ΟΜ.Υ.Λ.Ε.: Μεθοδευμένο το «ξεπούλημα» του ΟΛΘ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ

Για σκάνδαλα και μεθοδεύσεις πίσω από την πώληση του ΟΛΘ κατηγορεί η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.), σε σχετική ανακοίνωσή της την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ.

Η ανακοίνωση αναφέρει:« Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ ακάθεκτα υλοποιούν το σχέδιο για την αποανάπτυξη και ύφεση του ΟΛΘ, περνώντας στην τελευταία πράξη του έργου της πώλησής του.

Το ΤΑΙΠΕΔ, εκτός από τη  σωρεία παραβιάσεων, παραβάσεων, παρατυπιών και γενικότερα κινούμενο εκτός νομιμότητας που διέπραξε  στη διαγωνιστική διαδικασία, με πρόσχημα τις ειδικές συνθήκες που διέρχεται η χώρα (π.χ. παραβίαση του εθνικού και ενωσιακού  δικαίου στη διαγωνιστική διαδικασία, παραβίαση των αρχών διαφάνειας και των κανόνων δημοσιότητας και ίσης μεταχείρισης, παράβαση ενωσιακού δικαίου για τον ανταγωνισμό, κ.λπ.) διαπράττει κατ’ εξακολούθηση το έγκλημα της πλήρους απαξίωσης του Λιμένα, με την αποεπένδυση σε πάγια και προσωπικό. Μπλοκάρει όχι μόνο τα έργα υποδομών και ανάπτυξης  από το 2012, αλλά συστηματικά  μειώνει  τις προμήθειες και τα έργα συντήρησης του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του Οργανισμού.  Ταυτόχρονα  μπλοκάρει  επιμελώς όλα αυτά τα χρόνια  την  πρόσληψη προσωπικού, σε μια πόλη που δοκιμάζεται από την ανεργία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην εξυπηρέτηση του φορτίου και στην καθημερινή λειτουργία του ΟΛΘ, η οποία πλέον μοιάζει με σκηνή από το τηλεοπτικό Survivor.

Δεν είναι  παράδοξο που  το ΤΑΙΠΕΔ  να τιμωρεί  κατ’ αυτό τον τρόπο τον ΟΛΘ και τον οδηγεί σε οικονομική καχεξία.  Αποτελεί  μνημειώδη προσπάθεια για την υποτίμηση και υποβάθμιση μιας κορυφαίας  Εταιρίας δημόσιου συμφέροντος με υψηλή κερδοφορία, ισχυρά χρηματικά διαθέσιμα, μηδενικό δανεισμό και χρηματοδοτικά εργαλεία για επενδύσεις, έτσι ώστε να ξεπουληθεί  φθηνά και «αδιαμαρτύρητα».

Στην τροποποιημένη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ, που εκπόνησε το ΤΑΙΠΕΔ, ενσωματώνοντας τις θέσεις ορισμένων υποψήφιων αγοραστών – κατάφωρα βλαπτικές για το δημόσιο συμφέρον-,

μειώθηκαν  δραστικά το ύψος των υποχρεωτικών επενδύσεων και η ρήτρα  διακινούμενου φορτίου.

Συγκεκριμένα:

— Οι επενδύσεις των 309 εκατ. ευρώ την πενταετία 2017- 2021  και 132,5 εκατ. την  πενταετία 2022 – 2026, που σχεδίασε, αποφάσισε και κυρίως μπορεί  να πραγματοποιήσει άμεσα ο δημόσιος ΟΛΘ,  μετά την πώλησή του σε ιδιώτη θα είναι σημαντικά μικρότερες, μόλις 180 εκατ. ευρώ, με  χρόνο υλοποίησης τα  επτά έτη και με περίοδο χάριτος τη διετία.

— Η αναγκαία επέκταση του 6ου προβλήτα κόβεται επίσης στη μέση.  Τα 600m  πλάτος μειώνονται σε 300m και τα  660m μήκος σε 400m, με αντίστοιχη μείωση των δημιουργούμενων θέσεων πλεύρισης πλοίων από δύο σε μόλις μία.

— Η ρήτρα διακίνησης φορτίου για το container terminal παραμένει στα σημερινά επίπεδα (370.000 containers) για την πρώτη 8ετία του Ιδιώτη, ενώ για 18 έτη παραμένει στο επίπεδο που μπορεί να εξυπηρετηθεί από  τις  σημερινές υποδομές (510.000containers).

— Προβλέπει την απευθείας διάθεση του 67%. Το μοντέλο της διάθεσης  του 51% αρχικώς και του υπόλοιπου 16% την επόμενη πενταετία (4% ανά έτος μετά το πρώτο έτος), τροποποίηση που είχε επιβληθεί από αυτή την Κυβέρνηση, και με απαραίτητη προϋπόθεση την υλοποίηση των επενδύσεων, δεν θα ισχύσει στην περίπτωση του ΟΛΘ.  Αίρεται και αυτή η, κατ’ επίφαση  έστω, ρήτρα για την πραγματοποίηση επενδύσεων και τον έλεγχο της ιδιωτικής ΟΛΘ, μέσω της  συμμετοχής  του  Δημοσίου, με δύο εκπροσώπους στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ  ξεκάθαρα  εργάζονται στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των συμφερόντων υποψήφιων αγοραστών και της εγκατάστασης στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενός πανίσχυρου ιδιωτικού μονοπωλίου, με ισχυρή δημόσια εξουσία, ανεξέλεγκτο και χωρίς την υποχρέωση σημαντικών επενδύσεων.

Οι δε παραγωγικοί φορείς της πόλης, που το τελευταίο διάστημα υπεραμύνονταν της ιδιωτικοποίησης με πρόσχημα τις επενδύσεις και την ανάπτυξη,  δια της «σιωπής» τους στα παραπάνω θέματα ενισχύουν την προσπάθεια να περάσει το Λιμάνι σε παρατεταμένη περίοδο ύφεσης. Υπακούοντας στις ιδεοληψίες του παρελθόντος, δυστυχώς, αποσιωπούν τη σκανδαλώδη προσπάθεια αποεπένδυσης.  Αντί να εστιάσουν  στην παροχή   υψηλών προδιαγραφών υπηρεσιών, στον χρόνο εξυπηρέτησης και στις τιμολογιακές ρυθμίσεις  ασχολούνται με το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Αντί να απαιτούν  επενδύσεις εδώ και τώρα, σκιαμαχούν με τους εργαζόμενους. Αντί να απαιτούν τη μετατροπή της μέχρι σήμερα κερδοφορίας  του Οργανισμού σε ανάπτυξη,  συμβάλλουν στο να χαριστεί στη κυριολεξία το Λιμάνι χωρίς καμία ποιοτική αναπτυξιακή δέσμευση».

Η ΟΜ.Υ.Λ.Ε. καταλήγει, λέγοντας ότι θα ασκήσει όλα τα μέσα -νομικά, κ.ά.- προκειμένου να υπερασπιστεί:

— το Δημόσιο Συμφέρον και το Δημόσιο Χαρακτήρα του ΟΛΘ

— την Ανάπτυξη του Λιμανιού  της Θεσσαλονίκης και της Απασχόλησης

— τις Θεσπισμένες Εργασιακές Σχέσεις & τις Συλλογικές Διαπραγματεύσεις.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *