money tourism photo
money tourism copyright photo

Σε ανοδική πορεία οι πωλήσεις Tax Free προϊόντων στην Ευρώπη

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συνεχίζουν να αυξάνονται και τον Αύγουστο οι πωλήσεις Tax Free προϊόντων στην Ευρώπη, αλλά με λίγο πιο αργούς ρυθμούς απ’ ότι τους προηγούμενους μήνες, με τους Ρώσους και τους Αμερικανούς να αναδεικνύονται στις κινητήριες δυνάμεις της αγοράς, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Global Blue

Οι δαπάνες για αφορολόγητα είδη, τον Αύγουστο αυξήθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση, με τη δύναμη του ευρώ να επιβραδύνει τον ρυθμό ανάπτυξης σε ολόκληρη την ήπειρο.
Σε αντίθεση με τις κινέζικες πωλήσεις, που κατά τον Αύγουστο έδειξαν να μειώνουν ταχύτητα, οι ρωσικές και αμερικάνικες αυξήθηκαν σταθερά. Κι ενώ οι συναλλαγές παρέμειναν σταθερές χρόνο με τον χρόνο, τα έξοδα αυξήθηκαν κατά 4%.

Το “δυνατό” ευρώ περιορίζει την εγχώρια ανάπτυξη

Η ενδυνάμωση του ευρώ έναντι των υπόλοιπων νομισμάτων επέδρασε στον αριθμό των δαπανών σε όλο τον πλανήτη τον Αύγουστο, με τις πωλήσεις Tax Free να παρουσιάζουν μια περιορισμένη αύξηση του 4% από χρονιά σε χρονιά (σε αντίθεση με την αύξηση του 14% ανά ημέρα).
Στην Ισπανία παρουσιάστηκε η μεγαλύτερη αύξηση 15%, ενώ η Γαλλία (+5%) και το Ην. Βασίλειο (+8%) παρουσίασαν τεράστια αύξηση πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα. Απ’ την άλλη πλευρά οι πωλήσεις των γερμανικών καταστημάτων παρουσίασαν πτώση 14% κατά τον Αύγουστο εξαιτίας της αλλαγής στις ταξιδιωτικές συνήθειες των Κινέζων.
Η τρομοκρατική επίθεση τον Αύγουστο στη Βαρκελώνη δημιούργησε μια πρόσκαιρη μείωση στις πωλήσεις των αφορολογήτων ειδών, με τα νούμερα να μην παρουσιάζουν καμία αύξηση την εβδομάδα μετά το χτύπημα. Ωστόσο, στη συνέχεια οι πωλήσεις επέστρεψαν στα κανονικά επίπεδα, με διψήφια αύξηση 41%. Τα νούμερα αυτά φανερώνουν τη μειωμένη επίδραση που έχουν τα τρομοκρατικά χτυπήματα στις Tax Free αγορές.

Μείωση των πωλήσεων στην Κίνα

Ενώ συνολικά οι Tax Free πωλήσεις από το κινέζικο καταναλωτικό κοινό φανερώνουν μια μικρή αύξηση κατά τη διάρκεια του Αυγούστου (+1% από χρόνο σε χρόνο), οι συναλλαγές παρουσιάζουν μικρή μείωση του 3% σε ετήσια βάση.
Αυτό προκαλείται από τις μειωμένες αφίξεις και σε σχέση με τη μεγάλη σύγκριση με τον Αύγουστο του 2016, οπότε οι Κινέζοι τουρίστες ταξίδεψαν ανά τον κόσμο σωρηδόν, αλλά και από τη συνεχή ενίσχυση του ευρώ έναντι του Κινέζικου γιουάν.

Ρώσοι και Αμερικανοί βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη

Το ρωσικό καταναλωτικό κοινό πρόβαλε ως μια πολύ δυνατή “μηχανή” τον προηγούμενο μήνα. Σε όλους τους ευρωπαϊκούς προορισμούς οι Ρώσοι ξόδεψαν τουλάχιστον 25% περισσότερα απ΄ ότι τον Αύγουστο του 2016, αύξηση η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των ταξιδιωτών και των συναλλαγών. Ενώ η μόδα εξακολουθεί να είναι ο τομέας με τις περισσότερες πωλήσεις, “κερδίζοντας” το 60% των κερδών.
Τέλος, το αμερικανικό καταναλωτικό κοινό έδειξε μεγάλη καταναλωτική κινητικότητα τον Αύγουστο με τις πωλήσεις αφορολογήτων, σε όλους τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, να αυξάνονται κατά 17%, τόσο στις συναλλαγές, όσο και στα κατά μέσο όρο έξοδα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *