Απαραίτητη η αλλαγή τουριστικού μοντέλου για τη Βαρκελώνη

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Mε 18,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις το 2016, η Βαρκελώνη αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό, πολύ πιο μπροστά από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Μιλάνο, η Γενεύη, το Μόναχο και η Βιέννη. Ωστόσο, ο μαζικός τουρισμός έχει προκαλέσει αρκετά προβλήματα στους ντόπιους, καθιστώντας απαραίτητο την ανάπτυξη ενός νέου τουριστικού μοντέλου.

Η αντίληψη των κατοίκων της Βαρκελώνης αλλάζει. Ενώ η μεγάλη πλειοψηφία εξακολουθεί να θεωρεί ότι ο τουρισμός αποτελεί ωφέλιμη δραστηριότητα για την πόλη, ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων θεωρεί ότι ο τουρισμός έχει φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας για την τουριστική αντίληψη για την πόλη της Βαρκελώνης.

Επιπλέον, με βάση τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης που πραγματοποίησε η εταιρία παροχής συμβουλών CBRE, η πρωτεύουσα της Καταλονίας εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά σε σχέση με τις προαναφερθείσες πόλεις, τόσο στις μέσες τουριστικές δαπάνες, όσο και στο ποσοστό των αφορολόγητων αγορών που πραγματοποιούνται.

Επί του παρόντος, ο μέσος τουρίστας στη Βαρκελώνη είναι ηλικίας περίπου 36 ετών, εξοικειωμένος με την πρωτεύουσα και ξοδεύει κατά μέσο όρο 60 ευρώ ημερησίως για καταλύματα και 76,6 ευρώ για άλλες υπηρεσίες.

Οι τοπικές αρχές συζητούν την ανάγκη αλλαγής του τουριστικού μοντέλου της πόλης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκύπτουν από τη δραστηριότητα του τομέα.

Σύμφωνα με τον Josep Maria Cervera, εμπειρογνώμονα διεθνούς στρατηγικής, η Βαρκελώνη «ζει μια αντιφατική ύπαρξη», με πολιτικές που αντιβαίνουν στον τύπο τουρισμού που θα ήθελε να προσελκύσει. Για τον Josep Maria Cervera, ο οποίος είναι επίσης καθηγητής στο πρόγραμμα Διεθνών Επιχειρήσεων στο UPF της Βαρκελώνης, «το σημερινό τουριστικό μοντέλο πρέπει να αλλάξει, όμως, για να επιτευχθεί αυτό, υπάρχει ανάγκη για μια νέα πολιτική προώθησης».

Ο Cervera χρησιμοποιεί ως παράδειγμα το Άμστερνταμ και υποστηρίζει ότι, η πόλη αυτή έχει καταφέρει, παρά την έλλειψη ξενοδοχειακής υποδομής, να μεταβεί από τον τουρισμό των «coffee shop» (όπου είναι νόμιμο να καπνίζει κάποιος μαριχουάνα) σε ένα μοντέλο πιο οικογενειακό.

«Η μετάβαση αυτή έγινε αφού αποδεχόμενοι την πραγματικότητα της κατάστασης, οι ιθύνοντες της πόλης σε συνεργασία με τους επικεφαλής του τουριστικού τομέα, προχώρησαν στην ανάπτυξη διαμερισμάτων προς ενοικίαση στους τουρίστες», δήλωσε ο καθηγητής. Έκανε επίσης κριτική στην πρακτική της Βαρκελώνης να αναθέσει σε «παρατηρητές» να αναζητήσουν ιδιοκτήτες διαμερισμάτων που νοικιάζουν σε τουρίστες τις ιδιοκτησίες τους χωρίς την απαραίτητη άδεια.

Για τον ειδικό, το πρόβλημα της Βαρκελώνης είναι η ασάφεια των προοπτικών της. «Τι πωλεί αυτή η πόλη;», διερωτάται και επισημαίνει: «Απαιτείται η πόλη να γίνει ελκυστική για τον υπόλοιπο κόσμο, τόσο για τους επενδυτές, όσο και για τους μαθητές και τις οικογένειες. Σε όλους όσοι θα δημιουργούσαν προστιθέμενη αξία». Ωστόσο, προειδοποίησε ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι απαραίτητο να γίνουν «κοινωνικές θυσίες».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *