Γ. Χατζηλαζάρου «Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη φετινή περίοδο»

Γ. Χατζηλαζάρου «Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη φετινή περίοδο»

0
giannis

Θετικά αποτιμά την φετινή τουριστική σεζόν ο γνωστός ξενοδόχος κ. Γιάννης Χατζηλαζάρου, ο οποίος δηλώνει ότι η χώρα έχει καρπωθεί ένα σημαντικό μέρος του τουριστικού ρεύματος, επωφελούμενη από το γεγονός ότι ορισμένες ανταγωνιστικές αγορές ήταν κλειστές κατά την τρέχουσα τουριστική περίοδο.

Επισημαίνει όμως ότι πρέπει μέσω της αναβάθμισης των υπηρεσιών και των υποδομών να διατηρήσει ο προορισμός τον αριθμό τουριστών που τον προτιμούν. Η επόμενη τουριστική σεζόν προβλέπεται ακόμη πιο δυνατή σύμφωνα με τον κ. Χατζηλαζάρου, ο οποίος τονίζει: «το 2018 θα είναι πολύ δυνατή χρονιά και θα βρει την Ελλάδα στις κύριες προτιμήσεις των τουριστών, μεταξύ των προορισμών της Μεσογείου».

• Κύριε Χατζηλαζάρου, βρισκόμαστε ουσιαστικά λίγο πριν το κλείσιμο της τουριστικής περιόδου. Πώς αποτιμάτε τη φετινή σεζόν, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο;
Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη φετινή περίοδο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η χώρα εμφανίζεται κερδισμένη σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των τουριστών και ελπίζουμε αυτή η θετική εικόνα να διατηρηθεί και στο μέλλον.
• Ποιες τουριστικές αγορές δείχνουν να έχουν το προβάδισμα και ποιες υστερούν;
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία οι Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης και Αττικής ήταν οι περισσότερο κερδισμένες. Ακολουθούν από κοντά οι Περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας και των Ιονίων Νήσων.
• Πιστεύετε ότι καρπωθήκαμε τα οφέλη που θα μπορούσαμε με τις ανταγωνιστικές αγορές της Τουρκίας και της Βορείου Αφρικής να παραμένουν κλειστές;
Σίγουρα η χώρα έχει καρπωθεί ένα σημαντικό μέρος του τουριστικού ρεύματος, επωφελούμενη από το γεγονός ότι ορισμένες ανταγωνιστικές αγορές ήταν κλειστές κατά την τρέχουσα τουριστική περίοδο. Πρόκληση για όλους μας είναι να διατηρήσουμε, μέσω της αναβάθμισης των υπηρεσιών και των υποδομών, τον αριθμό τουριστών που μας προτιμούν. Έτσι ώστε η ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης στους ανταγωνιστικούς προορισμούς να μην μας επηρεάσει.
• Ποια είναι η εικόνα που έχετε για το 2018; Ήδη η αγγλική και η γερμανική αγορά παρουσιάζουν σημαντική αύξηση κρατήσεων. Πιστεύετε ότι θα έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα ως προορισμός;
Η ανοδική τουριστική τάση θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν, αν φυσικά δεν υπάρξουν απρόοπτα γεγονότα. Και το 2018 θα είναι πολύ δυνατή χρονιά και θα βρει την Ελλάδα στις κύριες προτιμήσεις των τουριστών, μεταξύ των προορισμών της Μεσογείου. Αυτό ήδη διαφαίνεται στους αριθμούς που έχουμε και αφορούν στις πρώιμες κρατήσεις. Σε ό,τι αφορά την ερώτησή σας για το αν θα έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα ως προορισμός, πιστεύω ότι διαθέτουμε ένα προϊόν που έχει όλα όσα επιθυμεί ο επισκέπτης. Από τον ήλιο, τη θάλασσα, το φυσικό περιβάλλον, την τοπική γαστρονομία, τη φιλοξενία και την αυθεντικότητα των ανθρώπων, τα αρχαία μνημεία και τη σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά της χώρας. Στο χέρι μας είναι να τα διατηρήσουμε και να τα ενσωματώσουμε στο τουριστικό προϊόν που προσφέρουμε.
• Πόσο επηρέασαν τον τουρισμό η αύξηση του Φ.Π.Α. και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. στα νησιά; Πόσο θα επηρεάσει τον τουρισμό το προγραμματιζόμενο νέο τέλος διανυκτέρευσης; Ποιες κατά τη γνώμη σας είναι οι επιπτώσεις στην ξενοδοχειακή αγορά;
Νομοτελειακά οποιαδήποτε επιβάρυνση με φόρους και τέλη επηρεάζει σε ορισμένο βαθμό κάθε προϊόν ή υπηρεσία που πλήττεται είτε σε επίπεδο ποιότητας είτε στη δυνατότητα προσέλκυσης μεγαλύτερου αριθμού πελατών. Οι επιπτώσεις των επιβαρύνσεων μπορεί να γίνουν περισσότερο αισθητές, όταν θα ανοίξουν ξανά οι ανταγωνιστικές αγορές που είναι φθηνότερες από τη δική μας.
• Σε λίγες μέρες ανοίγει η Διεθνής Τουριστική Έκθεση του Λονδίνου. Πώς αξιολογείτε τις ενέργειες τουριστικής προβολής που γίνονται τα τελευταία χρόνια από τους αρμόδιους φορείς;
Ο τόπος μας ως κατ’ εξοχήν τουριστικός προορισμός οφείλει να πρωτοστατεί σε κάθε έκθεση ή δρώμενο που προβάλλει τον τουρισμό και όντως γίνονται σημαντικές προσπάθειες για την ανάδειξη και προβολή του τουριστικού μας προϊόντος. Ωστόσο και λόγω του περιορισμένου κονδυλίου για διαφήμιση, αλλά και του εντεινόμενου ανταγωνισμού, θα πρέπει οι αρμόδιοι φορείς να χρησιμοποιήσουν όλες τις νέες μεθόδους και καινοτόμα εργαλεία μάρκετινγκ για την ακόμα καλύτερη προώθηση της χώρας. Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει ως προορισμός προτίμησης και να μετατραπεί σε έναν βιωματικό προορισμό ποιότητας εκμεταλλευόμενη τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της. Υπάρχουν πολλά που γίνονται και ακόμη περισσότερα που μπορούν να γίνουν.

• Κύριε Χατζηλαζάρου ο Ομιλός σας παρουσιάζει πάντα μία αξιόλογη δραστηριότητα. Πώς εξελίσσονται τα σχέδιά σας για την νέα, έκτη κατά σειρά ξενοδοχειακή μονάδα του Ομίλου σας και τι άλλο προγραμματίζετε σε επίπεδο επενδύσεων;
Ο Ομιλος H Hotels Collection βρίσκεται σε διαρκή τροχιά ανάπτυξης πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές, έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, τεχνολογική αναβάθμιση και κυρίως σε εκπαίδευση του υφιστάμενου προσωπικού. Σε ό,τι αφορά την νέα μας ξενοδοχειακή μονάδα, σύντομα ολοκληρώνεται και πρόκειται να λειτουργήσει με την νέα σεζόν. Το Mayia Exclusive Resort & Spa θα αποτελεί ένα κόσμημα στις ξενοδοχειακές υποδομές του νησιού μας . Για το συγκεκριμένο εγχείρημα λάβαμε υπόψη όλες τις υψηλές απαιτήσεις των επισκεπτών των ξενοδοχείων H Hotels Collection. Φιλοσοφία μας είναι ο επισκέπτης να απολαμβάνει μια γκάμα υπηρεσιών, που θα βασίζεται στο απαιτητικό γούστο την εξατομίκευση και στην αποκλειστικότητα. Εκτός από την νέα μονάδα, γίνονται οι απαραίτητες αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις στα υπόλοιπα ξενοδοχεία του Ομίλου, ενώ εξετάζουμε τις συνθήκες που διαμορφώνονται για τις επόμενες ενέργειές μας.