money tourism copyright photo
money tourism copyright photo

Γ. ΤΣΑΚΙΡΗΣ : Αυτά πρέπει να προσέξουμε !!!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Στην κάμερα του money-tourism.gr μίλησε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Γεώργιος Αλ. Τσακίρης, για την επιτυχημένη διοργάνωση του 1ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, αλλά και για όσα πρέπει να προσέξουν οι ξενοδόχοι.

Παράλληλα, το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Γιώργου Τσακίρη, έχει ως ακολούθως:

Ομιλία Προέδρου Ξ.Ε.Ε., Γιώργου Α. Τσακίρη, 1o Διεθνές Forum Φιλοξενίας

“Κυρία Υπουργέ,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Κυρίες και κύριοι,

Καλημέρα σας.

Σας καλωσορίζω στο 1ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργανώνει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

Επιτρέψτε μου κατ αρχάς να ευχαριστήσω, για την παρουσία τους μαζί μας, σήμερα, όλους τους εκλεκτούς προσκεκλημένους που μας έκαναν την τιμή και αποδέχθηκαν την πρόσκλησή μας να συμμετέχουν στο σημερινό φόρουμ.

Συνεχώς, τον τελευταίο καιρό, ακούμε για αλλαγές και εξελίξεις που γίνονται ή και ακόμη που έρχονται, στον τομέα της φιλοξενίας. Εξελίξεις που θα αλλάξουν ριζικά τη δεδομένη εικόνα και αντίληψη που έχουμε για τη φιλοξενία. Τρείς είναι οι βασικές παράμετροι που «πυροδοτούν» αυτές τις αλλαγές.

Κατά πρώτον, η εκκωφαντική εισβολή και καθιέρωση του μοντέλου φιλοξενίας της οικονομίας του διαμοιρασμού, σε συνδυασμό με την επικράτηση διεθνώς της οικονομικής τάσης του μηδενικού οριακού κόστους που αλλάζουν το ανταγωνιστικό μας περιβάλλον.

Κατά δεύτερον η αλλαγή της πελατειακής μας βάσης ως αποτέλεσμα της καταναλωτικής ωρίμανσης των νεότερων γενεών και αναφέρομαι στους Millennials  και την Generation Z, γεγονός που αναπόφευκτα διαφοροποιεί τις απαιτήσεις και προσδοκίες των πελατών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας.

Και τέλος η καθολική είσοδος της τεχνολογίας στη βιομηχανία της φιλοξενίας. Στον τομέα αυτό καλό θα ήταν να ακολουθήσουμε ή ακόμη και να αντιγράψουμε τις πρακτικές και τη στρατηγική των πλατφορμών του sharing economy, καθόσον έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα διεισδυτικές και αποτελεσματικές.

Αποτέλεσμα των παραπάνω αλλαγών είναι ότι δρομολογούνται σημαντικές εξελίξεις στο επάγγελμά μας και στο προϊόν μας.

Για όλους εμάς τους επαγγελματίες, τους «κλασσικούς» της φιλοξενίας και του αδειοδοτημένου τομέα, η ανάγκη για αλλαγές και προσαρμογή μας στην νέο περιβάλλον, δεν είναι απλά μια ακόμη στρατηγική επιχειρηματική επιλογή μας αλλά αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσής μας.

Ο κλάδος της οικονομίας του διαμοιρασμού ήδη μας ανταγωνίζεται ευθέως και αξιόπιστοι αναλυτές προβλέπουν ότι στα επόμενα λίγα χρόνια θα έχει καλύψει ένα σημαντικό κομμάτι της φιλοξενίας και των υπηρεσιών. Στη χώρα μας το πρόβλημα είναι ακόμη πιο έντονο, όπου εξαιτίας της αβελτηρίας της πολιτείας, που χθες τελικά μετά από 2,5 χρόνια θεσμοθέτησε ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίσει τη λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας, ώστε να μην μας ανταγωνίζεται άνισα και αθέμιτα, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την ενθάρρυνση της βασικής εταιρείας του κλάδου για την ενοικίαση κατοικιών, μια ξένη εταιρεία, να επιβάλλει τους όρους της και να αντιμετωπίζει, συμπεριφορικά, τις φορολογικές  αρχές τις χώρας με μια πρωτόγνωρη αλαζονεία που πραγματικά μας εκπλήσσει. Η σύγκριση δε με την δική μας αντιμετώπιση είναι αναπόφευκτη, καθόσον στα θέματα της φορολόγησής μας οι αρχές έχουν επιδείξει μια αξιοσημείωτη αποφασιστικότητα.

Κυρίες και κύριοι,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια καταγράφει μια εντυπωσιακά ανοδική πορεία όσον αφορά στις τουριστικές αφίξεις της. Φαίνεται ότι το στοίχημα των αφίξεων κερδήθηκε, αφού πλησιάσαμε τα 30 εκατομμύρια επισκέπτες.

Τελικά, το μεγάλο στοίχημα που εμείς οι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες των camping πρέπει να κερδίσουμε, είναι το στοίχημα της επιβίωσης, της επαγγελματικής επιβίωσης, που είναι και το δυσκολότερο. Προϋπόθεση όμως για την επιβίωση μας είναι η εκπαίδευση και εξοικείωση μας στις νέες απαιτήσεις της φιλοξενίας. Η αφομοίωση, ένταξη και καλύτερη εκμετάλλευση των νέων τεχνολογιών, η καλύτερη προσέγγιση και διαχείριση των απαιτήσεων των πελατών μας, ο εμπλουτισμός της φιλοξενίας με νέα προϊόντα, το καλύτερο marketing, ο σχηματισμός ξενοδοχειακών κοινοπρακτικών σχημάτων, είναι μερικοί τομείς στους οποίους πρέπει να κινητοποιηθούμε ώστε να είναι εφικτή η επιβίωση, δηλαδή  ο στόχος του μεγάλου στοιχήματος της επιβίωσης.

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι για τη διαφύλαξη της ποιότητας του ξενοδοχειακού προϊόντος, έχοντας την αρμοδιότητα της κατάταξης των καταλυμάτων, της πιστοποίησης των Boutique Hotels, του “Ελληνικού Πρωινού», του μητρώου τίτλων και μέσω όλων αυτών των διαδικασιών της εκπαίδευσης και προσαρμογής των ξενοδόχων στις νέες απαιτήσεις της φιλοξενίας.

Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συνάδελφοι

Ως πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος σήμερα. Αφενός γιατί έχουμε κοντά μας μερικούς από τους πλέον και καταξιωμένους διεθνώς επαγγελματίες του κλάδου μας οι οποίοι θα συμβάλλουν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους στην ενημέρωση και προβληματισμό μας, για το μέλλον του κλάδου μας και αφετέρου, διότι είναι το πρώτο Forum στην χώρα μας που πραγματικά ανοίγει τη συζήτηση για το μέλλον της φιλοξενίας στην Ελλάδα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη φορά τους εκλεκτούς προσκεκλημένους και συντονιστές των panel μας, καθώς και τους χορηγούς μας, τον χρυσό χορηγό, τη Forum AE που διοργανώνει την μεγάλη κλαδική έκθεση XENIA και τους χορηγούς επικοινωνίας μας, την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και το euro2day.gr

Ευχαριστώ για την προσοχή σας”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *