Hellas Filmbox Berlin

Oλοκληρώθηκε στο Βερολίνο το Hellas Filmbox

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Mε το πρώτο βραβείο Μυθοπλασίας στο  Hellas Filmbox του Βερολίνου, τιμήθηκε η ταινία «Νοτιάς» του Τάσου Μπουλμέτη, στα Ντοκιμαντέρ ξεχώρισε «Ο πιο μακρύς δρόμος» της Μαριάννας Οικονόμου, στο τμήμα New Vision το «Interruption» του Γιώργου Ζώη, στο τμήμα Μικρού Μήκους η ταινία «O σπόρος» της Ιφιγένειας Κοτσώνη, ενώ έγινε ειδική αναφορά της Κριτικής Επιτροπής σε ακόμη τέσσερις ταινίες μικρού μήκους.

Στην απονομή των βραβείων δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν οι σκηνοθέτες. Πάντως, το βραβείο του Τάσου Μπουλμέτη παρέλαβε ο Μανούσος Μανουσάκης, ο οποίος είχε έρθει στο Βερολίνο με την ταινία του «Ουζερί Τσιτσάνης».

Όπως εξήγησε ο Μ. Μανουσάκης στο έκπληκτο κοινό, πριν μερικούς μήνες είχε διακριθεί με βραβείο στις ΗΠΑ και επειδή αδυνατούσε να είναι ο ίδιος παρών σε εκείνη την απονομή, το παρέλαβε ο Τάσος Μπουλμέτης. Ο Μ. Μανουσάκης υποσχέθηκε τότε ότι δεν θα κρατήσει το βραβείο και ότι θα του το παραδώσει.

Ο απολογισμός

Στις τέσσερις μέρες του φεστιβάλ Hellas Filmbox το βερολινέζικο κοινό είχε την ευκαιρία να σχηματίσει μια εικόνα του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Οι ταινίες που προβλήθηκαν έχουν γυριστεί κατά κανόνα τα τελευταία τρία χρόνια. Σχεδόν όλες τις είχε δει ο Τόμας Ζαντετζιάκομο ντελ Μπελ, διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογραφικής Ποίησης «Zebra» (Βερολίνο/ Μύνστερ); ο οποίος ήταν μέλος της Κριτικής Επιτροπής στο τμήμα New Vision. Η εικόνα που αποκόμισε ο ίδιος είναι ότι «ένα μέρος των νέων παραγωγών εξακολουθεί να έχει σημείο αναφοράς την αρχαία μυθολογία, περισσότερο όμως ως ψυχολογικό υπόβαθρο. Αρκετές ταινίες ασχολούνται με το ρόλο του κράτους αλλά και των λειτουργών του. Συμπερασματικά μπορώ να πω ότι πρόκειται για έναν κινηματογράφο με φρέσκο πρόσωπο που υπόσχεται πολλά.»

Πώς όμως αντέδρασε το κοινό; Οι επισκεψιμότητα των παραστάσεων ήταν αρκετά καλή. Σημαντικότερη όμως ήταν η αντίδραση του κοινού μετά το τέλος των προβολών, όπου συνήθως γινόταν συζήτηση με τους σκηνοθέτες. Μιάμιση περίπου ώρα κράτησε για παράδειγμα η συζήτηση με τον Μανούσο Μανουσάκη μετά το «Ουζερί Τσιτσάνης». Οι θεατές ήθελαν να μάθουν περισσότερα για τη γερμανική κατοχή στην Ελλάδα, για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων. Για παράδειγμα, στις δύο μετά τα μεσάνυχτα, ξημερώματα Κυριακής, η Αντζελίκ Κουρούνη απαντούσε ακόμη σε ερωτήσεις θεατών που προκάλεσε η ταινία της «Χρυσή Αυγή: Προσωπική υπόθεση». «Ειλικρινά, δεν ξέρω τι είναι ένα πετυχημένο φεστιβάλ», είπε κλείνοντας η διευθύντρια του Σάντρα φον Ρουφίν, «αλλά αυτό που διαπιστώσαμε είναι ένα μεγάλο ενδιαφέρον για τις ταινίες, για τους Έλληνες κινηματογραφιστές, για τα θέματα με τα οποία ασχολούνται.» Το ενδιαφέρον αυτό εκφράστηκε και στα ΜΜΕ. Σύμφωνα με τη Σάντρα φον Ρουφίν τις ημέρες του φεστιβάλ καταγράφηκαν στη Γερμανία και την Ελλάδα γύρω στα 250 άρθρα, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές για το Hellas Filmbox. Το φεστιβάλ κάλυψαν επίσης γερμανικές εφημερίδες, όπως η BILD και η ZEIT, αλλά και περιοδικά, όπως το STERN και το FOCUS.

Οι εθελοντές είναι το φεστιβάλ
Πίσω από αυτή τη μιντιακή επιτυχία κρύβεται μια «απίστευτη προσπάθεια» με φωτογραφήσεις, ανακοινώσεις, τηλεφωνήματα και επαφές της Σάντρα φον Ρουφίν, επισημαίνει ο συνιδρυτής του Hellas Filmbox Αστέρης Κούτουλας, εξαίροντας την προσφορά της διαδόχου του. Εκτός αυτού όμως το φεστιβάλ βασίζεται στην εθελοντική προσφορά σχεδόν 30 ατόμων.

Όπως εξηγεί, το ελάχιστο ποσό που απαιτείται για την πραγματοποίηση του Hellas Filmbox χωρίς την εθελοντική εργασία είναι 120.000 ευρώ. Το ύψος όλων των εσόδων από δωρεές και εισιτήρια ανέρχεται στα 45.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η διαφορά καλύφθηκε με τη δουλειά των εθελοντών. Αρκετοί από αυτούς εργάζονταν τους τελευταίους δύο μήνες μέρα-νύχτα. Ο ίδιος μάλιστα είχε αφιερωθεί όλο αυτό το διάστημα στον υποτιτλισμό περίπου 30 ταινιών. Με τη δεύτερη επιτυχημένη διοργάνωση, το Hellas Filmbox αποδείκνύει πάντως ότι οι άνθρωποι που το διοργανώνουν ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η θέληση να συνεχίσουν υπάρχει. Οπότε, ραντεβού το 2018.

Βραβεία του Hellas Filmbox Berlin 2017

– Καλύτερη Ταινία Μυθοπλασίας: «Νοτιάς» του Τάσου Μπουλμέτη

– Καλύτερη Ταινία Ντοκιμαντέρ: «Ο πιο μακρύς δρόμος» της Μαριάννας Οικονόμου

– New Vision: «Interruption« του Γιώργου Ζώη

– Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους: «O σπόρος» της Ιφιγένειας Κοτσώνη

– Ειδική αναφορά της Κριτικής Επιτροπής σε τέσσερις ταινίες Μικρού Μήκους
που ξεχώρισαν: «1/ Minus Οne» της Νατάσσας Ξύδη, «Twist» του Μιχάλη
Παπαντωνόπουλου, «Archipelagos, Naked Granites» της Δάφνης Χαιρετάκη και «Η θηλιά»
του Βασίλη Λουλέ

ΠΗΓΗ : www.dw.com, Παναγιώτης Κουπαράνης

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *