Ν. Κοκλώνης: Aπό το φιάσκο της Airfast tickets στη… θύελλα του Dealber.gr

Ν. Κοκλώνης: Aπό το φιάσκο της Airfast tickets στη… θύελλα του Dealber.gr

Οι περιπέτειες του Dealber.gr, του νέου δημιουργήματος του επιχειρηματία και τηλεοπτικού παρουσιαστή Νίκου Κοκλώνη τον φέρνουν ξανά στην επικαιρότητα. Τα απανωτά πρόστιμα από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για «αθέμιτες πρακτικές», το εξώδικό προς τα… Media και η εμπλοκή των δικαστικών αρχών. Τι απαντά ο ίδιος στο Εuro2day.gr.

0
koklonis
Στις αρχές Ιανουαρίου, αρκετές ιστοσελίδες είχαν την είδηση για «τη λαμπερή εκδήλωση στα υπερσύγχρονα γραφεία της KOKLONIS GROUP» της Λεωφόρου Συγγρού, όπου «ο Νίκος Κοκλώνης (φωτό) υποδέχτηκε πλήθος προσωπικοτήτων από τον επιχειρηματικό, καλλιτεχνικό αλλά και δημοσιογραφικό κόσμο, στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας Dealber».Τα κείμενα είχαν εμπλουτιστεί με φωτογραφίες του πρώην ιδιοκτήτη της AirFastTickets, της εταιρείας διαδικτυακών κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων που έσκασε με θόρυβο προ τριετίας, και προσώπων που φιλοξενούνται συχνά στις κοσμικές στήλες.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα εμφανιζόταν για μήνες ως το νέο «όχημα» του επιχειρηματία που απασχολούσε για καιρό τον ελληνικό Τύπο, εξαιτίας της κατάρρευσης της AirFastTickets. Τώρα ο ίδιος δηλώνει στο Euro2day.gr πως δεν είναι πλέον διαχειριστής της Dealber.

Τα στοιχεία του εμπορικού μητρώου (ΓΕΜΗ) δείχνουν, όμως, πως παραμένει διαχειριστής της εταιρείας που ελέγχει την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Δηλώνει, επίσης, άγνοια για πρόστιμα που έχουν ήδη καταλογιστεί από το υπουργείο Οικονομίας την περίοδο που ήταν διαχειριστής της Dealber. Η υπόθεση, πάντως, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr, απασχολεί και τις εισαγγελικές αρχές, κατόπιν ενεργειών της Γενικής Γραμματείας Προστασίας του Καταναλωτή.

Η Dealber προσφέρει κουπόνια και εκπτώσεις σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, από ακριβά κινητά τηλέφωνα μέχρι αεροπορικά εισιτήρια και πακέτα διακοπών, με μειωμένες τιμές «μέχρι 70%», όπως αναφέρει στον δικτυακό της τόπο.

Εκτός από τον ελληνικό δικτυακό τόπο εντοπίσαμε και έναν στα αγγλικά, όπου κάτω από την ένδειξη «US address-post code» αναφέρεται η διεύθυνσή της στη… Λεωφόρο Συγγρού 194!

Τελευταία φορά που εμφανίστηκε στο Twitter η αμερικανική εκδοχή, η @DealberUS, ήταν πάντως τον περασμένο Ιούνιο. Εκτοτε σίγησε, όπως συνέβη και με τη σελίδα της στο Facebook. Από την τελευταία μαθαίνουμε πως η έδρα της εταιρείας στις ΗΠΑ δεν είναι τελικά η… Λεωφόρος Συγγρού αλλά η «708 3rd avenue», κατά σύμπτωση στον ίδιο δρόμο με το πρώην αμερικανικό γραφείο της Airfast Tickets.

Η Dealber βρέθηκε προχθές στην επικαιρότητα για έναν άλλο λόγο. Εξαιτίας μιας ανακοίνωσης της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, με την οποία «γνωστοποιεί την επιβολή προστίμου ύψους 60.000 ευρώ στην εταιρεία «DEALBER I.K.E.», που εδρεύει στην Καλλιθέα, για παραβίαση των διατάξεων περί Προστασίας Καταναλωτή και ειδικότερα αυτών που διέπουν τις συναλλαγές από απόσταση και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και σχετικά με τη διάθεση καταναλωτικών προϊόντων στην αγορά».

Από την ίδια ανακοίνωση μαθαίνουμε πως σε βάρος της Dealber Ι.Κ.Ε. «έχουν ήδη εκδοθεί εντός του τρέχοντος έτους άλλες δύο αποφάσεις επιβολής χρηματικού προστίμου, συνολικού ποσού €45.000,00, για παράβαση των παραπάνω διατάξεων, καθώς πλήθος καταναλωτών κατήγγειλαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ότι ενώ διενήργησαν συναλλαγή με την εταιρεία, δεν παρέλαβαν ποτέ τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν από αυτή». Τα δύο προηγούμενα πρόστιμα δεν είχαν ανακοινωθεί από τη Γεν. Γραμματεία.

Ο θόρυβος έγινε ακόμα μεγαλύτερος, όταν αρκετές ενημερωτικές ιστοσελίδες έλαβαν εξώδικο από τον δικηγόρο της Dealber, με το οποίο τους ζητούσε να «κατεβάσουν» την ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή! Ξεκαθάριζε, επίσης, πως «η απόφαση του υπουργείου δεν είναι οριστική», αλλά διατηρεί το δικαίωμα ενστάσεως (αίτηση θεραπείας) εντός 60 ημερών, «το οποίο θα ασκήσουμε και το αποτέλεσμα θα είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό το οποίο εσείς αναφέρετε».

Στο εξώδικο δεν αναφερόταν, πάντως, αν έχει καταθέσει αιτήσεις θεραπείας για τα δύο προηγούμενα πρόστιμα και ποια τύχη είχαν οι συγκεκριμένες αιτήσεις. Το Euro2day.gr επιχείρησε χθες να μιλήσει με τον νομικό σύμβουλο της εταιρείας, με κλήσεις στο σταθερό και στο κινητό του τηλέφωνο, χωρίς επιτυχία.

Ως ιδιοκτήτης της Dealber και εντολέας του νομικού συμβούλου αναφερόταν στο εξώδικο ένα τρίτο πρόσωπο, ο Armando Meta και όχι ο Ν. Κοκλώνης. Ο τελευταίος δήλωσε στο Euro2day.gr πως ήταν μέχρι πρόσφατα διαχειριστής της Dealber Ι.Κ.Ε.

Όπως είπε, η Dealber είναι πολυεθνική εταιρεία, η οποία ανήκει σε λετονικό fund. «Έχει δραστηριότητα σε 7 χώρες: Στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ελλάδα, στην Τουρκία, στην Κίνα, στην Ιαπωνία και στη Λετονία. Πρόσθεσε πως ανέλαβε ως διαχειριστής του ελληνικού τμήματος, ως γνώστης της αγοράς. Ωστόσο, από τον Μάρτιο που ανέλαβε τηλεοπτική εκπομπή, τον κάλεσαν στα κεντρικά στη Ρίγα της Λετονίας και του εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους, διότι λόγω των νέων του καθηκόντων δεν είχε χρόνο να ασχοληθεί με την επιχείρηση».

Σύμφωνα με τον κ. Κοκλώνη, από τον περασμένο Ιούλιο έχει αποχωρήσει και το μόνο που κάνει αυτή τη στιγμή στην εταιρεία είναι «να βοηθάει», διότι του το έχουν ζητήσει. Η εταιρεία, λέει, πρόκειται να πωληθεί και ο νέος αγοραστής θα επεκτείνει τη δραστηριότητά της και σε φυσικά καταστήματα, κάτι με το οποίο ο ίδιος διαφωνεί.

Ο πρώην διαχειριστής της Dealber υποστηρίζει πως η επιχείρηση «δεν εμπλέκεται σε απάτη», αλλά «απλώς δεν καταλάβαιναν τον τρόπο λειτουργίας της οι καταναλωτές». Δηλώνει πως η επιχείρηση «λειτουργούσε με βάση το εκπτωτικό μοντέλο και ήταν σαφές ότι για να υπάρχει δυνατότητα έκπτωσης, για την προμήθεια π.χ. 1.000 κινητών, έπρεπε να συγκεντρωθεί κάποιος αριθμός παραγγελιών. Συνεπώς με έκπτωση αγόραζαν τα προϊόντα όσοι περίμεναν από 30 έως 90 ημέρες».

Σύμφωνα με τον κ. Κοκλώνη, επί της διαχείρισής του και ως τον Ιούλιο του 2017, «όσοι καταναλωτές ζήτησαν τα λεφτά τους πίσω, τα έλαβαν». Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη διαμεσολάβηση της Αθηνάς Κοντογιάννη (αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή) για την επίλυση των διαφορών μεταξύ εταιρίας και καταναλωτών. Τέλος, δηλώνει πως από τον Ιούλιο και έπειτα δεν γνωρίζει αν υπάρχουν καταγγελίες και τι έχει πράξει ο νέος διαχειριστής και πως «ουδέποτε του κοινοποιήθηκε ή έπεσε στην αντίληψή του κάποιο πρόστιμο από το υπουργείο Ανάπτυξης».

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία του υπουργείου, υπήρξαν δύο αποφάσεις του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς τον Μάρτιο και τον Ιούνιο, δηλαδή πριν από την αποχώρηση του κ. Κοκλώνη από τη διαχείριση, όπως ο ίδιος υποστηρίζει.

Τα δύο πρόστιμα, συνολικού ύψους 45.000 ευρώ, έγιναν για παραβάσεις «των διατάξεων του Ν. 2251/94 και ειδικότερα αυτών που διέπουν τις συναλλαγές εξ αποστάσεως και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, καθώς πλήθος καταναλωτών κατήγγειλαν ότι ενώ διενήργησαν συναλλαγή με την εταιρεία, μηδέποτε παρέλαβαν τα αγαθά, εξαργύρωσαν τα κουπόνια ή εκτέλεσαν τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες που αγόρασαν από αυτήν».

Με βάση τα ίδια στοιχεία του υπουργείου, «η υπηρεσία μας διαπίστωσε ότι η εταιρεία δεν επέστρεψε τα χρήματα που κατέβαλαν οι καταναλωτές, εφόσον δεν ήταν σε θέση να εκτελέσει τις συμβάσεις».

Από το ίδιο σημείωμα προς τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, το οποίο είναι στη διάθεση του Euro2day.gr, προκύπτει πως οι υπηρεσίες του υπουργείου έχουν ενημερώσει «σχετικώς και τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών για καταλογισμό τυχόν ποινικών ευθυνών των ανωτέρω προσώπων για αδικαιολόγητο πλουτισμό».

Περισσότερα στο euro2day.gr

 

 

ΠΗΓΗ : www.euro2day.gr, Σταμάτης Ζησίμου, Φώτης Κόλλιας

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΠΗΓΗwww.euro2day.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ