ksd photo

Ντροπή. Ούτε νεράκι στους αρχαιολογικούς χώρους

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε έναν από τους πλέον “αξιοπρεπείς” αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα, αυτόν της αρχαίας Ολυμπίας, τόσο στον αρχαιολογικό χώρο, όσο και στο Μουσείο, οι τουρίστες, με θερμοκρασίες 40 βαθμών Κελσίου, δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε ένα μπουκάλι νερό.

ksd photo
ksd photo

Και μάλιστα οι εξαιρετικές υπηρεσίες (sic) του υπουργείου Πολιτισμού και το ΤΑΠ, δεν έχουν φροντίσει να τοποθετήσουν ούτε καν αυτόματους πωλητές.
Δείτε τις φωτογραφίες που εξασφάλισε το money-tourism.gr και διαπιστώστε για μια ακόμη φορά την ποιότητα του ελληνικού Δημοσίου.

Στο μεταξύ, με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με προβλήματα που παρουσιάστηκαν στη λειτουργία αναψυκτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους της χώρας, το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) επισημαίνει ότι το πρόβλημα ανέκυψε σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους και ότι έχουν προκηρυχθεί δύο διαγωνισμοί τους οποίους οι πρώην μισθωτές προσβάλλουν στα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να προκαλούνται καθυστερήσεις.

Το ΤΑΠ μάλιστα σημειώνει ότι εγκατέστησε μηχανήματα αυτόματων πωλητών.

Η ανακοίνωση του ΤΑΠ έχει ως εξής:

ksd photo
ksd photo

«Το πρόβλημα ανέκυψε σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους. Δηλαδή, στην Αρχαία Ολυμπία, στο Ασκληπιείο της Κω, στη Λίνδο της Ρόδου και στην Αρχαία Μεσσήνη. Πρόκειται για αναψυκτήρια των οποίων έχουν λήξει τα συμβόλαια των προηγούμενων μισθωτών και για τη νέα μίσθωση διεξάγεται διαγωνισμός με όρους και κριτήρια που εξασφαλίζουν την ποιότητα υπηρεσιών και προϊόντων και την οικονομική φερεγγυότητα των μισθωτών ώστε να διασφαλιστεί ότι το ελληνικό δημόσιο θα εισπράττει τα μισθώματα.

ksd photo
ksd photo

Το ΤΑΠ έχει προκηρύξει δύο διαγωνισμούς τους οποίους οι πρώην μισθωτές προσβάλλουν συστηματικά στα δικαστήρια προκαλώντας καθυστερήσεις. Και για τους δύο διαγωνισμούς το ΤΑΠ έχει δικαιωθεί με δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες όχι μόνο απέρριψαν τις προσφυγές, αλλά –επιπλέον- στο σκεπτικό τους διαπιστώνουν μακροχρόνια προβλήματα και δυσλειτουργίες ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων που παρείχαν οι πρώην μισθωτές. Συγκεκριμένα, οι δικαστικές αποφάσεις εντοπίζουν θέματα συμπεριφοράς των μισθωτών προς τους τουρίστες, προβλήματα καθαριότητας και υψηλών τιμών, μη διάθεση διατιμημένων προϊόντων επ΄ ωφελεία ακριβών προϊόντων, μη καταβολή ή μη έγκαιρη καταβολή μισθωμάτων, μη νόμιμη παρακράτηση των μισθίων και μη απόδοσή τους, φορολογικές, αγορανομικές και υγειονομικές παραβάσεις (αποφάσεις αρ. 1379 και 1380/2016 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών). Με βάση και τις αναφορές των δικαστικών αποφάσεων, το ΤΑΠ συνεχίζει στο δρόμο της εξυγίανσης και της οριστικής αντιμετώπισης παθογενειών του παρελθόντος. Στόχος είναι η απρόσκοπτη λειτουργία όλων των αναψυκτηρίων και η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και των προϊόντων μέσα σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον που θα αναδεικνύει τους χώρους πολιτισμού εντός των οποίων παρέχονται και θα συμβάλλει στην καλή εικόνα της χώρας ως τουριστικού προορισμού.

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθυστέρηση της διαγωνιστικής διαδικασίας λόγω των προσφυγών και μέχρι την έναρξη της λειτουργίας των αναψυκτηρίων με τις νέες προδιαγραφές, το ΤΑΠ εγκατέστησε μεγάλο αριθμό μηχανημάτων αυτόματων πωλητών μεταξύ άλλων και σε αυτούς τους τέσσερις αρχαιολογικούς χώρους. Τα μηχανήματα αυτά διαθέτουν σε τιμές διατίμησης προϊόντα όπως νερό, αναψυκτικά και σνακ. Οι αυτόματοι πωλητές, εφοδιάζονται πλέον επαρκώς και οι έλεγχοι ως προς την επάρκεια των προϊόντων τους είναι συνεχείς.

Ως προς την περίπτωση του αναψυκτηρίου της Ακρόπολης, που βρίσκεται σε λειτουργία και σύμφωνα με καταγγελίες τουριστών και επισκεπτών στα ΜΜΕ δεν πωλούσε νερό (προϊόν σε διατίμηση) με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να αγοράζουν άλλα ακριβότερα προϊόντα, το ΤΑΠ βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τον συγκεκριμένο μισθωτή σχετικά με τη λήξη της μίσθωσης. Ως προς τις καταγγελίες, το ΤΑΠ θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες και σε ελέγχους μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών. Επισημαίνεται, πάντως, ότι στο χώρο έχουν τοποθετηθεί από το ΤΑΠ τρεις αυτόματοι πωλητές που διαθέτουν επαρκή ποσότητα νερού σε τιμή διατίμησης.

Τέλος, όσον αφορά στα πωλητήρια σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεμονωμένες περιπτώσεις όπου αρχαιοφύλακες ζητούν να λαμβάνουν πέραν των αποδοχών που ορίζονται για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους από το Ενιαίο Μισθολόγιο, “μπόνους” 12% επί των εισπράξεων, απαίτηση που προφανώς δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή. Αυτή η παροχή, που δεν δίνεται σε κανέναν άλλο δημόσιο υπάλληλο, έχει καταργηθεί από το 2011 όταν εφαρμόστηκε το ενιαίο μισθολόγιο το οποίο κατήργησε οποιαδήποτε άλλη αμοιβή – παροχή πέραν της μισθοδοσίας».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *