airport

Έρευνα από την CAA για την πολιτική θέσεων των αεροπορικών εταιριών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (CAA), αποφάσισε να ξεκινήσει έρευνα εναντίον αρκετών αεροπορικών εταιρειών, ύστερα από καταγγελίες επιβατών που αναγκάστηκαν να κάτσουν μακριά από αυτούς που ταξίδευαν μαζί λόγω πολιτικής τυχαίας επιλογής θέσης των αεροπορικών εταιρειών και των χρεώσεων που έχουν επιβάλλει.

Η χρέωση επιλογής καθίσματος αποφέρει στις αεροπορικές εταιρείες περισσότερα χρήματα από ποτέ, με την CAA να υπολογίζει ότι έως και 390 εκατομμύρια λίρες ετησίως δαπανώνται τώρα από τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα κάθονται κοντά στους οικείους τους. Ωστόσο, περίπου ένας στους πέντε ταξιδιώτες που αρνούνται να πληρώσουν περισσότερα χρήματα, χωρίζονται από τους φίλους ή την οικογένειά τους, σύμφωνα με εκθέσεις της CAA. Για τη Ryanair πιο συγκεκριμένα, ο αριθμός αυτός αυξάνεται σε περισσότερο από έναν στους τρεις.

«Οι πρακτικές που ακολουθούνται σχετικά με τις αεροπορικές θέσεις σαφώς προκαλούν σύγχυση στους καταναλωτές», δήλωσε ο Andrew Haines, διευθύνων σύμβουλος της CAA. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να χρεώνουν την επιλογή θέσης, αλλά αν το κάνουν, πρέπει να γίνεται με δίκαιο και διαφανή τρόπο. Η έρευνα δείχνει ότι ορισμένοι πελάτες πληρώνουν για να καθίσουν μαζί, ενώ στην πραγματικότητα ίσως να μην χρειάζεται.»

Η προκαταρκτική έρευνα της CAA διαπίστωσε ότι έξι στους δέκα επιβάτες πλήρωσαν επιπλέον για να καθίσουν μαζί σε μια πτήση, επειδή πίστευαν ότι αν δεν το έκαναν θα χωρίζονταν. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί από τους 4.000 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεν χρειάστηκε να πληρώσουν επιπλέον για να καθίσουν μαζί.

«Η έρευνα δείχνει ότι είναι η αβεβαιότητα γύρω από το αν θα χωριστούν από την αεροπορική εταιρεία, που οδηγεί τους καταναλωτές να πληρώσουν περισσότερα για μια συγκεκριμένη θέση», δήλωσε ο κ. Haines.

Το περασμένο καλοκαίρι, η Ryanair δέχθηκε έντονη κριτική με μεγάλη συχνότητα από επιβάτες που επέλεξαν να μην πληρώσουν για επιλεγμένες θέσεις και χωρίστηκαν στην πτήση τους. Οι ταξιδιώτες που χωρίστηκαν από τους φίλους ή την οικογένειά τους ανήρτησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εικόνες των καθισμάτων των αεροσκαφών όπου φαίνονται δεκάδες κενές θέσεις.

Οι επιβάτες κατηγόρησαν επίσης την αεροπορική εταιρεία ότι “τιμωρεί” εκείνους που δεν πληρώνουν για κράτηση θέσης τοποθετώντας τους σε μεσαίο κάθισμα. Μια ιστορία που προβλήθηκε ανέφερε πως μια ομάδα 23 ατόμων κατέλαβε το μεσαίο κάθισμα σε 23 διαφορετικές σειρές δημιουργώντας μια γραμμή.

Ωστόσο, η εταιρεία αρνήθηκε ότι προβαίνει σκοπίμως σε διάσπαση των ομάδων και ότι, όσοι δεν επιλέγουν θέσεις, τοποθετούνται τυχαία. Απ’ την άλλη πλευρά, μια στατιστική ανάλυση του σχεδιασμού των καθισμάτων της Ryanair, που διενήργησε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, κατόπιν αιτήματος του BBC Panorama, διαπίστωσε ότι οι επιβάτες είχαν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν το λαχείο παρά να τοποθετηθούν στο μεσαίο κάθισμα μια σειράς όσο συχνά γίνεται.

Η αεροπορική εταιρεία παραδέχτηκε ότι προσπαθεί να «κρατά τις θέσεις στο παράθυρο και στον διάδρομο ελεύθερες», αλλά ότι οι υπόλοιπες θέσεις εξακολουθούν να «κατανέμονται τυχαία».

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *