Στην Attica Group περνάει η Hellenic Seaways

Στην Attica Group περνάει η Hellenic Seaways

1
hellenic

Με μια λιτή ανακοίνωση η διοίκηση της Attica Group, γνωστοποίησε την κατ’ αρχήν συμφωνία για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways, από την Τράπεζα Πειραιώς και κάποιους μετόχους, γύρω από την διοίκηση της εταιρίας, που κατέχουν στα χέρια τους ένα ποσοστό ελάχιστα υψηλότερο του 50%.

Βεβαίως η συμφωνία τελεί υπό την έγκριση της αρχής ανταγωνισμού, ενώ σοβαρό είναι το γεγονός ότι η Τράπεζα Πειραιώς, που έχει δανειοδοτήσει αδρά και τις δύο εταιρίες, δεν απεμπλέκεται εισπράττοντας κάποιο σοβαρό ποσό, αλλά θα παραμείνει μέτοχος…
Τραπεζικοί κύκλοι που είναι σε θέση να γνωρίζουν τόνιζαν ότι η Τράπεζα Πειραιώς δεσμεύεται από το πλάνο αναδιάρθρωσης, για την αποεπένδυσή της από «non core business assets», όπως η Hellenic Seways. Mε την κατ’ αρχήν συμφωνία όμως με την Attica Group, η τράπεζα παίρνει, εκτός από κάποια μετρητά, ως αντάλλαγμα μετοχές της Attica Group!!!

Ένα άλλο θέμα που θα προκύψει εκ των πραγμάτων, είναι η δημιουργία de facto μονοπωλίου σε αρκετές γραμμές, καθώς θα εξυπηρετούνται από την Attica Group και μόνο.

Blue Star 2Μεγάλος χαμένος από την εξέλιξη αυτή είναι ο όμιλος Grimaldi, που κατέχει υψηλότατο μειοψηφικό ποσοστό (άνω του 47%), ο οποίος έχει ασκήσει πλήθος δικαστικών ενεργειών κατά της Hellenic Seaways και της διοίκησής της και προσπάθησε καταβάλλοντας υψηλά ποσά σε μικρομετόχους να πάρει τον έλεγχο της εταιρίας.

Ο όμιλος Attica έχει τις εταιρείες Superfast Ferries και Blue Star Ferries και με την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways, γίνεται κυρίαρχος στην ελληνική Ακτοπλοΐα, τόσο στα ταχύπλοα, όσο και στα συμβατικά πλοία.

Η ανακοίνωση

Η ανακοίνωση του Attica Group, έχει ως εξής:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Α.Ε. Συμμετοχών (η «Attica Group»), θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG), του μεγαλύτερου επενδυτικού ομίλου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ανακοινώνει με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι επήλθε καταρχήν συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς και άλλους μετόχους μειοψηφίας για την απόκτηση από την Attica Group συνολικά 39.039.833 μετοχών της εταιρίας ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (εφεξής «HSW»), ήτοι ποσοστού 50,30% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW.

PASXALIS
Ο κ. Σπ. Πασχάλης

Στο πλαίσιο της ως άνω συναλλαγής, η Attica Group θα καταβάλλει Ευρώ 30,61 εκατ. τοις μετρητοίς και θα διαθέσει 24.145.523 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της, οι  οποίες θα προέλθουν από αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Η αγορά των 1.250.000 μετοχών εκ του ανωτέρω πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της HSW, έχει ήδη ολοκληρωθεί, δια καταβολής τοις μετρητοίς, ενώ οι υπόλοιπες 37.789.833 μετοχές θα αποκτηθούν βάσει συμφωνίας, η οποία τελεί υπό την έγκριση των αρμοδίων κανονιστικών και λοιπών αρχών.

Από πλευράς Εταιρίας, Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος για τη συμφωνία διετέλεσε η UBS Limited και Νομικός Σύμβουλος η Δικηγορική Εταιρία Μπερνίτσας».

Το ιστορικό

Το money-tourism.gr, έχει παρακολουθήσει και καταγράψει την διαμάχη του Ομίλου Grimaldi, με την διοίκηση της Hellenic Seways και την Τράπεζα Πειραιώς, για τον έλεγχο της εταιρίας που δημιούργησε ο Παντελής Σφηνιάς.

Στις 31.5.2016, γράψαμε: «Στο κρίσιμο όριο του 50% των μετοχών της Hellenic Seaways, βρίσκεται ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος αγοράζει συνεχώς μετοχές της εταιρίας, από εγκλωβισμένους εδώ και χρόνια μικρομετόχους, στην προσπάθειά του να ελέγξει την εταιρία, καθώς οι σχέσεις του με την υφιστάμενη, υπό τον Αντώνη Αγαπητό, διοίκηση, είναι «παγωμένες».

Σημαντική κίνηση στο bras de fer μεταξύ Grimaldi και Τραπέζης Πειραιώς – Αντώνη Αγαπητού, η χθεσινή κίνηση της τράπεζας, η οποία σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ζητά στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρίας που έχει προγραμματιστεί για τις 15 Ιουνίου, την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας.
Πηγές της αγοράς, που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα, τονίζουν ότι ο όμιλος GRIMALDI, βασικός μέτοχος των Μινωϊκών Γραμμών με ποσοστό υψηλότερο του 90%, από τον Ιανουάριο που ξεκίνησε να αγοράζει μετοχές από μικρομετόχους, κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό του από το 33% στο 47% περίπου.
Σημειώνεται ότι η τιμή της μετοχής της Hellenic Seaways, τον Γενάρη κυμαινόταν στο 0,25 ευρώ και σήμερα γίνονται συναλλαγές στα 3,5 ευρώ, με μεγάλα πακέτα, άνω των 70.000 μετοχών, να «κλείνουν» στα  3,7 με 3,8 ευρώ ανά μετοχή.
Την ίδια στιγμή μετοχές αγοράζει και η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία «ξεκίνησε» με 39% περίπου και σήμερα εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει το 40%, ενώ μετοχές «μαζεύουν», ευνόητο για ποιον, η ΑΝΕΚ, ο Αντώνης Αγαπητός, αλλά και άλλοι.
Σημειώνεται ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της Πειραιώς Μιχάλης Σάλλας, αναφέρθηκε στην Hellenic Seaways την οποία όπως είπε, η τράπεζα θα μεταβιβάσει τα επόμενα χρόνια, σε περίοδο όμως που να μεγιστοποιούνται οι αποδόσεις για αυτήν.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αυτή τη στιγμή, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 47% του ομίλου GRIMALDI, 40% της Πειραιώς, 2,5% του Αντώνη Αγαπητού και ένα σημαντικό ποσοστό της ΑΝΕΚ. Ελεύθερο στην αγορά φαίνεται να είναι ένα ποσοστό της τάξης του 10%.
Στα αξιοσημείωτα της όλης διαδικασίας, η αποστασιοποίηση από τα δρώμενα και τη διοίκηση Αγαπητού του τέως ισχυρού άνδρα της εταιρίας και ο οποίος ουσιαστικά την μεταμόρφωσε Μάκη Στρίντζη.
Τα ακριβή μετοχικά ποσοστά όλων των πλευρών θα αποτυπωθούν με την κατάθεση των μετοχών, ενόψη της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, που έχει οριστεί για τις 15 Ιουνίου και η οποία κατά τα ειωθότα, δεν θα πραγματοποιηθεί, αφού ο όμιλος Grimaldi, θα ζητήσει αναβολή.
Το πότε θα πραγματοποιηθεί τελικά η γενική συνέλευση, θα εξαρτηθεί και από τα ποσοστά που θα συγκεντρώσουν οι αντίπλαες πλευρές…

Τα αποτελέσματα του 2015

Μία από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία της είχε το 2015 η Hellenic Seaways, με τη διοίκησή της να εκτιμά ότι εκτός απροόπτου και το 2016 θα αποδειχθεί ακόμη πιο θετικό έτος για τα αποτελέσματα της ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Για πρώτη φορά, μετά από πέντε χρόνια συνεχών ζημιογόνων χρήσεων, παρουσιάζει καθαρή κερδοφορία ύψους 3,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 17,4 εκατ. ευρώ, το 2014.
Παρά το γεγονός ότι ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με δύο πλοία λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 131,9 εκατ.ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 26,5%, σε σχέση µε το 2014, γεγονός που οφείλεται, κυρίως, στην αύξηση της μεταφορικής κίνησης, στον επανασχεδιασμό των δρομολογίων και στις νέες γραμμές που δρομολογήθηκαν τα πλοία.

Το μικτό αποτέλεσμα βελτιώθηκε κατά 19,7 εκατ. σε σχέση µε το 2014 και διαμορφώθηκε στα 29,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 24,6 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 18,1 εκατ. έναντι της προηγούμενης χρήσης.
Η εταιρία, το 2015, διακίνησε 3.269.958 επιβάτες έναντι 2.933.532, το 2014, διαφορά 11%. Το 2015, διακίνησε, επίσης, 296.638 οχήματα έναντι 270.432, το 2014. Επίσης, διακίνησε 62.425 οχήματα έναντι 42.709, το 2014.
Το 2015, η εταιρία δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές των Κυκλάδων, του Β.Α. Αιγαίου, των Σποράδων και του Σαρωνικού, ενώ, εκτός από την ακτοπλοΐα, συνέχισε, μέχρι και το Μάιο, την παρουσία της στη γραμμή της Αδριατικής Κορίνθου – Βενετίας.

Η έκθεση διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Seaways (HSW) προς την τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων για τη χρήση 2015, που υπογράφουν ο πρόεδρός της Γεράσιμος Στρίντζης και ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Αγαπητός, δείχνει ότι όλα τα μεγέθη της εταιρείας, κινήθηκαν ανοδικά.

Η έκθεση αναφέρεται και στην προσπάθεια του Ομίλου Grimaldi μέσω των Μινωικών Γραμμών να αποκτήσει τον πλήρη μετοχικό έλεγχο της εταιρείας.

minoikes
O κ. Em. Grimaldi

Για το θέμα αυτό η έκθεση διαχείρισης αναφέρει ότι «τον Φεβρουάριο του 2016 η εταιρεία “Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ”, ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας με ποσοστό 33,4% εκείνη την χρονική περίοδο, εκδήλωσε το ενδιαφέρον του και προχώρησε στην εξαγορά μετοχών από άλλους μετόχους της εταιρείας με στόχο την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της στην Hellenic Seaways. Μέχρι τον Απρίλιο το ποσοστό της εταιρείας “Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ” ανέρχεται σε 45% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Η διαδικασία εξαγοράς μετοχών βρίσκεται σε εξέλιξη».

Για το 2016 η διοίκηση της HSW εκτιμά ότι με δεδομένα την οικονομική σταθερότητα στο ελληνικό οικονομικό περιβάλλον, την αναμενόμενη εισροή τουριστών από το εξωτερικό και τη διατήρηση των διεθνών τιμών καυσίμων σε σταθερά επίπεδα, θα παρουσιάσει αύξηση στον κύκλο εργασιών και βελτίωση της κερδοφορίας της σε σχέση με το προηγούμενο έτος.Τα χρηματοοικονομικά έξοδα σημείωσαν μείωση και ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ έναντι 9,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση, κυρίως λόγω της αναδιάρθρωσης των δανείων. Τα καθαρά αποτελέσματα (μετά από φόρους) του Ομίλου ανήλθαν στα 3,9 εκατ. ευρώ ύστερα από πέντε συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις, έναντι ζημιών 17,4 εκατ. ευρώ το 2014.

Η καθαρή θέση του Ομίλου ανήλθε σε 71,1 εκατ., βελτιωμένη κατά 2,4 εκατ. σε σχέση µε το 2014, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην κερδοφορία της χρήσης.

Στη χρήση του 2015 υπήρξαν μεταβολές στην αξία των ενσώματων παγίων λόγω της απομείωσης παγίων, της ζημιάς λόγω μερικής καταστροφής του πλοίου «Highspeed 5», της πώλησης του πλοίου «Ποσειδών Ελλάς», της αγοράς του πλοίου «Νήσος Σάμος» (πρώην «Ionian Queen») και των αποσβέσεων της χρήσης. Η καθαρή τους αξία διαμορφώθηκε σε 230,4 εκατ. έναντι 248,8 εκατ. το 2014.

Ο τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε σε 179,6 εκατ. αυξημένος κατά 17,6 εκατ. σε σχέση με το 2014 (162,0 εκατ.). Στις 31/12/2015 το σύνολο των σωρευμένων ζημιών ανέρχεται σε ποσό 133,5 εκατ. περίπου για τον Όμιλο και σε ποσό 132,5 εκατ. περίπου για την εταιρεία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διανείμει μέρισμα, παρά τα κέρδη του έτους. Επίσης κατά την 31/12/2015, το σύνολο ιδίων κεφαλαίων της μητρικής εταιρείας ήταν μικρότερο του 50% του καταβλημένου μετοχικού της κεφαλαίου και ως εκ τούτου συντρέχουν οι διατάξεις του άρθρου 47 του Ν2190/20. Η διοίκηση της εταιρείας λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη βελτίωση των λειτουργικών της αποτελεσμάτων και θα εξετάσει στο εγγύς μέλλον τα πιθανά μέτρα, κατά το άρθρο 47 του Κ.Ν. 2190/20.

Ιδιαίτερα ικανοποιητικό είναι και το γεγονός ότι ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού κατά την 31η Δεκεμβρίου 2015 αυξήθηκε σε 663 άτομα (2014: 464 άτομα) για την εταιρεία (εκ των οποίων τα 554 άτομα -2014: 357- απασχολούνταν ως πληρώματα στα πλοία της) και σε 670 άτομα (2014: 479) για τον Όμιλο (πληρώματα πλοίων 554 -2014: 361- άτομα).

Τέλος, να σημειωθεί ότι τον Μάρτιο του 2016 το πλοίο της εταιρείας «Απόλλων Ελλάς» ναυλώθηκε στην εταιρεία Απόλλων Φέρις Ναυτική Εταιρεία. Η διάρκεια της ναύλωσης είναι 7 μήνες, ενώ η σύμβαση περιλαμβάνει και υποχρέωση αγοράς του πλοίου κατά τη λήξη της ναύλωσης τον Οκτώβριο 2016. Η ζημιά από την πώληση του πλοίου έχει υπολογιστεί σε 0,4 εκατ. ευρώ».

Αλλαγή διοίκησης
Στις 27 Ιουνίου 2016 έγινε αλλαγή διοίκησης. Γράφαμε τότε :»Νέα διοίκηση προέκυψε στην Hellenic Seaways, από την ετήσια γενική συνέλευση της εταιρίας την προηγούμενη Παρασκευή, στην οποία εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία, όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
Στην συνέλευση παρέστη το 96% των μετόχων, που αποτελεί ποσοστό ρεκόρ, λόγω του ενδιαφέροντος και των δρωμένων στην εταιρία.
Οι Μινωϊκές Γραμμές (Όμιλος Grimaldi), οι οποίες λίγο πριν την διεξαγωγή της συνέλευσης εξασφάλισαν δικαστική απόφαση με ασφαλιστικά μέτρα, για τον έλεγχο νεοεκδοθεισών μετοχών, ζήτησαν αναβολή, προκειμένου να διενεργήσουν τον έλεγχο, ο οποίος τελικά δεν έγινε, αφού η ΓΣ δεν δέχθηκε το αίτημα.
Κατόπιν αυτού σε όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, οι εκπρόσωποι των Μινωϊκών έθεταν θέμα ακυρότητας της συνέλευσης, σε ένα άκρως τεταμένο κλίμα.
Αμέσως μετά την Ετήσια Γενική Συνέλευση η Hellenic Seaways, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει:«Κατά τη σημερινή Ετήσια Γενική Συνέλευση της HELLENIC SEAWAYS, στην οποία παρευρέθησαν μέτοχοι που εκπροσωπούν το 96,22% του μετοχικού κεφαλαίου, εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία όλα τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης. Παράλληλα, η ετήσια γενική συνέλευση της HELLENIC SEAWAYS εξέλεξε νέο Διοικητικό Συμβούλιο, με τριετή θητεία, το οποίο συγκροτήθηκε σε σώμα και αποτελείται από τους εξής:Πρόεδρος: Κληρονόμος ΚωνσταντίνοςΑ’ Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος: Αγαπητός ΑντώνιοςΒ’ Αντιπρόεδρος: Παπαϊωάννου ΓεώργιοςΜέλη: Αγγελιδάκης Σταύρος, Βασιλοκωνσταντάκης Γεώργιος, Κληρίδης Τάκης, Κορρές Αλκιβιάδης-Ιωάννης, Λιακόπουλος Γεώργιος, Λοϊζίδης Κωνσταντίνος, Σαρλής Μιχαήλ, Στεριώτη – Καλλίτση Θεανώ

Ο κ. Αντώνης Αγαπητός, Διευθύνων Σύμβουλος, μετά την εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, δήλωσε: «Ευχαριστώ όλους τους μετόχους που παρέστησαν στη Γενική Συνέλευση και επιβεβαίωσαν έμπρακτα την εμπιστοσύνη τους στην Εταιρεία και τη διοίκηση. Συγχαίρω και καλωσορίζω τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο απαρτίζεται από έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη του τραπεζικού και ναυτιλιακού χώρου. Μαζί θα συνεχίσουμε την ανοδική πλέον πορεία της HELLENIC SEAWAYS».

Στη διάρκεια της συνέλευσης ασκήθηκε κριτική για τις αμοιβές της διοίκησης και της αναπροσαρμογής τους, αμέσως μετά την περυσινή γενική συνέλευση, ενώ με την εκλογή του νέου ΔΣ, δεν έχει εκπρόσωπο ο όμιλος Grimaldi, που κατέχει το 47,5% των μετοχών της εταιρίας!!!
Παράλληλα και δεδομένου ότι οι συσσωρευμένες ζημιές της εταιρίας έχουν ξεπεράσει τα 132 εκ. ευρώ και η καθαρή θέση της εταιρίας έχει υποχωρήσει κάτω του 50% του μετοχικού κεφαλαίου ( 72,1 εκ. η καθαρή θέση, με ΜΚ 194 εκ. ευρώ), τίθεται βάσει νόμου (2190), θέμα κεφαλαιακής ενίσχυσης της εταιρίας.
Στο πλαίσιο αυτό και παρά το γεγονός ότι η αύξηση κεφαλαίου θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει και η ΓΣ απεδέχθη, να χρησιμοποιηθούν τα κέρδη της επόμενης 5ετίας, για να ενισχυθούν τα ίδια κεφάλαιά της.
Προφανώς η λύση αυτή θα αποδειχθεί μη επιτυχής, καθώς η ανάγκη ενίσχυσης είναι της τάξης των 27 εκ. ευρώ (τουλάχιστον) και η περυσνιή κερδοφορία της εταιρίας (σε μια πολύ επιτυχημένη χρονιά) ήταν 3 εκ. ευρώ…

Σημειώνεται ότι από τον Ιανουάριο έχει αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον για τον έλεγχο της εταιρίας, με τον όμιλο Grimaldi να φτάνει πολύ κοντά στο 50%, αλλά να μην το καταφέρνει τελικά…

Δείτε τα σχετικά δημοσιεύματα του money-tourism.gr.».

Οι Μινωικές

Τον Ιανουάριο του 2017 οι Μινωϊκές Γραμμές ανακοίνωσαν τα εξής: «Αποχώρηση από τις γραμμές της Αδριατικής και επικέντρωση στην προσπάθεια ελέγχου της Hellenic Seaways, στην οποία κατέχει υψηλή μετοχική θέση, ανακοίνωσαν οι Μινωϊκές Γραμμές, του ομίλου Grimaldi.

Για το θέμα της προσπάθειας απόκτησης της Hellenic Seaways το money-tourism.gr έχει ασχοληθεί πολλάκις.

Σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών Αντώνης Μανιαδάκης αναφέρει:
«Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, κατά τους τελευταίους μήνες, έχοντας εκτιμήσει τη μεταβολή των λειτουργικών συνθηκών, αποφάσισαν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και αναβάθμιση των Ελληνικών Θαλάσσιων «Δρόμων».

minoanΕιδικότερα, η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής, κυρίως λόγω των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, το «άνοιγμα» των Βαλκάνιων αυτοκινητόδρομων και η πρόσφατη αύξηση των τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας Ευρώ / USD, θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της κερδοφορίας μας.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, στόχος των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ παραμένει η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways, όπου η εταιρεία μας κατέχει το 48,4%, σχεδιάζοντας επιπλέον την επέκταση μας σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουμε στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς.

Επίσης, οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, με την υφιστάμενη εταιρική υποδομή και στελέχωσή τους σε έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, θα εξυπηρετήσουν παράλληλα και ως General Sales Agent όλα τα πλοία του κορυφαίου Ομίλου Grimaldi και κύριου μετόχου μας, τα οποία προερχόμενα από όλο τον κόσμο, προσεγγίζουν την Ελλάδα.

Όσον αφορά τον κλάδο της Ελληνικής Ε/Γ-Ο/Γ ναυτιλίας, οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, πιστεύουν ότι είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωση του για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αύξηση του επιπέδου αξιοπιστίας με καλύτερους όρους τραπεζικού δανεισμού επιτυγχάνοντας την υγιή οικονομική λειτουργία του».»

Η γενική συνέλευση

Τέλος στην γενική συνέλευση που έγινε πριν από λίγες ημέρες, συνεχίστηκε αμείωτη η κόντρα των δύο πλευρών. Γράψαμε τότε:Συνέχιση της κερδοφορίας και το 2017 αναμένει η διοίκηση της Hellenic Seaways, υπό τον κ. Αντώνη Αγαπητό, όπως ανακοινώθηκε χθες στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας, η οποία διεξήχθη σε κλίμα έντασης και υψηλών τόνων, υπό την συνεχή εκτόξευση απειλών για νομικές ενέργειες, με τους εκπροσώπους των Μινωϊκών Γραμμών.agapitosΣτην τοποθέτησή του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Αντώνης Αγαπητός, τόνισε ότι η πορεία της εταιρίας είναι εξαιρετικά θετική τα τελευταία χρόνια, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην κερδοφορία της εταιρίας στις χρήσεις 2015 και 2016, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2017, ενώ υπογράμμισε ότι η εταιρία έχει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στον κλάδο, από την δρομολόγηση του πλήρως ανακατασκευασμένου ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ. Μάλιστα, χθες και αφού οι Μινωικές Γραμμές, ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρίας, έχουν προβεί σε πλήθως νομικών ενεργειών, προκειμένου να ενημερωθούν για το κόστος μετασκευής του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ, ο κ. Αγαπητός, ανακοίνωσε ότι αυτό ανήλθε σε 17,3 εκ. €, το οποίο ανέλυσε σε 15,1 εκ. για υλικά, εργασίες, συνεργεία, κ.λπ., και σε 2,2 εκ. για αμοιβές πληρώματος, ΟΛΠ, ασφάλιστρα, κ.λπ.. Υπενθυμίζεται ότι το προϋπολογισθέν κόστος ήταν 7,5 εκ. € και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, εξήγησε ότι η υπέρβαση αφορά στις εκτεταμένες εργασίες, οι οποίες μεταξύ άλλων αύξησαν τον αριθμό των επιβατών σε 2.300, έναντι 1.520 που ήταν πριν, αλλά και στην ποιότητα των εργασιών, που αναβάθμισαν ουσιαστικά το πλοίο. Μάλιστα τόνισε ότι ανεξάρτητοι διεθνείς εκτιμητές, σε εκθέσεις τους, εκτιμούν την σημερινή αξία του πλοίου μεταξύ 23 και 25 εκ. €.

Όσον αφορά στην σημαντική μείωση του EBITDA της εταιρίας το 2016, ο κ. Αγαπητός, την απέδωσε στα προβλήματα στις γραμμές του Βορειοανατολικού Αιγαίου, στις οποίες η εταιρία έχει σημαντική παρουσία, λόγω του προσφυγικού ζητήματος.

Συνολικά η εταιρία για την χρήση 2016 εμφάνισε κέρδη 6,7 εκ. €, έναντι 3,9 εκ το 2015, ενώ ο κύκλος εργασιών της παρέμεινει σταθερός στα 131,5 εκ. €, περίπου.

Οι Μινωϊκές

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των Μινωϊκών Γραμμών, οι κ.κ. Πέππας, νομικός σύμβουλος και Χρονιάρης, Οικονομικός Διευθυντής, αφού αμφισβήτησαν την νομιμότητα συμμετοχής στην γενική συνέλευση όλων των μετόχων που σχετίζονται με την τράπεζα Πειραιώς, την ΑΝΕΚ, τον κ. Αγαπητό, κ.ά., και κατέθεσαν τα σχετικά νομικά έγγραφα, τόνισαν ότι η εταιρία οδηγείται σε αδιέξοδο, με κορυφαία στιγμή όταν ο κ. Χρονιάρης αμφισβήτησε την δυνατότητα της εταιρίας να συνεχίσει την λειτουργία της, με αποτέλεσμα να δεχθεί σφοδρή επίθεση από την διοίκηση της εταιρίας και τους εκπροσώπους της Τραπέζης Πειραιώς.

Παράλληλα, έθεσαν ξανά στην γενική συνέλευση 11 ερωτήματα γύρω από την οικονομική διαχείριση της εταιρίας, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν απαντήθηκαν, καθώς ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Κ Κληρονόμος, τόνισε ότι είναι εμπιστευτικά και είναι σε γνώση ανωτάτων στελεχών της εταιρίας και μόνο και η δημοσιοποίησή τους θα έθετε σε κίνδυνο την πορεία της εταιρίας, αφού οι ανταγωνιστές της θα ελάμβαναν κρίσιμες πληροφορίες.

Αναφορικά με το θέμα των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας, που υπολείπονται του 50% του μετοχικού κεφαλαίου, βάσει το άρθρου 47 τον Ν 2190 περί ανωνύμων εταιριών, εντύπωση προκάλεσε η πρωτοφανής δήλωση του εκπροσώπου της Τράπεζας Πειραιώς κ. Βούκα, ο οποίος είπε ότι ο νόμος είναι … απαρχαιωμένος (!!!), δημιουργώντας πλήθος ερωτηματικών για το αν η συμμόρφωση με τους νόμους, έχει να κάνει με το πότε ψηφίστηκαν και όχι με το προφανές, ότι δηλαδή είναι εν ισχύ…
Στο θέμα αυτό, αποφασίστηκε η συνέχιση της τακτικής  της «ενσωμάτωσης» των κερδών στα ίδια κεφάλαια, ώστε να ενισχυθούν και να φτάσουν στο 50%, που απαιτεί ο νόμος και στη μη διανομή μερίσματος στους μετόχους. Μάλιστα, βάσει της κερδοφορίας, τα ίδια κεφάλαια θα φτάσουν τα 97 εκ. €, που είναι το κατώτατο όριο, σε διάστημα μικρότερο της 5ετίας, που είχε εκτιμηθεί στην περυσινή γενική συνέλευση.

Οι μετοχές…

Στο τελευταίο θέμα της ημερήσιας διάταξης της Γ.Σ., που ήταν η αντικατάσταση των τίτλων της εταιρίας, για διευκόλυνση των διαδικασιών, δεδομένου ότι ανέρχονται σε 77,615 εκ. και οι μέτοχοι είναι πλέον μόλις 29, οι τόνοι ανέβηκαν ξανά, με τους εκπροσώπους των Μινωϊκών να απειλούν με αγωγές, μηνύσεις και άμεση προσφυγή σε δικαστικές ενέργειες, καθώς θεωρούν ότι θα εξαφανιστούν κρίσιμα στοιχεία στην δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης αμφισβήτησης από την πλευρά τους, την εγκυρότητας κάποιων τίτλων, που βρίσκεται σε εξέλιξη. Τελικά με την οριακή πλειοψηφία που ελήφθησαν όλες οι αποφάσεις, αποφασίστηκε η εξουσιοδότηση του ΔΣ να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την αντικατάσταση των τίτλων.

ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ