Ο τουρισμός στη Βαρκελώνη “παράγει” το 18% των εμπορικών εσόδων

ΜΕΛΕΤΕΣ

Σε αξιόλογη πηγή εισοδήματος για πολλές επιχειρήσεις και καταστήματα αναδεικνύεται ο τουρισμός στη Βαρκελώνη, καθώς, σύμφωνα με μελέτη που κατατέθηκε από την εμπορική ένωση Barcelona Oberta, το ποσό των χρημάτων που δαπανούν οι τουρίστες αυξήθηκε κατά 42,8%, κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών της οικονομικής κρίσης, σε αντίθεση με τις δαπάνες των κατοίκων της μητροπολιτικής περιοχής.

Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης, που συσχετίζει τους αριθμούς με τον οικονομικό αντίκτυπο των αγορών που κάνουν οι τουρίστες στην πόλη, στην περιοχή της Καταλανικής πρωτεύουσας, το ένα τρίτο περίπου του συνόλου του αστικού εμπορίου, χρωστάει το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων του, στους τουρίστες. Σε Paseo de Gracia, Plaza Catalunya, Portal de l’Angel, Portaferrissa και στους δρόμους του Born, το 61% του συνόλου των πωλήσεων πραγματοποιείται αφορά τουρίστες. Κατά μέσο όρο, οι τουριστικές αγορές αντιπροσωπεύουν λίγο περισσότερο από το 18% του συνόλου των εσόδων του εμπορικού κλάδου της Βαρκελώνης, σύμφωνα με τη μελέτη που διεξήγαγε η RBD Consulting Group.

Ως άμεσο αποτέλεσμα των 33 εκατομμυρίων τουριστών που φιλοξενεί η Βαρκελώνη σε ετήσια βάση, η πόλη δέχεται περίπου 2 δισ. ευρώ.

Σχετικά με τις κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις των αγορών των τουριστών, όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 19% των επιχειρήσεων στο κέντρο της Βαρκελώνης, θα έπρεπε να είχαν κλείσει αν δεν υπήρχαν οι τουρίστες. Θα είχαν οδηγηθεί, δηλαδή, σε κλείσιμο 1.200 καταστήματα. Έτσι, οι τουρίστες που επισκέπτονται για λίγες μόνο ημέρες την πόλη, θεωρούνται ως «θεραπεία» για την οικονομία.

Ο διευθυντής της μελέτης, Roger Gaspa, δήλωσε ότι «τα ψώνια των τουριστών στην Βαρκελώνη είναι σε θέση να μας αποζημιώσουν για την πτώση των αγορών από τους κατοίκους μεταξύ των ετών 2010 και 2015, ιδίως όσον αφορά τη μόδα και τα  αξεσουάρ». Ενώ οι δαπάνες από τους κατοίκους της μητροπολιτικής περιοχής της Βαρκελώνης μειώθηκαν κατά 12% κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών της οικονομικής κρίσης -η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την «έκρηξη» των αγορών μέσω διαδικτύου- το ποσό των χρημάτων που δαπανούν οι τουρίστες αυξήθηκε κατά 42,8%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *