Σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων του ομίλου TUI, «αιχμή του δόρατος» η Ελλάδα

Σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων του ομίλου TUI, «αιχμή του δόρατος» η Ελλάδα

Οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα για την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κύπρο.

0
ksd photo
money tourism photo

«Το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2018 (σ.σ. η TUI κλείνει ισολογισμό στις 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους), έδειξε ότι η TUI είναι σε πολύ καλό δρόμο συνεχίζοντας την ανάπτυξη. Ύστερα από τρία συνεχή έτη διψήφιου ρυθμού αύξησης των κερδών, επιδιώκουμε παρόμοιο αποτέλεσμα και για το 2018. Είμαστε ήδη πολύ ευχαριστημένοι από την απόδοση του πρώτου τριμήνου. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 9,1% και ο αριθμός πελατών κατά 4,4% σε ετήσια βάση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Fritz Joussen, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του ομίλου TUI, για το οικονομικό έτος 2018.

Για την επερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο οι αρμόδιοι της TUI εκφράζουν την αισιοδοξία τους, καθώς οι πωλήσεις έως τις 4 Φεβρουαρίου 2018, είναι πολύ καλές και ανταποκρίνονται πλήρως στις προσδοκίες της εταιρείας. Οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα για την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κύπρο, σε επίπεδα 6%, ενώ τα έσοδα είναι αυξημένα κατά 8%.

Κατά το πρώτο τρίμηνο (από την 1η Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2017), οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού καταγράφουν μείωση των υποκείμενων κερδών (EBITA), στην οποία αντικατοπτρίζεται η τυπική εποχικότητα του τομέα. Αυτό συνέβη και στην TUI, η οποία ωστόσο περιόρισε αυτή τη μείωση περισσότερο από το μισό (57,91%).

«Η στρατηγική μας είναι επιτυχημένη. Εστιάζουμε σε ξενοδοχεία και κρουαζιέρες. Παρόλο που ήμασταν μια εμπορική εταιρεία, πλέον έχουμε μετατραπεί σε προγραμματιστές, επενδυτές και φορείς εκμετάλλευσης. Αυτό κάνει την TUI πιο κερδοφόρα και τώρα τα κέρδη μας κατανέμονται πιο ομοιόμορφα κατά τη διάρκεια του έτους. Σε ολόκληρο το οικονομικό έτος το 59% των βασικών κερδών της εταιρείας οφείλεται στα ξενοδοχεία, στις επιχειρήσεις κρουαζιέρας και στις υπηρεσίες προορισμού.

«Και συνεχίζουμε τις επενδύσεις στην ψηφιακή εποχή: μας βοηθά να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα του ομίλου μας και να προσφέρουμε στους πελάτες μας προσαρμοσμένα προϊόντα και υπηρεσίες.  Χάρη στη χρήση της υπηρεσίας blockchain και του δικού μας συστήματος διαχείρισης απόδοσης, διαχειριζόμαστε πολύ καλύτερα την χωρητικότητα των ξενοδοχείων μας και τα συστήματα CRM μας επιτρέπουν να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα του πελάτη και να προσφέρουμε εξατομικευμένες προσφορές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Fritz Joussen, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του ομίλου στο Ανόβερο.

TUI Destination Services: Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης

Η TUI στοχεύει να αυξήσει τον κύκλο εργασιών και τα κέρδη της, ιδίως στην κατηγορία TUI Destination Services, η οποία φροντίζει τους πελάτες και αναλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες, όπως μεταφορές, δραστηριότητες και εκδρομές στους προορισμούς διακοπών. Η κατηγορία αυτή είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη.

«Ο τομέας αυτός φανερώνει μεγάλη δυναμική για περαιτέρω ανάπτυξη μέσω της TUI. Γνωρίζουμε τους πελάτες μας και οι πελάτες μας γνωρίζουν και εμπιστεύονται την TUI. Αυτό θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε και να βελτιώσουμε τις προσφορές των υπηρεσιών μας και να δημιουργήσουμε μεγαλύτερο κύκλο εργασιών», δήλωσε ο Joussen. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία προσφορών, τόσο για πριν, για μετά αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Τα σύγχρονα συστήματα CRM (Customer Relationship Management) θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη προσαρμοσμένων προϊόντων για τους πελάτες και θα οδηγήσουν σε πρόσθετο κύκλο εργασιών. Προκειμένου να υπογραμμιστεί η συνάφεια του τμήματος, η υπηρεσία TUI Destination Services δεν θα εμφανίζεται πλέον στην κατηγορία «Other Tourism» στις αναφορές του ομίλου, αλλά θα υπάρχει ως ανεξάρτητο τμήμα μαζί με τα ξενοδοχεία και τις κρουαζιέρες.

Η TUI Destination Services οργανώνει 24 εκατομμύρια μεταφορές και 4,6 εκατομμύρια εκδρομές για περισσότερους από 12 εκατομμύρια πελάτες του ομίλου κάθε χρόνο. Ο κλάδος αναπτύσσεται και λειτουργεί σε 115 προορισμούς παγκοσμίως, με περίπου 1.000 οχήματα και 6.500 εργαζόμενους.

Επισκόπηση του 1ου τριμήνου του 2018

Κατά την εξεταζόμενη περίοδο (1 Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2017), ο όμιλος TUI αύξησε τον κύκλο εργασιών του σε σταθερό νόμισμα κατά 9,1% στα 3,58 δισεκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 3,28 δισεκατομμύρια ευρώ). Συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγματικών αποτελεσμάτων, ο κύκλος εργασιών σημείωσε σημαντική άνοδο και διαμορφώθηκε σε 8,1%. Τα υποκείμενα κέρδη (EBITA) σε σταθερό νόμισμα βελτιώθηκε κατά 57,9% σε εποχική ζημιά 25,4 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος -60,3 εκατομμύρια ευρώ). Συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγματικών αποτελεσμάτων, βελτιώθηκε κατά 58,7%.

Επισκόπηση των τμημάτων

Ξενοδοχεία & Θέρετρα: ισχυρή απόδοση

ksd
money tourism photo

Η κατηγορία Hotels & Resorts σχεδόν διπλασίασε το αποτέλεσμα της το α ‘τρίμηνο του 2018, καθώς επωφελήθηκε από διάφορους παράγοντες, όπως η συνολική αύξηση της μέσης πληρότητας των ξενοδοχείων και τα υψηλότερα επιτόκια. Επίσης, ρυθμίστηκε και εξομαλύνθηκε το χαρτοφυλάκιό της: παρουσιάστηκαν κέρδη 38 εκατομμυρίων ευρώ από την πώληση τριών ξενοδοχείων RIU.

  • υποκείμενα κέρδη (EBITA): +91,9% στα 94,4 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 49,2 εκατομμύρια ευρώ)
  • υποκείμενα κέρδη (EBITA) σε σταθερό νόμισμα: +83,5% στα 90,3 εκατομμύρια ευρώ
  • μέσο εισόδημα ανά κρεβάτι: 65€ (προηγούμενο έτος 63€)
  • μέση πληρότητα: 75,1% (προηγούμενο έτος 72,6%)

Στο πρώτο τρίμηνο του 2018 άνοιξαν πέντε νέα ξενοδοχεία κάτω από τα βασικά εμπορικά σήματα της TUI Hotels & Resorts, συμπεριλαμβανομένου ενός ξενοδοχείου RIU στο Μεξικό, δύο Robinson Club –  στις Μαλδίβες και την Ταϊλάνδη –  και δύο ξενοδοχεία Blue Diamond στην Punta Cana της Δομινικανής Δημοκρατίας. Επιπλέον, ανοίξει δύο ξενοδοχεία στην Τυνησία που δεν περιλαμβάνονται στα βασικά εμπορικά σήματα της TUI.

Κρουαζιέρες: Η πορεία ανάπτυξης συνεχίστηκε με επιτυχία, παράδοση του νέου Mein Schiff 7 το 2023

ksd photo
money tourism photo

Ο τομέας της κρουαζιέρας συνέχισε την αναπτυξιακή του πορεία κατά την εξεταζόμενη περίοδο με σημαντική αύξηση των υποκείμενων κερδών του:

  • υποκείμενα κέρδη (EBITA): +33,5% στα 37,5 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 28,1 εκατομμύρια ευρώ)
  • υποκείμενα κέρδη (EBITA) σε σταθερό νόμισμα: +34,5% στα 37,8 εκατομμύρια ευρώ
  • μέση τιμή ανά επιβάτη ανά ημέρα:
  1. TUI Cruises: 149€ (προηγούμενο έτος 143€)
  2. Marella Cruises: 129 GBP (προηγούμενο έτος 122 GBP)
  3. Hapag-Lloyd Cruises: 533€ (προηγούμενο έτος 549€)
  • μέση πληρότητα:
  1. TUI Cruises: 98,9% (προηγούμενο έτος 99,5%)
  2. Marella Cruises: 101% (προηγούμενο έτος 101,2%)
  3. Hapag-Lloyd Cruises: 75,5% (προηγούμενο έτος 71,3%)
ksd photo
money tourism photo

Λόγω της συνεχιζόμενης αυξανόμενης ζήτησης, η TUI σχεδιάζει να επεκταθεί με ένα νέο πλοίο στο στόλο Mein Schiff. Ένα αδελφικό σκάφος του Mein Schiff 1 και του Mein Schiff 2 πρόκειται να κατασκευαστεί στο φινλανδικό ναυπηγείο Meyer Turku και θα έχει χωρητικότητα έως και 2.894 επιβάτες.
Το Mein Schiff 7 έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2023.

ksd photo
money tourism photo

Τον Ιούνιο του 2017, το Mein Schiff 6 εντάχθηκε στον στόλο της TUI Cruises, ενώ τον Μάιο του 2018 θα ξεκινήσει το Mein Schiff 1. Η Marella Cruises εκσυγχρόνισε επίσης τον στόλο της: το Marella Discovery 2 ξεκίνησε τον Μάιο του 2017, ενώ κατά την εξεταζόμενη περίοδο αποσύρθηκε το Marella Majesty.

Destination Services

Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, η TUI Destination Services κατέγραψε καλές λειτουργικές επιδόσεις, σημειώνοντας αύξηση στον αριθμό αφίξεων (+3%) και τον αριθμό των εκδρομών (+ 2%).

  • υποκείμενα κέρδη (EBITA) σε σταθερό νόμισμα: +1,1 εκατομμύρια ευρώ

Πωλήσεις & Μάρκετινγκ: 4,4% αύξηση του αριθμού των πελατών σε όλες τις περιοχές, 8,2% αύξηση του κύκλου εργασιών

Οι εταιρείες Πωλήσεων & Μάρκετινγκ σημείωσαν καλές επιδόσεις κατά το α’τρίμηνο του 2018, ιδίως στις Σκανδιναβικές χώρες και τη Μπενελούξ. Ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 4,4% σε όλες τις περιοχές, ενώ ο συνολικός κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 8,2% στα 3,03 δισεκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 2,80 δισεκατομμύρια ευρώ).

  • υποκείμενα κέρδη (EBITA) για όλες τις περιφέρειες: -3,1% έως -133,4 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος -129,4 εκατομμύρια ευρώ)
  • υποκείμενα κέρδη (ΕΒΙΤΑ) όλων των περιοχών σε σταθερό νόμισμα: -2,9% έως – 133,1 εκατομμύρια ευρώ

Η Βόρεια Περιφέρεια (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Βόρεια Αμερική, Καναδάς, Ρωσία) σημείωσε σημαντική αύξηση των κερδών της. Η ανάπτυξη οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η πολύ καλή εμπορική απόδοση, η χρήση των κεντρικών συστημάτων διαχείρισης αποδόσεων (CRM) του Ομίλου και η μετάβαση από το εγχώριο brand στο παγκόσμιο εμπορικό σήμα TUI. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για διακοπές παραμένει ισχυρή και το rebranding προχωράει πολύ καλά. Η μετακίνηση από το τοπικό brand της Thomson στην TUI οδήγησε σε κόστη ύψους 17 εκατομμυρίων ευρώ κατά το δ’ τρίμηνο του ολοκληρωμένου οικονομικού έτους.

  • υποκείμενα κέρδη (ΕΒΙΤΑ) για τη Βόρεια Περιοχή: -6,1% έως – 31,1 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος – 29,3 εκατομμύρια ευρώ)
  • υποκείμενα κέρδη (EBITA) σε σταθερό νόμισμα: -5,5% έως -30,9 εκατομμύρια ευρώ

Η Κεντρική Περιφέρεια (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) σημείωσε έντονη αύξηση του αριθμού των πελατών. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, 1.364 εκατομμύρια επισκέπτες ταξίδευαν στην περιοχή με την TUI, σημειώνοντας αύξηση 8,2%  σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (1,261 εκατομμύρια). Η Γερμανία ανέφερε μια πολύ ισχυρή λειτουργική επίδοση 6% στους πελάτες. Στον τομέα των αερομεταφορών κατά την εξεταζόμενη περίοδο καταγράφηκαν δύο αποτελέσματα που σχεδόν αντισταθμίζονται μεταξύ: αφενός, ο τομέας επωφελήθηκε από τη μη επανάληψη του εφάπαξ κόστους που είχε προκύψει το προηγούμενο έτος από τις δηλώσεις ασθενείας στην TUI fly (όφελος: 24 εκατομμύρια ευρώ), ενώ από την άλλη πλευρά, σημείωσε μείωση 20 εκατομμυρίων ευρώ μετά την πτώχευση της αεροπορικής εταιρείας Niki.

  • υποκείμενα κέρδη (ΕΒΙΤΑ) Κεντρικής Περιφέρειας: -7,6% στα -56,4 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος -52,4 εκατομμύρια ευρώ)
  • υποκείμενα κέρδη (ΕΒΙΤΑ) σε σταθερό νόμισμα: -7,4% στα -56,3 εκατομμύρια ευρώ

Το αποτέλεσμα που προέκυψε από τη Δυτική Περιφέρεια (Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία) προήλθε από τις καλές επιδόσεις στο Βέλγιο και τις Κάτω Χώρες. Ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 6% στη Μπενελούξ. Επιπλέον, το Βέλγιο επωφελήθηκε από τη μη επανάληψη των εξόδων που προέκυψαν από τη μετάβαση της εταιρείας στο παγκόσμιο εμπορικό σήμα TUI το προηγούμενο έτος. Η Γαλλία ανακοίνωσε ετήσια πτώση των κερδών της, λόγω της συμπερίληψης των ζημιών της εταιρείας Transat που αποκτήθηκε τον Οκτώβριο του 2016.

  • υποκείμενα κέρδη (ΕΒΙΤΑ) Δυτικής Περιφέρειας: +3,8% στα -45,9 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος -47,7 εκατομμύρια ευρώ)

Πολύ καλή εμπορική απόδοση  – το τρέχον καλοκαιρινό πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας

Η τρέχουσα απόδοση για το καλοκαιρινό πρόγραμμα του 2018 (έως τις 4 Φεβρουαρίου 2018) είναι πολύ καλή και ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες της εταιρείας. Οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα για την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κύπρο.

  • Έσοδα αγορών: +8%
  • Αριθμός κρατήσεων: +6%