ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: «Απογειώνεται» η ζήτηση για αεροπορικές μεταφορές

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ

Με το… δεξί ξεκίνησε και συνεχίζει το 2016 για τις αερομεταφορές -διεθνείς και εγχώριες-, όπως προκύπτει με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία για τον Φεβρουάριο της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διεθνούς επιβατικής κίνησης για τον Φεβρουάριο, ο δείκτης RPK (συνολικά χιλιόμετρα επιβάτη) αυξήθηκε κατά 8,6%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και η μηναία συνολική χωρητικότητα των αεροπορικών επιβατών σε χιλιόμετρα (ASK) αυξήθηκε κατά 9,6%. Μοναδική εξαίρεση ο συντελεστής πληρότητας φορτίου, ο οποίος μειώθηκε κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες σε 77,8%.

«Το πρώτο δίμηνο του 2016, η ζήτηση για συνδεσιμότητα των επιβατών είναι μακρά η ισχυρότερη από το ξεκίνημά της εδώ και οκτώ χρόνια. Ωστόσο, ο Φεβρουάριος ήταν ο πρώτος μήνας από τα μέσα του 2015 κατά τον οποίο η ανάπτυξη της χωρητικότητας υπερέβη τη ζήτηση, προκαλώντας την παγκόσμια μείωση του συντελεστή φορτίου. Δεν είναι σαφές αν αυτό σηματοδοτεί την έναρξη μιας γενικευμένης πτωτικής τάσης του συντελεστή πληρότητας», δήλωσε ο Tony Tyler, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος IATA.

Σε νέα άνοδο η επιβατική ζήτηση

Η διεθνής επιβατική ζήτηση τον Φεβρουάριο αυξήθηκε κατά 9,1% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2015, περισσότερο από την ετήσια αύξηση 7,3%, που καταγράφηκε τον Ιανουάριο, με τις αεροπορικές εταιρίες σε όλες τις περιφέρειες να σημειώνουν ανάπτυξη. Η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε κατά  9,9%, προκαλώντας τη μείωση κατά 0,6% του συντελεστή φορτίου, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 79,2%.

Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς είδαν μια αύξηση της ζήτησης κατά 7,7% τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο. Η κίνηση δείχνει να έχει ανακάμψει μετά από το «ταραγμένο» τέταρτο τρίμηνο του 2015, με τις απεργίες και το κλείσιμο της Transaero στη Ρωσία. Έτσι, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,8%, ενώ ο συντελεστής φορτίου κατέγραψε «ασθενική» μείωση κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 78,3%.

Η κίνηση των αεροπορικών εταιριών στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού τον Φεβρουάριο αυξήθηκε κατά 11,2%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 10,3% και ο συντελεστής φορτίου κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 78,3%.

Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης σε πολλές από τις οικονομίες της περιοχής, εν μέρει αντισταθμίστηκε από την αύξηση 7,3% στον αριθμό των απευθείας συνδέσεων, που συνέβαλε στην τόνωση της ζήτησης των επιβατών.

Η κίνηση ανά αγορά

Η κίνηση των αεροπορικών εταιριών στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκε κατά 3,6%, που ήταν το πιο μικρό ποσοστό μεταξύ των περιφερειών, ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,8%, προκαλώντας την οριακή μείωση κατά 0,9% του συντελεστή πληρότητας, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 75,9%. Οι αεροπορικές εταιρίες των ΗΠΑ έχουν επίκεντρο τη μεγαλύτερη και πιο ισχυρή εγχώρια αγορά, αν και η αγορά δείχνει σημάδια επιβράδυνσης κατά τους τελευταίους μήνες.

Με τη σειρά τους οι αερομεταφορείς στη Μέση Ανατολή είδαν μια αύξηση της ζήτησης κατά 11,3% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Μεγαλύτερο ήταν το ποσοστό αύξησης στη χωρητικότητα (16,9%), γεγονός που οδήγησε σε μείωση κατά 3,7% του συντελεστή φορτίου, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 73%.

Οι αεροπορικές εταιρίες στη Λατινική Αμερική παρουσίασαν αύξηση 10,4% στην κίνηση, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2015, ενώ στο ίδιο πλαίσιο διαμορφώθηκε και η αύξηση της χωρητικότητας σε ποσοστό 10,1%, ενισχύοντας τον συντελεστή φορτίου μόλις κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 79,8%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των περιοχών. Η εγχώρια ζήτηση επιβατών παραμένει κάτω από την πίεση των οικονομικών δυσκολιών που παρατηρούνται στις μεγαλύτερες οικονομίες της περιοχής, αλλά αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει τα διεθνή επιχειρηματικά ταξίδια.

Την ισχυρότερη αύξηση της ζήτησης μεταξύ των περιφερειών παρουσίασαν οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρίες με την κυκλοφορία τον Φεβρουάριο να είναι αυξημένη έως και 12,7% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο. Αυτή η εξέλιξη αποδεικνύει ότι, οι αερομεταφορείς της περιοχής ανάκτησαν μερίδιο της αγοράς μέσω των προσπαθειών για τον εξορθολογισμό των δικτύων και την ενίσχυση των συστημάτων διαχείρισης των εσόδων, μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια που προηγήθηκαν και εναρμονίζεται με το άλμα που παρατηρείται στις εξαγωγές από την Αφρική. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 13,4% και ο συντελεστής φορτίου «γλίστρησε» 0,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 63,7%.

Η εγχώρια ζήτηση από ταξιδιωτικές υπηρεσίες αυξήθηκε κατά 7,9% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2015, έναντι αύξησης 6,9% τον Ιανουάριο. Όλες οι αγορές, εκτός από τη Βραζιλία, παρουσίασαν άνοδο, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να καταγράφονται στην Ινδία, τις ΗΠΑ και την Κίνα. Η εγχώρια χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 9,0% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 79,7%.

Η Ινδία ήταν επικεφαλής όλων των εγχώριων αγορών, με την ετήσια αύξηση να ανέρχεται στο 24,6%, που υποστηρίζεται από το ισχυρό οικονομικό σκηνικό, καθώς και τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στον τομέα των υπηρεσιών. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, ενώ στο πλαίσιο αυτό, οι συχνότητες των πτήσεων το 2016 προγραμματίζεται να αυξηθούν κατά 11,5% σε ετήσια βάση.

Από την άλλη αρχίζει να παρατηρείται το ενδεχόμενο ανάκαμψης της αγοράς της Βραζιλίας, όμως οι εξαιρετικά αβέβαιες οικονομικές και πολιτικές προοπτικές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νέες προκλήσεις για τις αεροπορικές εταιρίες στο εγγύς μέλλον.

Η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης ανά χώρα (Φεβρουάριος 2016 έναντι Φεβρουαρίου 2015)
Παγκόσμιο μερίδιο PRK ASK PLF PLF (επίπεδο)
Εγχώρια 36.4% 7.9% 9.0% -0.8% 79.7%
Αυστραλία 1.1% 4.6% 5.2% -0.4% 74.3%
Βραζιλία 1.4% -3.1% -1.0% -1.6% 78.5%
Κίνα 8.4%  8.2% 9.5% -1.0% 82.0%
Ινδία 1.2% 24.6% 27.4% -1.9% 85.2%
Ιαπωνία 1.2% 1.4% -0.6% 1.3% 66.8%
Ρωσία 1.3% 3.4% -0.8% 2.9% 72.6%
Η.Π.Α. 15.4% 8.9% 11.5% -1.9% 80.7%

 

Η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης ανά περιοχή ((Φεβρουάριος 2016 έναντι Φεβρουαρίου 2915) 
Παγκόσμιο μερίδιο PRK ASK PLF PLF (επίπεδο)
Σύνολο 100.0% 8.6% 9.6% -0.7% 77.8%
Αφρική 2.2% 11.6% 11.9% -0.1% 65.7%
Ασία/Ειρηνικός 31.5% 9.8% 9.6% 0.1% 79.0%
Ευρώπη 26.7% 7.5% 7.3% 0.2% 77.7%
Λατινική Αμερική 5.4% 7.2% 7.3% -0.1% 79.5%
Μέση Ανατολή 9.4% 11.0% 16.7% -3.8% 73.3%
Βόρεια Αμερική 24.7% 7.1% 9.0% -1.4% 79.1%
Αφρική 100.0% 8.6% 9.6% -0.7% 77.8%

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *