Προσβάσιμο ταξίδι, η μεγάλη ανεκμετάλλευτη ευκαιρία

Προσβάσιμο ταξίδι, η μεγάλη ανεκμετάλλευτη ευκαιρία

Αμείωτο το ενδιαφέρον των ατόμων με αναπηρία για τα ταξίδια

1
Η ζήτηση για προσβάσιμα ταξίδια θα συνεχίσει να αυξάνεται λόγω της γήρανσης του πληθυσμού, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη ανεκμετάλλευτη ευκαιρία της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Περίπου ένας στους πέντε ανθρώπους έχει κάποια αναπηρία και περίπου 88% των ατόμων με αναπηρία κάνουν διακοπές κάθε χρόνο, ενώ περίπου το 12% της ευρωπαϊκής αγοράς είναι αφιερωμένη στα άτομα με ειδικές ανάγκες.

accessible-travel-2Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι μακρόχρονα ασθενείς αντιπροσωπεύουν το 50% των ταξιδιωτών με αναπηρία. 26% είναι κωφοί ή έχουν μερική απώλεια ακοής, 23% αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, 7% είναι τυφλοί ή με προβλήματα όρασης, 6% είναι μειωμένης κινητικότητας και 5% έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Ο Οργανισμός Open Doors στις ΗΠΑ εκτιμά ότι οι ενήλικες με ειδικές ανάγκες ξοδεύουν 17,3 δις $ για ταξίδια κάθε χρόνο, ωστόσο η τρέχουσα αντίληψη για το τί σημαίνει προσβάσιμο ταξίδι ενδέχεται να είναι παρωχημένη.

Σύμφωνα με έρευνα της MyTravelResearch, το γεγονός ότι ορισμένοι ταξιδιώτες έχουν ειδικές ανάγκες δεν επηρεάζει ούτε μειώνει το πάθος τους για τα ταξίδια.
«Το μόνο κοινό μεταξύ τους είναι ότι δεν θέλουν να σταματήσουν να ταξιδεύουν», λέει ο συνιδρυτής της MyTravelResearch και συντάκτης της σχετικής έκθεσης, Bronwyn White. «Αναγνωρίζουν, ωστόσο, ότι ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει σταδιακά, καθώς μεγαλώνουν».

Τα άτομα με αναπηρία είναι γενικά εξοικειωμένα για την τεχνολογία και σε ποσοστό που ξεπρενάει το 58% χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για την υποστήριξη των ταξιδιωτικών τους αναγκών.

accessible-travel-3Οι κρουαζιέρες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, το 10% των ενηλίκων με αναπηρία στις ΗΠΑ έχουν πάει μια κρουαζιέρα, ποσοστό που αναλογεί σε σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια ταξιδιώτες, επτά εκατομμύρια ταξίδια και 11 δισεκατομμύρια $ σε δαπάνες για τους ναύλους και 1,5 δις $ για τις εκδρομές.

Σύμφωνα με τη VisitBritain υπάρχουν τρεις παράμετροι που πρέπει όλες οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν προκειμένου να παρέχουν πρόσβαση σε όλους:

Πληροφόρηση και marketing -παροχή λεπτομερών πληροφοριών σχετικά με την προσβασιμότητα των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών, αλλά και εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες.
Εξυπηρέτηση πελατών και εκπαίδευση -γνώση του αντικειμένου (αναπηρία/προσβασιμότητα), σωστή συμπεριφορά και αυτοπεποίθηση στην εξυπηρέτηση όλων των πελατών.
Πρακτικές ευκολίες -εύλογες προσαρμογές στα κτίρια και τις εγκαταστάσεις, έτσι ώστε να υπάρχουν τρόποι να μπορούν να εισέλθουν όλοι, αλλά και να κινηθούν με άνεση.

ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ