diagoras

Αρχές Ιανουαρίου στη Ρόδο κλιμάκιο ειδικών της Fraport

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στις 2 ή στις 3 Ιανουαρίου αναμένεται να εγκατασταθεί στο αεροδρόμιο της Ρόδου η πρώτη ομάδα από ειδικούς της  κοινοπραξίας που ανέλαβε τα περιφερειακά αεροδρόμια μετά την παραχώρησή τους.

Αν και δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα επισήμως εντούτοις οι πληροφορίες που υπάρχουν είναι ότι εκείνες τις μέρες θα φτάσει στο αεροδρόμιό μας το πρώτο γκρουπ από απεσταλμένους της κοινοπραξίας χωρίς να γνωρίζει κανείς τον ακριβή ρόλο τους.

Όμως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα έχουν την επίβλεψη της λειτουργίας του “Διαγόρας”, ενώ σημειώνεται ότι δεν έχουν γίνει ακόμα προσλήψεις σε προσωπικό και τα πράγματα παραμένουν ως έχουν.
Επίσης δεν έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες στο αεροδρόμιο και είναι αδύνατο μέχρι το διάστημα που απομένει για να ανοίξει η τουριστική σεζόν να αλλάξει κάτι στην υπάρχουσα λειτουργία του.

Πάντως σημειώνεται ότι μέσα στην εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν εργασίες στο διάδρομο προσγείωσης και κλείστηκε η λακκούβα που υπήρχε εδώ και πολλούς μήνες.
Υπενθυμίζεται ότι το κοινοπρακτικό σχήμα που αναλαμβάνει τη διαχείριση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια αποτελείται από την Γερμανική Fraport σε ποσοστό 65% και την Slentel του ομίλου Κοπελούζου σε ποσοστό 35%.

Τα χρήματα που θα λάβει το Ελληνικό Δημόσιο είναι €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα ενώ κάθε χρόνο θα λαμβάνει €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων. Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης.

Τα αεροδρόμια που παραχωρούνται είναι του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) της Θεσσαλονίκης (SKG) της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου(ZTH).

Στις υποχρεώσεις της Κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια εντός των πρώτων 4 ετών ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

Το ύψος των επενδύσεων θα διαμορφωθεί σε €330 εκατ. τα 4 πρώτα έτη της παραχώρησης, ενώ το ποσό των επενδύσεων για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης εκτιμάται σε €1,4 δισ.
Επιπλέον σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο Παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών. Μετά το τέλος των 40 ετών επιστρέφουν στην κυριότητα του Δημοσίου εκτός αν ενεργοποιηθεί η ρήτρα για επιπλέον 10 χρόνια.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *