holland

Το Άμστερνταμ αντιμετωπίζει δημιουργικά τον υπερ-τουρισμό!

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Τη στιγμή που κάποιες πόλεις διενεργούν καμπάνιες προσέλκυσης τουριστών, και πόλεις όπως η Βενετία «κουράστηκαν» από τη συνεχή ροή επισκεπτών και διαμαρτύρονται ενάντια στον υπερ–τουρισμό, το Άμστερνταμ αντιμετωπίζει δημιουργικά τον υπερ-τουρισμό!.

Προορισμοί, όπως η Σαντορίνη, έθεσαν πλαφόν στον αριθμό των επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων σε 8.000 ημερησίως, ενώ στο Cinque Terre εισήγαγαν ένα σύστημα έκδοσης εισιτηρίων για να εξασφαλίζεται έτσι ότι δεν υπάρχουν πάνω από 1.5 εκατομμύρια τουρίστες στην περιοχή ανά πάσα στιγμή. Παράλληλα, στη Βαρκελώνη έχει εισαχθεί φόρος στους τουρίστες με την ελπίδα ότι θα περιοριστεί ο αριθμός, που επισκέπτονται την πόλη.

Αντίθετα, το Άμστερνταμ, πρόσφατα, υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου αριθμού τουριστών.

Η πρωτεύουσα των Κάτω Χωρών είναι ένας δημοφιλής προορισμός διακοπών και προσελκύει πάνω από 14 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο. Γι’ αυτό και οι τουριστικές αρχές καταλήγουν σε δημιουργικές και όχι απαγορευτικές λύσεις.

Ο Udo και η ομάδα του «i Amsterdam», που επιβλέπει τον τουρισμό της πόλης, πέρασαν τα τελευταία δύο χρόνια προσπαθώντας να «μετακινήσουν» τους τουρίστες μακριά από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα, όπως το Red Light District και το Museum Quarter. Χρησιμοποίησαν τα δεδομένα που αποθηκεύονται στο τσιπ μέσα στη City Card του Άμστερνταμ, με το οποίο παρέχεται πρόσβαση σε διάφορα αξιοθέατα και δωρεάν μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, και ανέλυσαν την τουριστική συμπεριφορά και επινόησαν τρόπους αλλαγής για να διευκολυνθεί η αποσυμφόρηση.

Ο επικεφαλής τουρισμού, Geerte Udo, ανέφερε πως με τον τρόπο αυτό μπορούν να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά των τουριστών. Γενικά, η τάση είναι ότι όλοι έρχονται στην πόλη και πηγαίνουν στο Μουσείο Βαν Γκογκ το πρωί και κάνουν βόλτα με καραβάκι στα κανάλια το απόγευμα. Έτσι, η ομάδα προσπάθησε να προτείνει στους ανθρώπους να κάνουν βόλτες με βάρκα το πρωί, ώστε να αποφεύγεται η πολυκοσμία το βράδυ.

Ακολουθώντας μια άλλη δημιουργική ιδέα παρουσιάζουν ένα live feed που δείχνει την ουρά στα πιο δημοφιλή μέρη, όπως το Μουσείο Βαν Γκογκ, για να ενθαρρύνει τους επισκέπτες να προγραμματίσουν την επίσκεψη τους για αργότερα μέσα στην ημέρα ή να επιλέξουν άλλο προορισμό.

Μια από τις πολλές άλλες στρατηγικές των τουριστικών αρχών είναι να παρουσιάσουν εκ νέου λιγότερο γνωστές τοποθεσίες ώστε να δελεάσουν τους τουρίστες να τις επισκεφτούν.

Μια νέα εφαρμογή που ονομάζεται “Ανακαλύψτε την πόλη” στέλνει στους χρήστες ειδοποιήσεις που τους προειδοποιούν όταν ένας χώρος ενδιαφέροντος έχει περισσότερους επισκέπτες από το κανονικό και προτείνει εναλλακτικές λύσεις.

Ο Udo πιστεύει ότι το Άμστερνταμ είναι μια ανοιχτή πόλη και δεν μπορεί να φανταστεί ότι θα πουν στους επισκέπτες τους «δεν είστε ευπρόσδεκτοι εδώ».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *