Γ. ΠΕΛΕΚΑΝΑΚΗΣ : Απειλή για τη βιωσιµότητα των ξενοδοχείων ο νέος...

Γ. ΠΕΛΕΚΑΝΑΚΗΣ : Απειλή για τη βιωσιµότητα των ξενοδοχείων ο νέος Φόρος Διαµονής

0
pelekanakis

Πολύπειρο στέλεχος της τουριστικής βιοµηχανίας και µε έντονη συνδικαλιστική δράση, ο κ. Γιώργος Πελεκανάκης είναι από τους πλέον «αρµόδιους» να µιλήσει για Τουρισµό.

Ο γενικός διευθυντής της Avra Hotels Collection και εκλεγµένος δύο φορές στην προεδρία της Πανελλήνιας Οµοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων και του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ» επιβεβαιώνει τις υψηλές επιδόσεις της Κρήτης στον Τουρισµό.

Σε µία άκρως «τουριστική» συνέντευξη, ο κ. Πελεκανάκης µιλάει για τον αναθεωρηµένο τρόπο προβολής της Κρήτης ως ενιαίου τουριστικού προορισµού, για τα πεδία «δράσης» του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων και τις επιδιώξεις της ΠΟΔΙΞ από την Πολιτεία.

Παράλληλα, µιλάει για τις παθογένειες του ελληνικού Τουρισµού και καταγγέλλει την ισχύουσα φορολογική πολιτική και την προβλεπόµενη επιβολή του Φόρου Διαµονής, υπογραµµίζοντας
µε νόηµα, πως αποτελεί απειλή για τη βιωσιµότητα πολλών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Σε ποια επίπεδα διατηρούνται οι κρατήσεις τη φετινή τουριστική σεζόν στην Κρήτη και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του τουρισμού στο σύνολο της σεζόν, τόσο στην Κρήτη, όσο και γενικά στη χώρα μας;

Σε συνέχεια των υψηλών επιδόσεων των τελευταίων χρόνων, με τις τουριστικές αφίξεις στη χώρα μας να υπερβαίνουν τα 27 εκατομμύρια, το 2017 εξελίσσεται πολύ καλύτερα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις, με τον ρυθμό των κρατήσεων να εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακός. Τα πρώτα θετικά μηνύματα διαφάνηκαν στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, όπου το ενδιαφέρον ήταν τεράστιο για την Κρήτη, αλλά και για ολόκληρη τη χώρα, ενώ συνεχίστηκαν με τη θεαματική αύξηση των προκρατήσεων, οι οποίες έφθασαν σε επίπεδα ρεκόρ από 20% έως και 70%.

Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το χαρακτηριστικό της φετινής τουριστικής σεζόν και ποιες είναι οι προοπτικές της Κρήτης, αλλά και της Ελλάδας συνολικά στον τουρισμό;

Ο μεγάλος αριθμός των προκρατήσεων με το σύστημα Early Booking αφενός και η μικρή δαπάνη των τουριστών, εντός και εκτός ξενοδοχείων, αφετέρου, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη φετινή τουριστική σεζόν κι αυτό δεν έχει να κάνει με δικαιολογίες που σχετίζονται με τις τιμές, πακέτα all inclusive, κ.λπ.. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε μια επιστημονική μελέτη, η οποία θα ανέλυε τέτοιου είδους προβληματισμούς, και η οποία, δυστυχώς, δεν υπάρχει.

Η ποιοτική παροχή υπηρεσιών στα ελληνικά ξενοδοχεία είναι διαχρονικά σημαντικά υψηλότερη από την αντίστοιχη σε διεθνώς ανταγωνιστικούς προορισμούς, με αποτέλεσμα τη μεγάλη ικανοποίηση των πελατών μας από τη διαμονή τους. Οι πολιτικές εξελίξεις και γεγονότα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και η κρίση στις σχέσεις Ευρωπαϊκών χωρών με την Τουρκία, έχουν θετικό αντίκτυπο, ενισχύοντας το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα. Μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα θεωρείται και είναι ένας ασφαλής προορισμός, σε σχέση με όλα αυτά που συμβαίνουν σε άλλους προορισμούς.

Τελευταία βλέπουμε την Κρήτη να προβάλλεται ως ενιαίος προορισμός. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

PELEKANAKISΟ Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων ήταν εκείνος που πρωτοστάτησε στην ιδέα ώστε η προβολή του νησιού να είναι συνολική.

Η αρνητική εμπειρία από τις διεθνείς εκθέσεις μας επέβαλε να αναθεωρήσουμε τον τρόπο προβολής της Κρήτης σε τέσσερεις νομούς.

Η Περιφέρεια Κρήτης είναι σήμερα από τις πιο δραστήριες αναφορικά με την προβολή του τόπου της στο εξωτερικό για την προσέλκυση τουριστών.

Τα τελευταία χρόνια, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Παπαδουλάκη, η Περιφέρεια Κρήτης γύρισε πολλά βίντεο σποτ, τα οποία είναι βασισμένα σε δώδεκα θεματικούς άξονες, από τον στρατηγικό σχεδιασμό της τουριστικής προβολής της Κρήτης και στην επικοινωνιακή ταυτότητα της Κρήτης «Crete – The Island Inside You»

Η υψηλή εποχικότητα της ζήτησης του τουριστικού προϊόντος αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες παθογένειες του ελληνικού τουρισμού. Τι πρέπει να γίνει για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και ποιες οι πρωτοβουλίες εκείνες, οι οποίες θα μπορούσαν να προάγουν τον ελληνικό τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου;

Η υψηλή εποχικότητα του τουρισμού λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας ώστε να ωθήσει νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με σπουδές ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων.  Εξειδικευμένο προσωπικό μπορεί να υπάρχει σε μεγάλα νησιά, αλλά στα μικρότερα είναι εμφανής η έλλειψη σε πολλές ειδικότητες.

Η έντονη εποχικότητα αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για την επιβίωση αρκετών επιχειρήσεων και της τοπικής οικονομίας, σε κάθε τουριστική περιοχή.

Με εξωστρέφεια σε όλα τα επίπεδα θα πρέπει να επιστρατεύσουμε τα δυνατά σημεία μας, ήτοι τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την ποιότητα των υπηρεσιών μας, τη γαστρονομία, τη φιλοξενία, για να κερδίσουμε τους επισκέπτες της χαμηλής περιόδου. Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, τα city breaks, οι τουρίστες 3ης ηλικίας, ο σχολικός και αθλητικός τουρισμός, είναι μερικές από αυτές που θα μπορούν να συμβάλουν τα μέγιστα για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Πρόσθετοι φόροι και τέλη δυσχεραίνουν τις συνθήκες στις οποίες καλούνται να λειτουργήσουν τα ελληνικά ξενοδοχεία. Πως βιώνετε αυτή την πραγματικότητα;

Η προβλεπόμενη επιβολή Τέλους Διανυκτέρευσης από τον Ιανουάριο του 2018 αποτελεί απειλή για τη βιωσιμότητα πολλών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Μην ξεχνάμε ότι το 2015 αυξήθηκε ο ΦΠΑ κατά 100% στις υπηρεσίες διαμονής και από 6,5% εκτινάχθηκε στο 13%, ενώ στην εστίαση ανέβηκε από 13% σε 23%. Όλα αυτά τα συνεχώς αυξανόμενα «πακέτα» φορολογικών μέτρων οδηγούν τα ελληνικά ξενοδοχεία σε επιχειρηματικό αδιέξοδο, την ίδια στιγμή όπου ο ΦΠΑ σε ανταγωνίστριες χώρες βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Εάν δε στη λίστα προσθέσουμε και την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών, ΕΝΦΙΑ, πνευματικά δικαιώματα μουσικής, τηλεοπτικά δικαιώματα, συγγενικά πνευματικά δικαιώματα, τέλη παρεπιδημούντων, κ.λπ., τότε η αύξηση των επιβαρύνσεων είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με μεγάλο τραπεζικό δανεισμό είναι οι πρώτες που βιώνουν αυτό το δυσβάστακτο κόστος λειτουργίας.

Ποια είναι η γνώμη σας για την τουριστική πολιτική και την «επικοινωνιακή» εικόνα του ελληνικού τουρισμού;

Το όραμα του ελληνικού τουρισμού απαιτεί τη δόμηση ισχυρής στρατηγικής επικοινωνίας, ικανής να προβάλλει αποτελεσματικά το διαφοροποιημένο, ελληνικό, ποιοτικό τουριστικό προϊόν, να ανταποκριθεί στη ρευστότητα της διεθνούς τουριστικής ζήτησης και να προσελκύσει τους καταναλωτές τουρίστες, οι οποίοι είναι ιδιαιτέρως απαιτητικοί και αναζητούν την ποιότητα.

Η στρατηγική προώθησης και προβολής θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα συνολικό πλαίσιο επικοινωνίας, με διακριτές ενότητες δράσεων, που θα αποτελούν τα βασικά κριτήρια για την επιλογή και επεξεργασία προτάσεων καθώς και την κατάρτιση προγραμμάτων προώθησης και προβολής διεθνούς εμβέλειας και την υλοποίησή τους.

Αναφορικά με τη συνδικαλιστική σας δράσεις, σε ποια επίπεδα παρεμβαίνετε για το ελληνικό τουριστικό προϊόν;

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων (ΠΟΔΙΞ) προωθεί αποτελεσματικά τις επιδιώξεις του τουριστικού κλάδου και πραγματοποιεί δράσεις, που ενισχύουν το κύρος και την απόδοσή της.

Θέτοντας υψηλές προδιαγραφές ποιότητας στον τουρισμό, προωθώντας την ανάπτυξη της τουριστικής εκπαίδευσης, ενισχύοντας το πλαίσιο ανάπτυξης και επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας και προτείνοντας διαρκώς τη βελτίωση στις υπάρχουσες υποδομές, δημιουργεί το πλαίσιο για τη σταθερή ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα.

Η τουριστική εκπαίδευση, η τουριστική εργασία, η τουριστική ανάπτυξη, η σύζευξη του πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα, είναι μερικά από τα πεδία στα οποία επικεντρώνονται οι δράσεις της ΠΟΔΙΞ.

Μετά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Goethe Institut, στην Αθήνα, με θέμα «Ευρωπαϊκός Διάλογος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση – Ευκαιρίες και Προκλήσεις», συναποφασίσαμε με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο την ίδρυση των τουριστικών σχολών Διττής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σε Αθήνα και Ηράκλειο.

Τον Ιούλιο του 2012 οργανώσαμε, εν μέσω δυσμενών δημοσιευμάτων για τη χώρα μας στον Γερμανικό τύπο, συνέντευξη τύπου στα γερμανικά ΜΜΕ, όπου παρευρέθηκαν 25 δημοσιογράφοι μεγάλων γερμανικών εφημερίδων. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Αμβούργου, με σκοπό την ανατροπή των αρνητικών δημοσιευμάτων και είχε τίτλο «Ελλάδα – Ελάτε Μαζί μας».

Πραγματοποιούμε συναντήσεις με πρέσβεις άλλων χωρών, με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη τουρισμού από τις χώρες αυτές. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει συναντήσεις με τους πρέσβεις της Τουρκίας, της Αργεντινής, της Ιαπωνίας και της Κίνας, ενώ συμμετείχαμε ενεργά στην προώθηση διεξαγωγής γάμων Κινέζων στην Ελλάδα. Συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς του τουρισμού στην Ελλάδα και είμαστε μέλος του Σ.Ε.Τ.Ε..

ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ