Στην πρώτη πεντάδα η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Γερμανών για διακοπές

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα στη γερμανική αγορά, με μερίδιο για το 2016 στο 3,5%, έναντι 3,0% το 2015, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας της ReiseAnalyse, η οποία  παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της έκθεσης ΙΤΒ 2017 και τα οποία δημοσιεύονται αναλυτικά στο Στατιστικό Δελτίο του Sete Intelligence για τον Μάρτιο.

1Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, η αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τα τρομοκρατικά χτυπήματα της περιόδου 2015/2016 επηρέασαν και την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών το 2016. Η Τουρκία εμφάνισε πτώση 23% στον αριθμό ταξιδιών, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η πτώση που εμφανίζει η Βόρεια Αφρική (29%). Πτώση 15% παρατηρήθηκε και στη Γαλλία. Στην περιοχή της Μεσογείου, «νικητές» ανακηρύσσονται η Ελλάδα με αύξηση 18% και η Ισπανία με 8%.

2Η Ελλάδα κερδίζει ολοένα έδαφος στη γερμανική αγορά, καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση στα ταξίδια μακράς διάρκειας, ενώ  η Ισπανία καταλαμβάνει την πρώτη θέση και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (14,8%), σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2015. Η Ιταλία βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 8,2%. Στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα βρίσκονται η Τουρκία (5,6%) και η Αυστρία (4,6%).

Στα ταξίδια εσωτερικού το top 5 παρέμεινε το ίδιο παρουσιάζοντας αυξητική τάση. Ειδικότερα στην πρώτη θέση βρίσκεται το Mecklenburg-Vorpommen με 5,6%, στη δεύτερη το Βayern με 5,5%, ενώ στην τρίτη το Niedersachsen με 4,2%.

Αυξημένες οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Γερμανών

Η μέση δαπάνη των Γερμανών στα ταξίδια μακράς διάρκειας αυξήθηκε κατά 2,87% από τα €1.115 το 2015 στα €1.147 το 2016 στα ταξίδια εξωτερικού. Στα ταξίδια εσωτερικού η μέση δαπάνη για το 2016 ήταν €601, παρουσιάζοντας αύξηση 7,9%. Η συνολική δαπάνη για το 2015 ήταν €954, ενώ το 2016 €983, παρουσιάζοντας αύξηση 3%.

4Στο σύνολό τους οι ταξιδιωτικές δαπάνες των κατοίκων της Γερμανίας έφτασαν το 2016 τα €88 δισ.. Οι δαπάνες για τα ταξίδια διακοπών μακράς διαρκείας (5 ή περισσότερες ημέρες) αυξήθηκαν κατά 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και ανέρχονται στα €67,5 δισ. Επιπλέον, οι δαπάνες για τα ταξίδια διακοπών σύντομης διάρκειας (2 έως 4 ημέρες) ανέρχονται σε περίπου €20,4 δισ..

Ενδιαφέρον είναι ότι η συνολική δαπάνη αυξήθηκε στα μακράς διάρκειας ταξίδια, ενώ μειώθηκε στα ταξίδια σύντομης διάρκειας.

Άλλα βασικά στοιχεία είναι: σχεδόν 53,4 εκατ. ταξιδιώτες πραγματοποίησαν πάνω από 68,7 εκατ. ταξίδια μακράς διάρκειας το 2016, ενώ πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 80 εκατ. ταξίδια σύντομης διάρκειας από περισσότερους από περίπου 33 εκατ. επισκέπτες.

Ο αριθμός των ταξιδιών μακράς διάρκειας μειώθηκε, ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των ταξιδιών σύντομης διάρκειας.

Η μέση διάρκεια παραμονής για ταξίδια με τουλάχιστον 5 διανυκτερεύσεις το 2016 παρέμεινε στα επίπεδα του 2015 τόσο στα ταξίδια εσωτερικού, όσο και του εσωτερικού. Η μέση διάρκεια παραμονής στα ταξίδια εξωτερικού είναι 13,5 ημέρες, στα ταξίδια εσωτερικού 10,3 ημέρες ενώ για το σύνολο των ταξιδιών με διάρκεια >5 ημέρες η διάρκεια ανέρχεται στις 12,6 ημέρες.

Τα ξενοδοχεία προτιμούν οι Γερμανοί όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό

Το 55% των Γερμανών προτίμησε τα ξενοδοχεία, ταξιδεύοντας στο εξωτερικό το έτος 2016 (το ποσοστό αυτό δεν παρουσιάζει σημαντικές αποκλίσεις από το 2011 και μετά), το 20% προτίμησε τα διαμερίσματα και τα σπίτια και το 5% το κάμπινγκ. Τα ποσοστά αυτά διαφοροποιούνται στα ταξίδια μακράς διαρκείας στο εσωτερικό της Γερμανίας. Μόλις το 25% διαμένει σε ξενοδοχεία, ενώ το 38% προτιμά διαμερίσματα και σπίτια. Τέλος, το 9% προτιμά τα κάμπινγκ.

Το πιο σημαντικό κανάλι κράτησης για ταξίδια με τουλάχιστον 5 διανυκτερεύσεις για τους Γερμανούς το 2016 αποτέλεσε η προσωπική συζήτηση, ιδιαίτερα στα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Στη διάρκεια της περιόδου 2006/2016 οι online κρατήσεις από το 14%, ανέβηκαν στο 38%, αποτυπώνοντας τις αλλαγές στο τρόπο των προσωπικών κρατήσεων. Αύξηση παρουσιάζουν και οι κρατήσεις μέσω email, ενώ πτώση παρουσιάζει η χρήση τηλεφώνου και φαξ ως μέσα κρατήσεων.

Η έρευνα

Η συγκεκριμένη έρευνα, η οποία εξετάζει τις συμπεριφορές, τα κίνητρα και τα ενδιαφέροντα των Γερμανών και των Γερμανόφωνων κατοίκων της Γερμανίας στο κομμάτι των διακοπών, διεξάγεται ετήσια από το 1970.

Η έρευνα εξετάζει και αναλύει ταξίδια μακράς διάρκειας (5 ή περισσότερες ημέρες) και μικρής διάρκειας (2-4 ημέρες). Μέχρι το 2007 η έρευνα γινότανε μέσω προσωπικών συνεντεύξεων (face to face survey) ενώ από το 2007 η έρευνα υλοποιείται και με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων (online survey)

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *