expedia

Πρώτοι σε έσοδα οι travel agents παρά τη γρήγορη ανάπτυξη των online κρατήσεων

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με ειδικούς και ερευνητές της τουριστικής αγοράς οι online κρατήσεις στη Γερμανία παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση, ωστόσο δεν έχουν καταφέρει να πάρουν την πρωτιά από τα ταξιδιωτικά γραφεία, που συνεχίζουν σταθερά και παραμένουν πρώτα στα έσοδα.

Το 2018 ξεκίνησε καλά για την Traveltainment, την θυγατρική εταιρεία της Amadeus IT που λειτουργεί το κύριο σύστημα κρατήσεων ταξιδιωτικών πρακτορείων στη Γερμανία, «Bistro», και άλλα προϊόντα πωλήσεων ταξιδιών αναψυχής. Οι δύο πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου παρουσιάζουν τα υψηλότερα νούμερα στις πωλήσεις πακέτων διακοπών ολόκληρου το έτους.

Παρατηρώντας τις κρατήσεις το διάστημα 1 – 13 Ιανουαρίου, «φαίνεται πως έχουμε νέο ρεκόρ για την Traveltainment», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Rengelshausen. «Αυτά είναι πολύ καλά νέα που αντικατοπτρίζουν μια οικονομία που λειτουργεί σωστά».

Ο έμπειρος εμπειρογνώμων πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και του ηλεκτρονικού εμπορίου τόνισε ότι αυξάνονται τόσο οι online όσο και οι «offline» κρατήσεις και απορρίπτει πρόσφατους ισχυρισμούς ότι οι πωλήσεις ταξιδιωτικών γραφείων παραμένουν στάσιμες.

Το 2017, ο αριθμός των πακέτων διακοπών καθώς και των κρατήσεων τελευταίας στιγμής μέσω της Traveltainment αυξήθηκε κατά 9% σε σύγκριση με το 2016. Οι online κρατήσεις (ΟΤΑ) αυξήθηκαν κατά 15%, ωστόσο και οι «παραδοσιακές» κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων παρουσίασαν αύξηση 4%. Παρόμοια ήταν η εικόνα για όλες τις κρατήσεις της Traveltainment, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 11% πέρυσι. Φαινομενικά, σε ό,τι αφορά τον αριθμό κρατήσεων, οι online  υπερέβησαν αυτές των ταξιδιωτικών πρακτορείων πέρυσι.

Έντονη ανάπτυξη…

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι online κρατήσεις αναπτύσσονται πιο έντονα απ’ ό,τι οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων. Το θετικό είναι, όμως, πως δεν παρατηρείται καμία υποχώρηση, αντιθέτως, αυξάνονται σημαντικά», σχολίασε ο Rengelshausen.

Επιπλέον, όπως τόνισε, η αξία των κρατήσεών τους ήταν 50% υψηλότερη από εκείνη των ΟΤΑ’s τον περασμένο χρόνο. Ένας κύριος λόγος για αυτή τη σημαντική διαφορά θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός ότι οι πελάτες τείνουν να προτιμούν τα ταξιδιωτικά γραφεία για κρατήσεις ακριβότερων διακοπών αλλά και για κρατήσεις οικογενειακών διακοπών, όπως δείχνουν τα ποσοστά.

Τα στοιχεία της Traveltainment έρχονται μετά τα αναλυτικά στοιχεία πωλήσεων της GfK, που δημοσιεύθηκαν τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με αυτό οι online πωλήσεις διακοπών αυξήθηκαν κατά 12%, όσον αφορά τα έσοδα, το τουριστικό έτος 2016/17, ενώ τα ταξιδιωτικά γραφεία παρουσίασαν χαμηλή μονοψήφια αύξηση. Οι Γερμανοί είχαν σαφώς την τάση να «κλείνουν» πιο ακριβές διακοπές, όπως ταξίδια μακρινών αποστάσεων και κρουαζιέρες, μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, αλλά τις ολοένα και φθηνότερες διακοπές, όπως πακέτα διακοπών στη Μεσόγειο, online, σύμφωνα με την ανάλυση των πωλήσεων.

Υπήρχαν επίσης μεγάλες διαφορές όσον αφορά τους προορισμούς όπως έδειξε η ανάλυση της GfK. Τα περισσότερα έσοδα των online πωλήσεων (75%) συγκεντρώθηκαν από πωλήσεις διακοπών στη Μεσόγειο πέρυσι, με την Ανατολική Μεσόγειο να προσελκύει μεγαλύτερο ποσοστό (λίγο περισσότερο από 38%) από τη Δυτική Μεσόγειο. Αντίθετα, η περιοχή της Μεσογείου αντιπροσωπεύει μόνο το 57% των συνολικών εσόδων των παραδοσιακών τουριστικών γραφείων (25% η Αν. Μεσόγειος και 32% η Δυτ. Μεσόγειος)

Όσον αφορά μεμονωμένους προορισμούς, οι πωλήσεις για Τουρκία ήταν περισσότερες online παρά σε ταξιδιωτικά γραφεία, όπως φαίνεται από την έρευνα της GfK. Οι κρατήσεις των ταξιδιωτικών πρακτορείων μειώθηκαν κατά 30%, όμως οι πωλήσεις στο διαδίκτυο μειώθηκαν μόνο κατά 5%. Το αποτέλεσμα, λοιπόν, δείχνει ότι το 39% όλων των διακοπών της Τουρκίας πωλήθηκαν online πέρυσι.

«Πρόκειται για ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό και αύξηση 7% σε σχέση με το προηγούμενο καλοκαίρι», σχολίασε ο Dörte Nordbeck, επικεφαλής του τμήματος ταξιδιών και εφοδιασμού της GfK. Με μέση τιμή τα 608€ ανά κράτηση, τα online πρακτορεία πούλησαν σαφώς φθηνότερα την Τουρκία απ’ ότι τα ταξιδιωτικά γραφεία, όπου η μέση τιμή ήταν 708€, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK.

Υπήρξε επίσης μια απόκλιση στα έσοδα για τον κορυφαίο προορισμό, την Ισπανία. Οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων μειώθηκαν κατά 8,5% σε σύγκριση με τα επίπεδα ρεκόρ του προηγούμενου έτους, ενώ τα έσοδα των online πρακτορείων αυξήθηκαν κατά 2%. Αντίθετα, η εικόνα των πωλήσεων για την Ελλάδα παρουσιάζεται πολύ θετική τόσο από πλευράς τουριστικών γραφείων όσο και από πλευράς online πρακτορείων (αύξηση 29% των εσόδων).

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *