προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον και μάλιστα διεθνές. Επίσης, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Reed Exhibitions Messe Wien, δρομολογούμε εντός του 2016 τη διοργάνωση της Aqua Therm,
μιας έκθεσης που θα συνδυασθεί αρμονικά με την Infacoma και την EnergyTech και θα ενισχύσει με το γνωστό διεθνώς εμπορικό της σήμα τις εκθεσιακές δράσεις της εταιρίας. Τα σχέδιά μας για διαρκή ανανέωση του εκθεσιακού προγράμματος δεν σταματούν εδώ, όμως δεν βασίζονται ποτέ σε βεβιασμένες κινήσεις ή ενέργειες εντυπωσιασμού, αλλά σε προσεκτικά βήματα και έρευνα της αγοράς που κάθε φορά μας ενδιαφέρει.
Τα τρία τελευταία χρόνια, η επισκεψιμότητα στα εκθεσιακά γεγονότα μας έχει αγγίξει το ένα εκατομμύριο επισκέπτες, έναντι 500 χιλ. επισκεπτών προηγουμένως, ενώ ο τζίρος της εταιρίας αυξήθηκε κατά 20% και η ΔΕΘ-Helexpo είναι κερδοφόρα.

• Το επόμενο διάστημα υπάρχει και η διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia. Ποιος θα είναι ο χαρακτήρας της φετινής διοργάνωσης και από πλευράς συμμετεχόντων ποια είναι η εικόνα που έχετε;
– Με «αέρα» ανανέωσης, έντονη δυναμική και τη «λάμψη» του ελληνικού τουρισμού38-41 POZRIKIDIS προετοιμάζεται από τις 12 έως τις 15 Νοεμβρίου 2015 για την 31η διοργάνωσή της η Philoxenia, που μαζί με την Hotelia, αποτελούν το σημαντικότερο τουριστικό εκθεσιακό
«δίδυμο» στη χώρα. Παράλληλα μαζί τους διοργανώνεται φέτος και η Polis, η εξειδικευμένη έκθεση των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Δημόσιου και Κοινωνικού Τομέα και των ιδιωτικών επιχειρήσεων – προμηθευτών τους. Μετά τις σημαντικές επιδόσεις της 30ής επετειακής διοργάνωσης της Philoxenia και με το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον
του κλάδου του ξενοδοχειακού εξοπλισμού γα τη Hotelia, η ΔΕΘ Helexpo προετοιμάζει ένα τουριστικό πανόραμα που θα κάνει την πόλη της Θεσσαλονίκης το επίκεντρο του ενδιαφέροντος του τουριστικού κόσμου.

• Ποιο είναι το μέλλον της Philoxenia και πως θα μπορούσε να αναδειχθεί σε κυρίαρχη έκθεση Τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή;
– Η ανάδειξη της Philoxenia σε κυρίαρχη έκθεση τουρισμού στη Ν.Α. Ευρώπη δεν είναι ένα εγχείρημα, το οποίο μπορεί να συμβεί από τη μία στιγμή στην άλλη. Προς αυτή την κατεύθυνση σημαντικό είναι το ότι ο ελληνικός τουρισμός καταγράφει κάθε χρόνο αυξητική πορεία και αυτό αποτελεί ένα στοιχείο προστιθέμενης αξίας για τη Philoxenia.
Παράλληλα, θα ήθελα να σας επισημάνω ορισμένα από τα στοιχεία της στρατηγικής μας για την ανάπτυξη της Philoxenia, τα οποία συμπυκνώνονται στα εξής:

  • Σε ένα δυναμικό πρόγραμμα προσκεκλημένων ξένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers).
  • Στο momentum που μας δίνει η αύξηση των επισκεπτών -τόσο απλών όσο και εμπορικών- της περσινής διοργάνωσης κατά 35%.
  • Στη στήριξη του ΕΟΤ και των μεγαλύτερων και πιο έγκυρων φορέων του τουρισμού, αλλά και με τη συμμετοχή σύσσωμου του τουριστικού κόσμου.
  • Στις καθοριστικής σημασίας συνεργασίες, διεθνείς και εγχώριες.
  • Στην ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα των εκθέσεων με την προσέλκυση περισσότερων ξένων συμμετοχών.
  • Στην καθολική εκπροσώπηση της ελληνικής επικράτειας, μέσω των Περιφερειών της και των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης.
  • Στο οργανωμένο και ευρύ πρόγραμμα προβολής και μάρκετινγκ στο εξωτερικό και παρουσία της Philoxenia σε διεθνείς εκθέσεις και
  • Στη διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων και συνεδρίων στο πλαίσιο της έκθεσης.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ