ksd copyright
money tourism copyright photo

2018 ευχές, κάποιες σκέψεις και πολλά ευχαριστώ

ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε λίγες ημέρες ξεκινάει και η νέα τουριστική χρονιά, με την έκθεση Τουρισμού της Ουτρέχτης, όπως κάθε χρόνο.
Τα μηνύματα για το 2018, εμφανίζονται θετικά για τον ελληνικό Τουρισμό, ο οποίος ως άλλος Άτλαντας, όπως επιτυχημένα είπε γνωστός ξενοδοχειακός παράγοντας, “σηκώνει” στις πλάτες του την Ελλάδα.

Τα δεδομένα πάντως δεν είναι ξεκάθαρα, και η υπεραισιοδοξία βλάπτει, όπως επίσης και η απαισιοδοξία.

Η Τουρκία είναι σαφές ότι έχει κάνει come back και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα κάνει ρεκόρ όλων των εποχών το 2018. Οι επενδύσεις των μεγάλων δυτικοευρωπαϊκών ταξιδιωτικών οργανισμών, οι εκατοντάδες χιλιάδες επιπρόσθετες αεροπορικές θέσεις και η μαζική επιστροφή των Ρώσων, “εγγυώνται” την εξέλιξη αυτή, πάντα υπό κανονικές συνθήκες.

Από την άλλη πλευρά, η Αίγυπτος κατάφερε να αποκαταστήσει τις πτήσεις με Ρωσία, με διάταγμα που υπέγραψε ο πρόεδρος Πούτιν στις 30 Δεκεμβρίου, με Γερμανία “δουλεύει” έτσι κι αλλιώς και οι αρμόδιοι της φίλης χώρας, ευελπιστούν ότι μέσα στο τρέχον έτος, θα δουν “καλύτερες ημέρες” και από την Αγγλία.

Η Τυνησία συνεχίζει κανονικά με την TUI Αγγλίας, μόλις προχθές να ανακοινώνει πρόγραμμα για το 2018, ενώ η Κύπρος θα έχει ακόμη μια εξαιρετική χρονιά.

Και βέβαια business as usual για Βουλγαρία, Κροατία, Μαυροβούνιο, κ.λπ..

Η χώρα μας και φέτος έχει το θετικό momentum, οι ξενόδοχοι, ως άλλοι Άτλαντες, όπως σωστά είπε ο Αντώνης Καμπουράκης, βάζουν πλάτη, γερά, η υπουργός Τουρισμός Έλενα Κουντουρά επιδεικνύει μια αξιοπρόσεκτη κινητικότητα, οι εργαζόμενοι δείχνουν μια πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα ωριμότητα, η οποία μένει να αποδειχθεί ξανά με τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, και οι νέες ηγεσίες στους τουριστικούς φορείς, έχουν σηκώσει τα μανίκια και δουλεύουν.

Όμως όλα αυτά αρκούν;

Βραχυπρόσθεσμα ίσως ναι.
Μεσομακροπρόθεσμα όμως όχι.

Και το τουριστικό θαύμα δεν μπορεί να συνεχιστεί στο διηνεκές για δύο κυρίως λόγους: Ο πρώτος είναι ότι και ο Τουρισμός, όπως ολόκληρη η Οικονομία, έχει μια κυκλικότητα. Αργά ή γρήγορα λοιπόν η Ελλάδα, θα φύγει από την πάνω μεριά του κύκλου.
Ο δεύτερος είναι ότι το πρωτοφανές κύμα υπερφορολόγησης, σε συνδυασμό με την ανεκτικότητα απέναντι σε φαινόμενα γκρίζας οικονομίας, θα οδηγήσουν τις ξενοδοχειακές – τουριστικές επιχειρήσεις σε αδιέξοδο.

Και σε όλο αυτό το σκηνικό βέβαια, θα πρέπει να προστεθούν ως αρνητικοί πρωταγωνιστές, οι τράπεζες, οι οποίες μόνο το έργο για το οποίο υπάρχουν, δεν επιτελούν…

Στα καθ’ ημάς τώρα, και επιτρέψτε μου αυτή την μικρή αναφορά για ένα λόγο που θα εξηγήσω, στο money-tourism.gr, το οποίο έκλεισε δύο χρόνια στον ιντερνετικό αέρα.
Σύμφωνα με όλα τα ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, το money-tourism.gr, είναι μακράν ο πρώτος ενημερωτικός ιστότοπος στον χώρο του Τουρισμού και όχι μόνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Alexa.com, που είναι δημόσια, και μπορούν να τα δουν όλοι, στο money-tourism.gr η μέση διάρκεια παραμονής στο money-tourism.gr, είναι 13:22 λεπτά, με το επόμενο website του Τουρισμού να έχει 3:21 λεπτά μέση παραμονή, οι σελίδες που βλέπει κάθε χρήστης (daily pageviews per visitor) είναι 7,5, με το επόμενο να έχει 2,6 και το bounce rate (σ.σ. το ποσοστό αυτών που φεύγουν από τον ιστότοπο σε χρόνο έως 5 δευτερόλεπτα) είναι 31,20%% με το επόμενο να έχει 53,40% (Νοέμβρης 2017). Αυτά όσον αφορά στα ποιοτικά στοιχεία, ενώ και στα ποσοτικά, πάλι το money-tourism.gr έχει την πρωτιά, με σημαντικό μερίδιο αγοράς και σε όλες τις μεγάλες αγορές του ελληνικού Τουρισμού (ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Κύπρο, Ρωσία, Γαλλία, κ.ο.κ.), χωρίς να έχουμε ξοδέψει ούτε ένα σεντς σε διαφήμιση, ή “διαφήμιση” για αυτό και δεν μας “διαβάζουν” στο Πακιστάν, στη Σρί Λάνκα, και πάει λέγοντας (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018)…

Άλλωστε και οι πολλοί και σημαντικοί διαφημιζόμενοι που μας τιμούν με την επιλογή τους, γνωρίζουν που θα επενδύσουν τα πολύτιμα χρήματα των επιχειρήσεών τους και γι αυτό εμείς δεν δημοσιεύουμε διαφημίσεις για “αχαλίνωτο σεξ”, “αποτοξίνωση του εντέρου”, “τρικ κατά του ροχαλητού”, και άλλα τέτοια, παρά μόνο, αυστηρά, διαφήμιση επιχειρήσεων.

Γι’ αυτό λοιπόν, θέλω προσωπικά, σε όλους εσάς που αναγνωρίζετε την δουλειά μας, όχι μόνο στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις, αλλά και εμπράκτως με το να μας διαβάζετε κάθε μέρα και να μας διαφημίζετε με τον καλύτερο τρόπο – γι’ αυτό έχουμε τις επιδόσεις αυτές-, να σας  ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ, υποσχόμενος ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο.

Του ρεπορτάζ, της έρευνας, της παρουσίας μας, ει δυνατόν παντού, σε όλα τα φόρα που συνδέονται με τον ελληνικό Τουρισμό, της συμβολής με τις μικρές μας δυνάμεις στον κλάδο, η πρόοδος του οποίου, είναι συνυφασμένη και με εμάς, από το 1986.
Και κυρίως μακριά από πατρωνίες και “σπρωξίματα”, στα οποία επιδίδονται κάποιοι παράγοντες του κλάδου, σε δικούς τους ανθρώπους και ο νοών νοείτω. Άλλωστε ποτέ δεν ήμασταν τα αγαπημένα παιδιά παραγόντων και ούτε πρόκειται να γίνουμε, αφού είναι γνωστή η “αλλεργία” μας, σε payrolls, κ.λπ., κ.λπ..

Καλή χρονιά να έχουμε.

Κωνσταντίνος Στ. Δεριζιώτης

ΥΓ: Θα πρέπει να ξέρουν οι “γνωστοί”, γιατί όλοι οι υπόλοιποι το ξέρουν, ότι ο ελέφαντας δεν κρύβεται πίσω από την παπαρούνα, κατά το γνωστό ανέκδοτο.
Οι “πρωτιές” που επικαλούνται, σε τι άραγε, αφορούν μόνο τους ίδιους, αφού όσο κι αν “μακιγιάρεις” τα στοιχεία, η εικόνα είναι παραπάνω από ευδιάκριτη, σε όλους τους αριθμούς.
Μας αντιγράφουν και αυτό είναι σαφές και σε τυφλό. Να τους θυμίσουμε όμως ότι κάθε αντίγραφο, αποκλείεται να είναι καλύτερο από το πρωτότυπο.
Πολλώ δε μάλλον όταν είναι καχέκτυπο…

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *