«Πιέζουν» τα θέματα του Brexit, το αφεντικό της IATA προειδοποιεί την κυβέρνηση

«Πιέζουν» τα θέματα του Brexit, το αφεντικό της IATA προειδοποιεί την κυβέρνηση

Σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις και στον Τουρισμό

0
brexit

Το αφεντικό της IATA κάλεσε την βρετανική κυβέρνηση να προωθήσει την έγκαιρη επίλυση των αεροπορικών ζητημάτων σχετικά με το Brexit, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την οικονομικά αποδοτική επέκταση του Heathrow.

Ο γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA,  Alexandre de Juniac, δήλωσε ότι ο χρόνος πιέζει και προειδοποίησε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να μείνει πίσω στα γεγονότα μετά το Brexit.

Απευθυνόμενος στο UK Aviation Club, είπε: «Κατά την οικοδόμηση του μετά το Brexit κόσμου, η ευημερία του Ηνωμένου Βασιλείου θα εξαρτηθεί από τη δύναμη της σύνδεσης του με την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Υπάρχει μια πραγματική πρόκληση μπροστά. Όταν το Ηνωμένο Βασίλειο εγκαταλείψει την ευρωπαϊκή ενιαία αγορά, θα εγκαταλείψει επίσης τον Κοινό Ευρωπαϊκό Αεροπορικό Χώρο. Και όταν βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όλα τα δικαιώματα μετακίνησης προς τον υπόλοιπο κόσμο θα τεθούν επίσης υπό αμφισβήτηση. Η βάση της διεθνούς αεροπορίας είναι οι διμερείς συμφωνίες στις  αεροπορικές υπηρεσίες. Δεν υπάρχει συμφωνία του Π.Ο.Ε για να στηριχτούμε. Για τον λόγο αυτό, δεν βλέπω καμία εναλλακτική λύση παρά μια διαπραγματευόμενη συμφωνία», προειδοποίησε ο de Juniac.

«Ο χρόνος είναι πολύτιμος. Το ρολόι για το Brexit πλησιάζει στην προθεσμία του Μαρτίου 2019, όμως η προθεσμία για την αεροπορία λήγει νωρίτερα. Κανονικά οι επιβάτες μπορούν να κάνουν κράτηση περίπου ένα χρόνο νωρίτερα. Τα χρονοδιαγράμματα πτήσεων και τα αποθέματα θέσεων και φορτίου πρέπει να είναι διαθέσιμα τουλάχιστον έξι μήνες νωρίτερα. Έτσι, η προθεσμία των αεροπορικών εταιρειών λήγει τον Οκτώβριο του 2018 – μόλις 11 μήνες από τώρα. Το μήνυμά μου προς όλους τους εμπλεκόμενους είναι τριπλό. Ξεκινήστε. Μην πηγαίνετε προς τα πίσω, ο κόσμος δεν θα δεχτεί τίποτα που γυρίζει πίσω σε ό,τι σχετίζεται με τα δικαιώματα που δίνει ο Κοινός Αεροπορικός Χώρος της ΕΕ. Και, τέλος, μην υποτιμάτε το μέγεθος των εργασιών που πρέπει να γίνουν, καθώς διακυβεύονται έντονα πολιτικά και εμπορικά συμφέροντα.»

Η IATA επιθυμεί να δει έργα σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:

  • Εύρεση προσωπικού, συστημάτων και λύσεων επεξεργασίας για πιθανή εκτόξευση των τελωνειακών συναλλαγών από 4,6 εκατ./μήνα σε 21 εκατ./μήνα.
  • Ανάπτυξη μεταναστευτικών λύσεων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των εκατομμυρίων ταξιδιωτών μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και της υπόλοιπης Ευρώπης, εφόσον οι διαδικασίες ελέγχου των συνόρων είναι δυσκολότερες.
  • Καθορισμός της σχέσης του Ηνωμένου Βασιλείου με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).

«Η πίεση αυξάνεται, με τους αριθμούς των επιβατών να προβλέπεται να αυξηθούν ανεξάρτητα από το Brexit», δήλωσε ο de Juniac. «Οι λύσεις πρέπει να βρεθούν γρήγορα για να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση. Με το μέγεθος της εργασίας που πρέπει να γίνει, υπάρχουν βάσιμα επιχειρήματα για να τεθούν σε ισχύ οι μεταβατικές συμφωνίες.»

Η περιορισμένη χωρητικότητα στα νοτιοανατολικά του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να αντιμετωπιστεί με την επέκταση του Heathrow.

«Το Heathrow πρέπει να επεκταθεί. Ξέρω ότι ο αγώνας για την κατασκευή ενός τρίτου διαδρόμου σήμαινε δεκαετίες απογοήτευσης. Όμως, το Ηνωμένο Βασίλειο θα μείνει πίσω αν δεν καταλήξει σε τελική απόφαση και την εφαρμόσει», δήλωσε ο de Juniac.

Το Σχέδιο Εθνικής Πολιτικής του Υπουργείου Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου σημειώνει ότι ένας τρίτος διάδρομος στο Heathrow θα δημιουργήσει έσοδα 200 δις. λιρών και θα δημιουργήσει μέχρι και 110.000 θέσεις εργασίας.

«Η επέκταση του Heathrow οικοδομεί την ευημερία. Θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για το Ηνωμένο Βασίλειο. Και η αντιμετώπιση του μετά το Brexit κόσμου το κάνει ακόμα πιο επείγον», δήλωσε ο de Juniac.

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι το κόστος επέκτασης του Heathrow θα στηρίξει τη μελλοντική του ανταγωνιστικότητα.

«Δεν προτείνω να δημιουργηθεί ο τρίτος διάδρομος με οποιοδήποτε κόστος. Οι αρχικές εκτιμήσεις ύψους 17 δισ. στερλινών ήταν εντελώς απαράδεκτες. Η πρόσφατα ανακοινωθείσα πρόθεση του αεροδρομίου του Heathrow να μειώσει αυτό το κόστος είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Το Heathrow είναι ήδη το πιο ακριβό αεροδρόμιο στον κόσμο. Είναι σημαντικό οι τιμές να μην αυξηθούν. Η κατασκευή του τρίτου διαδρόμου πρέπει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του, όχι να την καταστρέψει.»

Ένα επιτυχημένο αεροδρόμιο χρειάζεται επαρκή χωρητικότητα και ποιότητα, ευθυγραμμισμένη με τις λειτουργικές ανάγκες των αεροπορικών εταιρειών και κόστος που να είναι προσιτό.

«Με τη δημιουργία του τρίτου διαδρόμου, το ζήτημα χωρητικότητας του Heathrow θα επιλυθεί προς το παρόν. Όμως η επίτευξη σωστής ποιότητας στην σωστή τιμή απαιτεί διαβουλεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες. Και μια ιδέα των αεροπορικών εταιρειών που πρέπει να ληφθεί υπόψη από την κυβέρνηση είναι η αναζήτηση ανταγωνιστικών προσφορών από τους εργολάβους», κατέληξε ο de Juniac.