ksd copyright
money tourism photo

Σύμφωνα με τη μελέτη Reiseanalyse οι Γερμανοί φαίνονται έτοιμοι να ταξιδέψουν περισσότερο από πέρυσι και να ξοδέψουν περισσότερα το φετινό Καλοκαίρι.

Όπως αποκάλυψε η εκτεταμένη έρευνα, σχεδόν το 70% των Γερμανών αναφέρει ότι σίγουρα ή πιθανότατα θα πάει διακοπές φέτος, με το 30% να σκοπεύει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα και μόνο το 13% σχεδιάζει να μειώσει τα έξοδα του.

«Αυτό θα ευχαριστήσει την τουριστική βιομηχανία, καθώς μπορεί να πρόκειται για ελάχιστη αύξηση του όγκου των αφίξεων, όμως σίγουρα θα ευνοήσει τα έσοδα», σχολίασε ο Καθηγητής Martin Lohmann.

Μια αιτία είναι η γενικότερη τάση για διακοπές υψηλότερης ποιότητας και ακριβότερα ταξίδια μακρινών αποστάσεων. Αυτά αποτελούν σήμερα περίπου το 8% όλων των εξερχόμενων ταξιδιών που πραγματοποίησαν οι Γερμανοί, το υψηλότερο ποσοστό όλων των εποχών.

Όπως έδειξε η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 7.500 Γερμανοί, δεν υπάρχουν μεγάλες εκπλήξεις μεταξύ των κορυφαίων ξένων προορισμών διακοπών που αλλάζουν ελάχιστα χρόνο με το χρόνο. Το Top10 του 2017 απαρτίζουν η Ισπανία, η Ιταλία, η Τουρκία, η Αυστρία, η Ελλάδα, η Κροατία, η Πολωνία, η Γαλλία, οι Κάτω Χώρες και η Πορτογαλία.

Μία από τις λίγες εκπλήξεις της φετινής μελέτης παρουσιάζεται στο τμήμα της αγοράς διακοπών σύντομης διάρκειας. Τόσο η Βαυαρία όσο και η Αυστρία ήταν πιο δημοφιλείς για μικρής διάρκειας ταξίδια στις Άλπεις από ό,τι το 2016.

Ωστόσο, οι μακρινοί προορισμοί μετατρέπονται σε ισχυρούς αντιπάλους των παραδοσιακών χειμερινών προορισμών. «Και οι δύο τύποι διακοπών απευθύνονται σε παρόμοιες ομάδες, δηλαδή σε ενεργητικούς, ανοιχτούς ταξιδιώτες με ενδιαφέροντα», εξήγησε ο Lohmann. Η διαφορά στο κόστος ήταν συχνά οριακή.

Μια άλλη τάση, σύμφωνα με τον ειδικό των ταξιδιών, παρουσιάζεται στον τομέα του «υπερτουρισμού», όπου η αγορά φαίνεται να είναι διχασμένη. «Στο 1/3 των ταξιδιωτών αρέσει η πολυκοσμία, ενώ ένα άλλο 1/3 προτιμά προορισμούς χωρίς πολύ τουρισμό», είπε.

Πιο σημαντικοί παράγοντες, όμως, για μια θετική εμπειρία διακοπών είναι ο καιρός, το τοπίο, τα τοπικά φαγητά και ποτά, καθώς και η συνολική ατμόσφαιρα του προορισμού, τόνισε.

Η συμβουλή του προς τους υπεύθυνους τουρισμού ήταν ξεκάθαρη: «Ενισχύστε το βασικό σας αγαθό, από το να επενδύσετε σε μια ακόμα εσωτερική αίθουσα».

ΠΗΓΗ

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ