ABTA : Να δοθεί τέλος στις διεκδικήσεις αποζημιώσεων για ψευδείς ασθένειες στις...

ABTA : Να δοθεί τέλος στις διεκδικήσεις αποζημιώσεων για ψευδείς ασθένειες στις διακοπές

0
british

Η Abta καλεί τη βρετανική κυβέρνηση να εφαρμόσει τις υποσχέσεις της προκειμένου να κλείσει ο φαύλος κύκλος, που επιτρέπει στις εταιρίες διεκδίκησης αποζημιώσεων για ασθένεια κατά τη διάρκεια των διακοπών να κερδίζουν χιλιάδες ευρώ, εις βάρος ανυποψίαστων Βρετανών πολιτών, λίγο πριν αρχίσει η σεζόν του 2018.

Νέα στοιχεία, που προκύπτουν από μια έρευνα της YouGov, δείχνουν ότι σχεδόν ένας στους πέντε ανθρώπους έχει υποβάλει αίτηση αποζημίωσης για ασθένεια κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Η Abta έχει υπολογίσει ότι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι 9,5 εκατ. Βρετανοί έχουν ερωτηθεί για να προβούν σε αξίωση αποζημίωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πιο κοινή μέθοδος προσέγγισης των ατόμων ήταν μέσω τηλεφώνου (14%), ακολουθούμενη από τη γραπτή επικοινωνία (7%) και την επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (7%). Κάποιοι ανέφεραν ότι τους πλησίασαν μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (3%), ενώ άλλοι προσεγγίστηκαν αυτοπροσώπως (2%) σε αεροδρόμια ή κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Σύμφωνα με την Abta, τα στοιχεία της εταιρίας, αλλά και των πελατών, δείχνουν ότι οι εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων έρχονται σε επαφή με τους ανθρώπους χωρίς προειδοποίηση, ενθαρρύνοντάς τους να κάνουν ψευδείς ισχυρισμούς και συχνά τους παραπλανούν λέγοντας ότι υπάρχουν χρήματα που μπορούν να διεκδικήσουν χωρίς, όμως, να αναφέρουν τους κινδύνους.

Η Abta, η οποία διεξάγει εκστρατεία για την υπόθεση αυτή, μαζί με το Travel Weekly, από τον περασμένο Ιούνιο, αναφέρει ότι ο αριθμός των αιτήσεων για αποζημίωση ασθενείας κατά τη διάρκεια των διακοπών έχει αυξηθεί κατά 500% από το 2013, ωστόσο ο αριθμός αναφορών ασθένειας στα θέρετρα δεν έχει αλλάξει και οι ισχυρισμοί προέρχονται μόνο από επισκέπτες του Ην. Βασιλείου.

Η κυβέρνηση υποσχέθηκε να αντιμετωπίσει το ζήτημα τον Ιούλιο, ένα μήνα μετά την εκστρατεία «Fight Fake Claims» του Travel Weekly και την εκστρατεία της Abta «Stop Sickness Scams».

Η υποβολή ψευδούς αιτήσεως αποζημίωσης για ασθένεια κατά τη διάρκεια των διακοπών αποτελεί πράξη απάτης και, εάν διωχθεί, μπορεί να οδηγήσει σε καταβολή μεγάλου χρηματικού προστίμου, σε αμαύρωση του ποινικού μητρώου ή σε φυλάκιση μέχρι τρία έτη. Τον Οκτώβριο, ένα ζευγάρι από το Merseyside φυλακίστηκε όταν κρίθηκε ένοχο για ψευδείς ισχυρισμούς ασθενείας. Η Deborah Briton καταδικάστηκε σε 9 μήνες φυλάκιση και ο συνεργάτης της, Paul Roberts, φυλακίστηκε για 15 μήνες.

Αλλά η νέα έρευνα της Abta έδειξε ότι το 70% των ανθρώπων δεν γνωρίζουν ότι η ψευδής δήλωση ασθένειας θα μπορούσε να οδηγήσει σε φυλάκιση στο Ην. Βασίλειο ή στο εξωτερικό, ενώ μόνο το 38% αναγνωρίζει ότι θα μπορούσαν να λάβουν πρόστιμο.

Σχολιάζοντας το θέμα ένας εκπρόσωπος της Abta είπε: «Η Abta ζητάει να κλείσει επειγόντως το κενό που υπάρχει στο νόμο, το οποίο επιτρέπει στις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων και στις νομικές εταιρίες να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από προμήθειες ισχυρισμών ασθενείας στο εξωτερικό, απ’ ότι από σωματικές βλάβες στο Ην. Βασίλειο. Ζητάμε η κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι τα νέα μέτρα θα ισχύσουν εγκαίρως για την κύρια περίοδο διακοπών του 2018».

Υπάρχουν μόνο δύο ευκαιρίες ετησίως για να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες αλλαγές -τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο. Αν τα μέτρα δεν τεθούν σε εφαρμογή μέχρι τον Απρίλιο, τότε θα είναι πολύ αργά για την καλοκαιρινή περίοδο.

Το ζήτημα θεωρείται ότι κοστίζει δεκάδες εκατομμύρια λίρες στη βρετανική βιομηχανία, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις τιμές τους για τους τίμιους πελάτες.

Παίρνοντας θέση ο διευθύνων σύμβουλος της Abta, Mark Tanzer, είπε: «Αδίστακτες εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να προβούν σε ψευδή αίτηση ασθενείας, η οποία θα μπορούσε να τους οδηγήσει σε καταβολή μεγάλου προστίμου ή ακόμα και σε φυλάκιση. Οι ψευδείς ισχυρισμοί όχι μόνο προκαλούν σοβαρές ποινές στους παραθεριστές της Βρετανίας, αλλά κοστίζουν και στις ταξιδιωτικές εταιρίες και στους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων δεκάδες εκατομμύρια λίρες και αμαυρώνουν τη φήμη των Βρετανών στο εξωτερικό. Αντιμετωπίζοντας το κενό που υπάρχει στο νόμο εγκαίρως για την καλοκαιρινή περίοδο του 2018 θα υπάρξει μεγάλη διαφορά στην αντιμετώπιση των ψευδών δηλώσεων ασθενείας».

Η Abta επιθυμεί επίσης το νομοσχέδιο για τον οικονομικό προσανατολισμό και τις απαιτήσεις, που θα έρθει στη Βουλή των Κοινοτήτων στις αρχές του 2018, να συμπεριλάβει την απαγόρευση της απευθείας προσέγγισης των πελατών για απαιτήσεις για ζημίες λόγω τραυματισμού από τις εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων.

Η ένωση συμβουλεύει επίσης όποιος προσεγγίζεται και ενθαρρύνεται να κάνει ψευδή ή υπερβολική αίτηση ασθενείας, να το αναφέρει στον ρυθμιστή διαχείρισης απαιτήσεων.

Η Jet2holidays άσκησε με τη σειρά της πίεση στην κυβέρνηση για να προχωρήσει στις υποσχέσεις της. Η εταιρία δήλωσε ότι έχουν γίνει θετικά βήματα στον αγώνα κατά των ψευδών δηλώσεων ασθενείας, αλλά ότι εξακολουθεί να βλέπει «πειστικές ενδείξεις απάτης».

Ο διευθύνων σύμβουλός της, Steve Heapy, είπε χαρακτηριστικά: «Κανένας δεν ενδιαφέρεται περισσότερο για τους πελάτες μας από εμάς, γι’ αυτό χαιρόμαστε με τη δέσμευση της κυβέρνησης για καταστολή των ψευδών δηλώσεων ασθενείας. Ωστόσο, η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει ότι οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε εφαρμογή χωρίς καθυστέρηση, ώστε οι Βρετανοί παραθεριστές να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τις διακοπές τους χωρίς τον κίνδυνο να εξαπατηθούν από αδίστακτες εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων και δικηγορικά γραφεία. Μόνο όταν συμβεί αυτό, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η μάστιγα των ψευδών δηλώσεων ασθένειας έχει εξαλειφθεί εντελώς και οριστικά».