kountoura

Alitrip : Με στόχο 1 εκ. Κινέζους τουρίστες στην Ελλάδα την επόμενη 3ετία

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Το ενδιαφέρον της επιχειρηματικής κοινότητας συγκέντρωσε η εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν την Παρασκευή 26 Μαΐου 2017 το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών –υπό την αιγίδα του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Οργανισμού Enterprise Greece- με θέμα: “H ALITRIP ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ».

Η παρουσίαση στο ελληνικό κοινό της πλατφόρμας Alitrip της Alibaba, που είναι η μεγαλύτερη online πλατφόρμα εξερχόμενου τουρισμού στην Κίνα, έγινε από τους  Albert Antonini Mangia, Marketing Manager Alibaba Group, και Kai Cui, Αντιπρόεδρο Alitrip για τις Ευρωπαϊκές Αγορές.

Η συνεργασία της ελληνικής πλευράς και της Alitrip στον τουριστικό τομέα θα μπορούσε, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να οδηγήσει στην αύξηση των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα σε έως 1 εκατομμύριο ετησίως μέσα στην επόμενη τριετία, από 100.000 ετησίως που υπολογίζονται σήμερα. Σημαντικά εργαλεία για την επίτευξη του στόχου αυτού, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της εκδήλωσης, είναι η η βελτίωση στη διαδικασία της VISA, η προώθηση του ελληνικού τουρισμού στην Κίνα, το σύστημα πληρωμών Alipay, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές Ιουλίου στα ελληνικά καταστήματα, η σήμανση στα κινεζικα ως μέσο για φιλικότερο περιβάλλον στους Κινέζους τουρίστες και φυσικά οι απευθείας πτήσεις από Κίνα προς Ελλάδα.

Στην εκδήλωση, την οποία χαιρέτισε η υπουργός Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά, παραβρέθηκαν βουλευτές, εκπρόσωποι κομμάτων, επιμελητηριακών φορέων, επιχειρηματίες, ενδιαφερόμενοι φορείς για τον τουρισμό και άλλους κλάδους της οικονομίας.

Στην ομιλία του, στην κατάμεστη αίθουσα της εκδήλωσης, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, υπογράμμισε το σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε το ΕΕΑ ώστε ο κινέζος γίγαντας που ακούει στο όνομα Alibaba, άρα και η Alitrip, να έρθει πιο κοντά στην Ελλάδα.

«Είμαι χαρούμενος σήμερα, καθώς βλέπω ότι το φυτίλι που βάλαμε ως Επιμελητήριο για να γίνει η επιχειρηματική έκρηξη που θα αφυπνίσει τη βαθιά πληγωμένη ελληνική οικονομία και που θα δείξει ότι υπάρχουν και άλλοι δρόμοι, έξω από τα στενά σύνορα της χώρας, μπορεί να ανάψει. Κάθε βήμα, όσο μικρό και αν φαίνεται, έχει τη δική του σημασία για τη δημιουργία της μεγάλης εικόνας που είναι η ανάκαμψη της οικονομίας μας και η επιστροφή στην ανάπτυξη. Αυτό πιστεύουμε ακράδαντα στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και γι’ αυτό ακριβώς εργαζόμαστε σκληρά. Και από το πώς εξελίχθηκε και εξελίσσεται η υπόθεση με την Αlibaba, θεωρώ ότι παίρνουμε και ένα μεγάλο δίδαγμα, που δεν είναι άλλο από την αξία της συνεργασίας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, τόνισε ότι «η ενεργοποίηση της Alitrip στην Ελλάδα μπορεί να γίνει ο καταλύτης για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς τη χώρα μας, αξιοποιώντας τα τεράστια περιθώρια που σήμερα εντοπίζονται στο πεδίο αυτό».

panelΜιλώντας για τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για την Ελλάδα η κινεζική αγορά ο κ. Μίχαλος σημείωσε: «O εξερχόμενος από την Κίνα τουρισμός αναπτύσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πάνω από 20 εκατομμύρια Κινέζους επισκέπτες στην Ευρώπη μέχρι το 2025. Δεν είναι όμως μόνο ο αριθμός, αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κινεζικής αγοράς, που την καθιστούν σημαντικό στόχο για τη χώρα μας. Είναι γνωστό ότι η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τις συνολικές τουριστικές δαπάνες, αλλά και την κατά κεφαλήν δαπάνη».

Η υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι «η Κίνα αποτελεί μια αγορά που δίνουμε έμφαση». «Έχουμε σχεδιάσει δράσεις και επαφές» και «ήδη έχουμε εισπράξει τη θεαματική άνοδο των Κινέζων τουριστών», ανέφερε η κ. Κουντουρά. «Περιμένουμε στη συνέχεια των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με την Κίνα να γίνει η απευθείας αεροπορική σύνδεση του Πεκίνου με την Αθήνα», σημείωσε η υπουργός.

«Δουλεύουμε σκληρά να πάρουμε μερίδιο από την αύξηση των ταξιδιών των Κινέζων στην Ευρώπη», είπε, μεταξύ άλλων, ο  Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Τρυφωνόπουλος.

koinoΤης εκδήλωσης προηγήθηκε συνάντηση με ανώτερα στελέχη της Alibaba και της Alitrip, στην οποία συμμετείχαν: η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, ο υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, εκπρόσωπος της Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Επενδύσεων του Οργανισμού Enterprise Greece, ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου και ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος.

Η Έλενα Κουντουρά

kountouraΣτην στρατηγική προτεραιότητα ενίσχυσης της συνεργασίας με την Κίνα για την προσέλκυση σημαντικού  τουριστικού ρεύματος και την προώθηση νέων επενδύσεων στον ελληνικό τουριστικό τομέα,  αναφέρθηκε η Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και το ΕΒΕΑ για την «Alitrip στην Ελλάδα: Ενισχύοντας τον εισερχόμενο τουρισμό από την Κίνα”.  Aντικείμενο της εκδήλωσης αποτέλεσε η παρουσίαση σε 50 κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις της πλατφόρμας της ALITRIP από τον κ. Kai Cui, αντιπρόεδρο της ALITRIP.

Η Υπουργός τόνισε ότι στο πλαίσιο της υλοποιούμενης εθνικής τουριστικής πολιτικής την τελευταία διετία και το  άνοιγμα νέων δυναμικών αγορών του εξωτερικού ως στρατηγικό άξονα της πολιτικής αυτής, η  Κίνα αποτέλεσε αγορά προτεραιότητας. Με στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις ενίσχυσης της διμερούς τουριστικής συνεργασίας και εντατικής προώθησης και προβολής,  επετεύχθη σημαντική αύξηση επισκεπτών την τελευταία διετία, και τέθηκαν οι βάσεις για την ακόμη μεγαλύτερη αύξηση  το 2017 και τα επόμενα χρόνια.

Ανέφερε ότι στο πλαίσιο της πρόσφατης επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα ανακοινώθηκε ότι δρομολογείται η έναρξη της απευθείας πτήσης Πεκίνο- Αθήνας από το Σεπτέμβριο και τόνισε ότι στο πλαίσιο του κυβερνητικού συντονισμού προωθούνται όλα τα ζητήματα για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος.  Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών, προωθείται η απλούστευση και ταχεία έκδοση των θεωρήσεων  για τη διευκόλυνση των Κινέζων επισκεπτών, ενώ  και σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης η προώθηση της ψηφιακής εφαρμογής πληρωμών Alipay.

Η Υπουργός επισήμανε ότι μέσω του γραφείου ΕΟΤ Κίνας υλοποιείται δυναμικό πρόγραμμα προώθησης και προβολής, με στοχευμένη διαφήμιση, συμμετοχή στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις της Κίνας, διοργάνωση ταξίδίων εξοικείωσης, ανάδειξης νέων ελληνικών προορισμών και θεματικών τουριστικών προϊόντων, όπως ο πολιτιστικός τουρισμός, ο θρησκευτικός, ο γαμήλιος, ο τουρισμός πόλεως η γαστρονομία και άλλα.

Τόνισε  ότι η πλατφόρμα της Alitrip μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην προώθηση και προβολή της Ελλάδας στα θεματικά τουριστικά προϊόντα ανά Περιφέρεια, έτσι ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει κυρίαρχη επιλογή προορισμού των Κινέζων που ταξιδεύουν στην Ευρώπη και διεθνώς.

«Eπιδιώκουμε να κεφαλαιοποιήσουμε την τεράστια αυτή δυναμική όλα τα επόμενα χρόνια» τόνισε η κα Κουντουρά.

Ο Κ. Μίχαλος

mixalos«Έχουμε σήμερα τη χαρά να συνδιοργανώνουμε μια ιδιαίτερα σημαντική εκδήλωση, η οποία φιλοδοξεί να ανοίξει νέους δρόμους συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας στον τομέα του τουρισμού.

Η ενεργοποίηση της Alitrip στην Ελλάδα μπορεί να γίνει ο καταλύτης για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς τη χώρα μας, αξιοποιώντας τα τεράστια περιθώρια που σήμερα εντοπίζονται στο πεδίο αυτό.

Η Ελλάδα και η Κίνα, μπορεί να απέχουν χιλιάδες χιλιόμετρα και να διαφέρουν σε μέγεθος, έχουν όμως ένα σημαντικό κοινό χαρακτηριστικό, που είναι το ιστορικό βάθος. Διαθέτουν και οι δύο μια πολιτισμική κληρονομιά χιλιετιών, η οποία διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό τη σύγχρονη κουλτούρα, τα ήθη και τις αξίες των δύο λαών.

Πάνω σε αυτή τη βάση, οι σχέσεις των δύο χωρών αναπτύσσονται ταχύτατα την τελευταία δεκαετία, σε οικονομικό, σε επιχειρηματικό, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο. Οι τομείς της ναυτιλίας και των ναυπηγοεπισκευών, των μεταφορών, του εμπορίου και του πολιτισμού, έχουν βρεθεί μέχρι τώρα στο επίκεντρο γόνιμων συνεργασιών.

Στον τομέα του τουρισμού, θα έλεγε κανείς ότι οι σχέσεις είναι μέχρι τώρα ικανοποιητικές, χωρίς όμως να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες, αλλά και στην αμοιβαία βούληση των δύο πλευρών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους 10 εκατομμύρια Κινέζους που ταξίδεψαν στην Ευρώπη το 2016, οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας δεν ξεπέρασαν τις 50.000. Ο αριθμός αυτός σαφώς δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο αναγνωρισιμότητας και δημοφιλίας της Ελλάδας στην Κίνα.

Υπάρχουν, λοιπόν, μεγάλα περιθώρια για την αύξησή του.

Η Ελλάδα έχει προφανώς κάθε λόγο να επιδιώκει και να στηρίζει την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα.

Ο εξερχόμενος από την Κίνα τουρισμός αναπτύσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πάνω από 20 εκατομμύρια Κινέζους επισκέπτες στην Ευρώπη μέχρι το 2025.

Δεν είναι όμως μόνο ο αριθμός, αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κινεζικής αγοράς, που την καθιστούν σημαντικό στόχο για τη χώρα μας.

Είναι γνωστό ότι η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τις συνολικές τουριστικές δαπάνες, αλλά και την κατά κεφαλήν δαπάνη. Μάλιστα, οι Κινέζοι τουρίστες είναι από τους λίγους που αυξάνουν τις τουριστικές τους δαπάνες κάθε χρόνο.

Τα στοιχεία που δημοσιευθήκαν πρόσφατα σε σχέση με τις αγορές αφορολόγητων ειδών, είναι ενδεικτικά. Το πρώτο τρίμηνο του 2017 επισκέπτες από την Κίνα πραγματοποίησαν το 31% των συνολικών συναλλαγών, με μέσο όρο αγορών τα 330 ευρώ.

Επιπλέον, ιδιαίτερα ευνοϊκή για την Ελλάδα είναι και η εποχικότητα της τουριστικής ζήτησης από την Κίνα, καθώς οι μήνες αιχμής για την πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής είναι ο Μάιος και ο Οκτώβριος – μήνες, στους οποίους η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είναι μειωμένη.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι ο ρόλος του διαδικτύου ως κανάλι παροχής πληροφοριών, ανταλλαγής εμπειριών, αλλά και αγορών στον τομέα του τουρισμού, μεταξύ των νέων με υψηλά εισοδήματα – δηλαδή της πληθυσμιακής ομάδας η οποία πρωταγωνιστεί στην εξερχόμενη ζήτηση ταξιδιών.

Η Ελλάδα σαφώς έχει τις δυνατότητες να απορροφήσει μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζήτησης, διαθέτοντας μια σειρά από ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Είναι η ασφαλέστερη χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου

Διαθέτει απαράμιλλη φυσική ομορφιά και εξαιρετικό κλίμα

Διαθέτει παγκόσμιας φήμης πολιτιστικά μνημεία

Έχει ανεπτυγμένο τουρισμό κρουαζιέρας, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν προορισμούς σε μια ευρύτερη ακτίνα

Διαθέτει ένα ξενοδοχειακό δυναμικό, το οποίο βελτιώνεται διαρκώς.

Μέσω της πλατφόρμας Alitrip, δίνεται η ευκαιρία στους Κινέζους επισκέπτες να απολαύσουν ευκολότερα αυτά τα πλεονεκτήματα.

Πρόκειται για μια σπουδαία ευκαιρία, η οποία όμως – για να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό – χρειάζεται κινητοποίηση και από την ελληνική πλευρά.

Χρειάζεται σαφώς μια συντονισμένη εκστρατεία προβολής της Ελλάδας ως προορισμού, με στοχευμένη διαφήμιση και αξιοποίηση διαμορφωτών γνώμης, αλλά και δικτύωσης και ανάπτυξης σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.

Παράλληλα, όμως, οφείλει και η ελληνική τουριστική αγορά να επενδύσει στη διαμόρφωση μιας φιλικότερης προς τους Κινέζους τουρίστες πρότασης, τόσο σε επίπεδο προσέλκυσης όσο και σε επίπεδο φιλοξενίας.

Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστεί το εμπόδιο της γλώσσας, με την κατάλληλη εκπαίδευση στελεχών και με την ανάπτυξη ιστοσελίδων και υλικού προβολής στα κινεζικά. Όπως επίσης και η προσαρμογή στα χαρακτηριστικά και στις ανάγκες των Κινέζων τουριστών, για παράδειγμα μέσα από την παροχή επιλογών κινεζικής κουζίνας, οδηγών αγορών κτλ.

Η συχνότητα των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, είναι σαφώς ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Ωστόσο, η ανάπτυξη της ζήτησης για ελληνικούς προορισμούς – που θα προκύψει μέσα από συντονισμένες ενέργειες – μπορεί να συμβάλει και στη δρομολόγηση περισσότερων πτήσεων.

Συμπερασματικά: η Ελλάδα έχει πολλούς λόγους, αλλά και πολλές προοπτικές να ενισχύσει την τουριστική της συνεργασία με την Κίνα. Η πλατφόρμα Alitrip παρέχει ένα εξαιρετικό εργαλείο για να προχωρήσουμε ταχύτερα προς αυτή την κατεύθυνση.

Οφείλουμε όμως και από την πλευρά μας, ως χώρα υποδοχής, να προετοιμαστούμε κατάλληλα και να προσαρμόσουμε το προϊόν μας στις ανάγκες της Κινεζικής τουριστικής αγοράς.

Ως Επιμελητηριακή Κοινότητα είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια, με δράσεις εξωστρέφειας, δικτύωσης, ενημέρωσης, αλλά και κατάρτισης των μελών μας».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *