ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ : Εξοντωτική για τα ξενοδοχεία η φορολογική πολιτική

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δριµύ κατηγορώ για τη φορολογική πολιτική που επιβάλλεται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εξαπολύει σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του οµίλου Cyan Group of Hotels, στην Κρήτη, κ. Μανώλης Μανούσος, η οποία, όπως χαρακτηριστικά λέει, είναι εξοντωτική και µε µαθηµατική ακρίβεια οδηγεί σταθερά τις επιχειρήσεις του κλάδου σε µαρασµό.

Αναφερόµενος στη φετινή τουριστική περίοδο που βρίσκεται σε εξέλιξη λέει ότι η κίνηση θα διαµορφωθεί στα περυσινά επίπεδα, επισηµαίνοντας, µάλιστα, ότι κάτι τέτοιο, δεδοµένων των συνθηκών, αποτελεί επιτυχία.

Πoιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία της τουριστικής σεζόν που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Κρήτη και πως διαμορφώνονται οι πληρότητες στα ξενοδοχεία του ομίλου σας;

Όσον αφορά τις προβλέψεις της τουριστικής κίνησης και των αφίξεων για το 2016, πιστεύω ότι στην καλύτερη περίπτωση η κίνηση θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με εκείνα του 2015 και, έτσι όπως είναι τα πράγματα, θα πρέπει να είμαστε κι ευχαριστημένοι.MANOUSOSc

Αναφορικά με τα ξενοδοχεία της εταιρίας μας, διανύουν μια πολύ καλή  χρονιά έως τώρα και, όπως φαίνεται, η φετινή τουριστική περίοδος θα ολοκληρωθεί με υψηλότερες από πέρυσι πληρότητες, πάντα υπό καλές συνθήκες.

Ποιες είναι οι αγορές εκείνες οι οποίες δείχνουν προτίμηση στο νησί και πως διαμορφώνεται η ελληνική αγορά;

Οι εθνικότητες που αναμένεται να κυριαρχήσουν, κατά τη γνώμη μου, στην Κρήτη και το 2016 είναι οι Γερμανοί, οι Βρετανοί (εύχομαι να μην επηρεαστεί  η φετινή χρονιά από το BREXIT), οι Βέλγοι και οι Σκανδιναβοί.

Ποιες οι τελευταίες επενδυτικές σας κινήσεις και τι προγραμματίζετε για το μέλλον;

Μικρές παρεμβάσεις και βελτιώσεις προς το παρόν και μια ανακαίνιση ίσως το 2018.

Δεδομένου ότι σε λίγο θα ξεκινήσει η υπογραφή συμβολαίων για την επόμενη χρονιά, πως αναμένεται να διαμορφωθούν οι τιμές για το 2017;

Πιστεύω πως όσοι δεν πέτυχαν μεγάλη αύξηση πέρυσι, λόγω του ΦΠΑ, θα πρέπει να στοχεύσουν φέτος σε αύξηση 6-8% και οι υπόλοιποι σε αύξηση μεταξύ 3-6%. Βέβαια, όλα τα ποσοστά εξαρτώνται από την τιμή εκκίνησης και ο κάθε ξενοδόχος ή διευθυντής γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον τι πρέπει να κάνει.

Αύξηση ΦΠΑ, συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ, προβλεπόμενη από το 2018 επιβολή φόρου διαμονής δυσχεραίνουν το τοπίο για το ξενοδοχειακό επιχειρείν. Ποια είναι η άποψή σας και ποιες οι προτάσεις σας;

MANOUSOSbΟι πάσης φύσεως επιβαρύνσεις είναι πλέον εξοντωτικές και με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν σταθερά τις επιχειρήσεις τουρισμού σε μαρασμό. Οι επιβαρύνσεις αυτές θα φέρουν πολύ γρήγορα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκά το υπουργείο Οικονομικών, καθώς ο τζίρος θα μειώνεται χρόνο με τον χρόνο και μαζί του οι φόροι και οι θέσεις εργασίας.

Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να επιστρέψουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται στον ΦΠΑ που ίσχυε πριν από 1,5 χρόνο, ενώ επίσης θα πρέπει να δοθούν κίνητρα προκειμένου να γίνουν νέες επενδύσεις, οι οποίες είναι απαραίτητες για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Άλλωστε, μόνο με επενδύσεις μπορούν να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Έχει δοθεί η αίσθηση ότι ακόμα και ο τουρισμός σήμερα αντιμετωπίζεται εχθρικά!

O ελληνικός τουρισμός διέρχεται την τελευταία τριετία μία περίοδο ανάπτυξης. Καταρχάς, θεωρείτε ότι είναι συγκυριακό φαινόμενο, λόγω των γενικότερων εξελίξεων στη γείτονα περιοχή, ποιες είναι οι προοπτικές της χώρας μας στον τουρισμό και τι θα πρέπει να αποφύγουμε προκειμένου να μην ανακοπεί αυτή η ανοδική πορεία;

Η ανάπτυξη οφείλεται στην προσπάθεια των ανθρώπων του τουρισμού, σε όλα τα επίπεδα και τις βαθμίδες, από το παιδί της παραλίας μέχρι την κορυφή. Η προσπάθεια αυτή όλων των ξενοδοχείων της Ελλάδας αναγνωρίζεται από τους πελάτες και συνεργάτες μας στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα η χώρα να έχει εδώ και αρκετά χρόνια αυξανόμενη, επαναλαμβανόμενη πελατεία. Οι προσπάθειες, οι επενδύσεις και ο καθημερινός αγώνας όλων των εμπλεκόμενων επαγγελματιών προκειμένου να κρατήσουν και να βελτιώσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους είναι τεράστια, άλλα, δυστυχώς, η μάχη είναι πολλές φορές άνιση (π.χ. υπερφορολόγηση). Δεν θα μπορούν για πάντα οι επαγγελματίες να απορροφούν τις επιβαρύνσεις, με αποτέλεσμα να αυξηθεί τελικά η τιμή του προϊόντος, οπότε ακόμα και οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες μας θα μειώσουν τις επισκέψεις τους με δυσμενή επακόλουθα.

Σαφώς οι εξελίξεις στην περιοχή βοηθούν τον ελληνικό τουρισμό (καθώς και εκείνον άλλων τουριστικών προορισμών), αλλά αυτό δεν είναι κάτι που το επιδιώκει κάποιος. Η επιτυχία του ελληνικού τουρισμού δεν στηρίζεται στην «ατυχία» των γειτόνων…

Αυτό που βλέπουμε επίσης, φέτος, είναι πως τα Επτάνησα είναι σε καλύτερη θέση από τα νησιά του Αιγαίου, τη Σάμο, τη Μυτιλήνη, την Κω ή τη Ρόδο λόγω άλλων συγκυριών, όμως, αυτό, δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι κομμάτι του παιχνιδιού.

Θεωρείτε ότι το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας βρίσκεται σε καλό επίπεδο ή χρειάζονται νέες επενδύσεις;

Οι επενδύσεις είναι πάντα αναγκαίες στον Τουρισμό και πάντα καλοδεχούμενες, αλλά δεν τις βλέπουμε ακόμα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *