ksd photo
ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ : Μεγάλη εξαγορά 110 εκ. € από τον όμιλο TUI

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο Όμιλος TUI επαναγοράζει από την Hotelbeds, ένα μεγάλο κομμάτι των δραστηριοτήτων της εταιρίας, που συνδέεται με τον τομέα του Destination Management, αντί του ποσού των 110 εκατ. €, ενώ η Hotelbeds επικεντρώνεται στη δραστηριότητα της παροχής δωματίων.

Όπως είναι γνωστό και είχε ασχοληθεί ιδιαίτερα το money-tourism.gr (εδώ και εδώ ), η TUI είχε ανακοινώσει την πώληση της Hotelbeds τον Απρίλιο του 2016, ενώ η συναλλαγή, είχε ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2016, αντί του ποσού των 1,19 δισ. €.

tuiΣύμφωνα με ανακοίνωση της TUI πριν από λίγο, με την εξαγορά του τομέα που αφορά το Destination Management από την Hotelbeds, η TUI γίνεται ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών προορισμού παγκοσμίως.

Ως αποτέλεσμα της εξαγοράς, η TUI επεκτείνει την παρουσία της σε όλο τον κόσμο καθώς και το χαρτοφυλάκιο της ισπανικής θυγατρικής της, TUI Destnation Services, η οποία απορροφά τις δραστηριότητες αυτές.

Η ίδια η TUI δραστηριοποιείται σε περισσότερους από 100 προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Μετά την εξαγορά, η ισπανική θυγατρική του ομίλου, TUI Destination Services θα έχει καταστήματα και προσωπικό σε 48 χώρες, θα απασχολεί περισσότερους από 9.000 υπαλλήλους και οι πωλήσεις της θα διαμορφώνονται στα 700 εκατομμύρια ευρώ.

Έσοδα Destination Management
ksd photo
money tourism photo

Τα έσοδα από την παγκόσμια αγορά υπηρεσιών σε προορισμούς διακοπών, όπως ήδη προσφέρονται σήμερα από την TUI Destination Services, εκτιμώνται σε περίπου 140 δισεκατομμύρια ευρώ, γεγονός που προσφέρει σημαντικές περαιτέρω δυνατότητες στην TUI, η οποία, μέχρι στιγμής παρουσιάζει αύξηση 7% ετησίως.

Ταυτόχρονα, με περίπου 350.000 μικρό – προμηθευτές, αυτό το τμήμα της αγοράς είναι εξαιρετικά περιορισμένο και μόνο σε μικρό βαθμό μπορεί να ψηφιοποιηθεί. Ήδη σήμερα, η TUI Destination Services οργανώνει περίπου 4,5 εκατομμύρια εκδρομές ετησίως, γεγονός που την τοποθετεί ανάμεσα στους 5 κορυφαίους παρόχους σε αυτόν τον τομέα παγκοσμίως.

Πλέον, η TUI Destination Services είναι κάτι περισσότερο από έναν μεσάζοντα. Η ισπανική εταιρία σχεδιάζει και οργανώνει προγράμματα εκδρομών και υπηρεσίες σε διάφορα θέρετρα και παρέχει προσωπικό της για την εκτέλεσή τους. Έτσι, επηρεάζει σημαντικά την ποικιλομορφία, την αποκλειστικότητα και την ποιότητα των προσφορών της.

hotelbeds

Ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Fritz Joussen, εξηγεί: «Η παγκόσμια αγορά αυτών των υπηρεσιών αυξάνεται. Τέσσερις παράγοντες τοποθετούν την TUI σε εξαιρετικά καλή θέση εκκίνησης: το ισχυρό διεθνές εμπορικό σήμα μας, η εμπιστοσύνη των 20 εκατομμυρίων πελατών μας, η εμπιστοσύνη των χωρών ύστερα από δεκαετίες παρουσίας και, το σημαντικότερο, τα παγκοσμίου φήμης συστήματα πληροφορικής IT και CRM, στα οποία έχουμε επενδύσει τα τελευταία χρόνια».

Η TUI επιδιώκει να χρησιμοποιήσει με καλύτερο τρόπο τους κατά μέσο όρο τέσσερις μήνες που μεσολαβούν μεταξύ κράτησης και πραγματοποίησης του ταξιδιού, προκειμένου να προσφέρει στους πελάτες της συναφείς προσφορές για τη διαμονή τους στον προορισμό.

«Η TUI εγγυάται υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, την ποιότητα και την άνεση, παρά την πληθώρα και την πολυπλοκότητα των ευκαιριών και παροχών υπηρεσιών αναψυχής σε προορισμούς διακοπών. Τα συστήματα πληροφορικής που χρησιμοποιούμε εγγυώνται ότι, ο πελάτης λαμβάνει μόνο προσφορές που είναι συναφείς προς τις επιλογές του και τις λαμβάνει απευθείας από εμάς, όχι από μεσολαβητές. Συμβουλές, κρατήσεις, αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία παρέχονται από την πηγή. Έτσι, ο πελάτης έχει δίπλα του και επικοινωνεί με ένα πρόσωπο, δηλαδή την TUI», λέει ο Joussen.

Το τμήμα «Destination Management» του ομίλου Hotelbeds απασχολεί σήμερα 2.600 υπαλλήλους σε 25 χώρες, όπως η Ιταλία, η Κροατία, ο Μαυρίκιος, η Νότια Αφρική, η Αυστραλία, ο Καναδάς και πολλές ασιατικές χώρες. Εκτός από τις εκδρομές και δραστηριότητες, όπως οι εκδρομές Segway, το τμήμα προσφέρει επίσης υπηρεσίες για τις εταιρίες κρουαζιέρας στα λιμάνια, που είναι πολύ ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο αυτό,  σε πολλές χώρες κάποιες υπηρεσίες και δραστηριότητες, ενώ τα πλοία των εταιριών -TUI Cruises, Hapag Lloyd Cruises και Marella Cruises- βρίσκονται σε λιμάνι, μπορούν να διεκπεραιωθούν από την ίδια την TUI. Έτσι, η TUI γίνεται προμηθευτής και όχι πελάτης. «Η εξαγορά θα φέρει συνεπώς εμπορικές συνεργασίες στις επιχειρήσεις κρουαζιέρας του ομίλου», υπογραμμίζει ο Joussen.

Εκτός από την επιχείρηση ξενοδοχείων και κρουαζιέρας, η TUI Destination Services είναι ένας από τους τρεις τομείς ανάπτυξης του Ομίλου και έχει καταχωρηθεί ξεχωριστά στο τμήμα Χρηματοοικονομικών Γεγονότων του τμήματος Εμπειρίες Διακοπών, από το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2018. Η θυγατρική διοικείται από ένα συμβούλιο με επικεφαλής τον David Schelp (Διευθύνων Σύμβουλος) και απασχολεί σήμερα 6.500 άτομα σε 23 χώρες. Έχει την έδρα της σ στην πρωτεύουσα των Βαλεαρίδων, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, και λειτουργεί δύο περιφερειακά γραφεία στην Αθήνα και στο Μαϊάμι.

 

To ιστορικό

Η είδηση, όπως την είχε δημοσιεύσει το money-tourism.gr, τον Απίλιο 2016, είχε ως εξής:
“H Tui συμφώνησε να πουλήσει τη θυγατρική της εταιρεία «Hotelbeds» για 1.191.000.000 € μετρητά.
Η εταιρία ξενοδοχείων B2B, εξαγοράστηκε από την GNVA Acquisitions Limited, μία εταιρεία που ανήκει κατά πλειοψηφία σε κεφάλαια της εταιρείας ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου Cinven και του Canada Pension Plan Investment Board.
Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου. Η Tui περιέγραψε την πώληση ως ένα «σημαντικό βήμα» στην πορεία της, ως τουριστική επιχείρηση.

H εταιρία έχει παρουσία στην Ελλάδα με δύο εταιρίες, την Hotelsbeds και την Destination Services, οι οποίες πραγματοποιούν ετησίως κύκλο εργασιών της τάξης των 120 εκ. ευρώ περίπου.
Σημειώνεται ότι το τίμημα που είχε προσδιορίσει η TUI ήταν μεταξύ 600 εκ και 1,2 δισ ευρώ, οπότε το τελικό τίμημα που συμφωνήθηκε κρίνεται παραπάνω από ικανοποιητικό για τον ταξιδιωτικό κολοσσό.

«Τα έσοδα θα επενδυθούν σε μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και στην ενίσχυση του ισολογισμού της TUI», δήλωσε ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης.

Η Hotelbeds, ήταν προηγουμένως τμήμα της ομάδας Specialist Travel, που περιλαμβάνει B2B ξενοδοχειακά portals και πουλάει online διαμονή σε καταλύματα σε όλο τον κόσμο, σε πελάτες χονδρικής, όπως τα ταξιδιωτικά γραφεία και οι tour operators.

Η Hotelbeds είναι το νούμερο ένα παγκοσμίως στην χονδρική πώληση, στην παροχή καταλυμάτων B2B, καθώς δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 120 αγορές.

Λόγω των διαφορετικών επιχειρηματικών μοντέλων και των στρατηγικών τους, η Hotelbeds λειτουργούσε ανεξάρτητα από τις τουριστικές επιχειρήσεις του ομίλου, προκειμένου να μεγιστοποιήσει την ανάπτυξη και την αξία του τμήματος.

Η Hotelbeds κατάφερε να πετύχει συνολική αξία συναλλαγής 3,6 € δισεκατομμύρια, κύκλο εργασιών άνω του 1€ δις και υποκείμενα κέρδη [EBITDA] αξίας 69€ εκατομμυρίων, κατά τη διάρκεια του έτους, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tui, Fritz Joussen, χαρακτήρισε την πώληση ως μία «πολύ επιτυχημένη συμφωνία για το μέλλον της Hotelbeds καθώς για τους επενδυτές του Ομίλου Tui».”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *