brexit

Οι τελευταίες αντιδράσεις για το Brexit

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τον αντιευρωπαϊσμό ολοένα να αυξάνει, για κάποιους το σημερινό αποτέλεσμα ήταν ζήτημα χρόνου. Για άλλους η κλωστή από το κουβάρι που αρχίζει να ξετυλίγεται. Όπως και να’ χει, το αποτέλεσμα του βρετανικού δημοψηφίσματος ισοδυναμεί με βόμβα στα θεμέλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι αγορές δείχνουν το σκληρό τους πρόσωπο, με την πορεία της στερλίνας  να καταγράφει ιστορικό χαμηλό.

Ο Ντέιβιντ Κάμερον, πρωτεργάτης στην όλη διαδικασία του δημοψηφίσματος, βρίσκεται, ήδη, αντιμέτωπος με τις επιλογές του, προχωρώντας σε ανακοίνωση της παραίτησής του από την πρωθυπουργία, ενώ ο διάδοχός του θα επιλεγεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου στο Συνέδριο των συντηρητικών.

Ποιες είναι, όμως, οι τελευταίες αντιδράσεις του τουριστικού κόσμου, εντός κι εκτός των συνόρων της γηραιάς Αλβιώνας;

Προετοιμασμένο βρήκε το αποτέλεσμα του βρετανικού δημοψηφίσματος τον τουριστικό κολοσσό της TUI, σύμφωνα με τα όσα είπε σήμερα ο γενικός διευθυντής του ομίλου, Fritz Joussen.

«Δε νοείται Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς Ην. Βασίλειο, όμως Joussenσεβόμαστε τη δημοκρατική απόφαση των πολιτών της Βρετανίας και είμαστε σίγουροι ότι η κυβέρνηση της χώρας θα προβεί στα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει την οικονομική και πολιτική σταθερότητα της χώρας», είπε το «αφεντικό» της TUI, σχολιάζοντας το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος.

Όπως δήλωσε ο κ. Joussen, ο tour operator ήταν προετοιμασμένος για το αποτέλεσμα της κάλπης, για όλα τα πιθανά σενάρια.

«Ο όμιλος TUI διαθέτει άκρως επαγγελματικές διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου, οι οποίες είχαν προετοιμαστεί για όλα τα πιθανά σενάρια. Είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι και πιστεύουμε ότι ως παγκόσμια εταιρία δεν θα επηρεαστούμε σημαντικά από το αποτέλεσμα αυτό». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι το θέμα τώρα είναι πώς η απόφαση για Brexit θα επηρεάσει την ψυχολογία των καταναλωτών.

Aπό την πλευρά ο πρόεδρος του AITO, Derek Moore, προτρέπει την ταξιδιωτική βιομηχανία να κοιτάξει μπροστά και να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε ακριβώς τις επιπτώσεις αυτού του δημοψηφίσματος στη βιομηχανία του ταξιδιού. Ας ελπίσουμε, όμως, πως τώρα που η αβεβαιότητα των ημερών του δημοψηφίσματος είναι πίσω μας, οι άνθρωποι θα ξεκινήσουν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό», είπε.

Την ψυχραιμία τους συστήνει να διατηρήσουν οι ταξιδιώτες ο διευθύνων σύμβουλος της Cheapflights, Andrew Shelton, λέγοντας ότι δεν θα πρέπει να συνδέσουμε το Brexit με απώλειες, αφού «η ταξιδιωτική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία πολλών ευρωπαϊκών χωρών και περιφερειών, οι οποίες θα αναζητήσουν τρόπους για να διατηρήσουν το status quo».

Η ταξιδιωτική βιομηχανία ζητά την ταχεία δράση της κυβέρνησης προκειμένου να περιοριστούν οι αρνητικές επιπτώσεις.

Καθώς η λίρα πέφτει στο χαμηλότερο μέχρι στιγμής επίπεδο από το 1985, οι ηγέτες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας συμφωνούν ότι είναι άκρως σημαντικό η κυβέρνηση να ενεργήσει άμεσα.

Ο Joel Brandon-Bravo, διευθύνων σύμβουλος της Travelzoo του Ηνωμένου Βασιλείου, σημειώνει ότι οι επόμενοι 24 μήνες διαπραγματεύσεων θα είναι ζωτικής σημασίας για τα ταξίδια στη Βρετανία.

«Προφανώς η κορυφαία προτεραιότητα έχει να κάνει με τις επιπτώσεις του αποτελέσματος του δημοψηφίσματος που θα έχουν επί της αξίας της λίρας, αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να μετατρέψουν το αποτέλεσμα σε ένα μεγάλο πλήγμα για την τουριστική βιομηχανία», είπε.

Για να συμπληρώσει: «Ως εκ τούτου, εμείς τώρα προτρέπουμε την κυβέρνηση να ενεργήσει γρήγορα για να επαναδιαπραγματευθεί το πώς ένας ανεξάρτητος Βρετανός δραστηριοποιείται στον Κοινό Ευρωπαϊκό Εναέριο Χώρο. Οι Βρετανικές αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να είναι ομόφωνες με την άποψη ότι ένα Brexit θα οδηγήσει στη μείωση του ανταγωνισμού, τη μείωση των δρομολογίων και των υψηλότερων τιμών στα ταξίδια».

Κι άλλοι παράγοντες είναι τώρα προς διαπραγμάτευση, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση τιμών για τους Βρετανούς τουρίστες -περιλαμβάνοντας την απώλεια της ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλισης ασθένειας (EHIC card) που δίνει στα μέλη της Ε.Ε. το δικαίωμα για υγειονομική περίθαλψη σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε.- σε μια πιθανή αύξηση των τελών περιαγωγής, μετά από μια πρόσφατη πρωτοβουλία της Ε.Ε. σχετικά με τα τέλη και σε αναπόφευκτες αλλαγές στο καθεστώς θεώρησης (βίζα) για τους Βρετανούς που ταξιδεύουν στην Ε.Ε.».

Με τόσες πολλές μεταβλητές στο τραπέζι είναι δύσκολο να προβλεφθεί η ακριβής επίπτωση που θα έχει η ψηφοφορία εξόδου στην τουριστική βιομηχανία».

Από την πλευρά της η Ένωση των Βρετανικών Ταξιδιωτικών Πρακτορείων (ΑΒΤΑ) δήλωσε ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με την εκστρατεία «ψήφου εξόδου» στο Westminster για μερικούς μήνες και έχει ετοιμάσει ένα λεπτομερή κατάλογο των πολιτικών και των ρυθμιστικών προτεραιοτήτων που πρέπει να συζητηθούν με τους κορυφαίους φορείς χάραξης πολιτικής μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

«Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι τώρα βαίνουμε σε μια περίοδο αβεβαιότητας, αν και σε νομικούς όρους δεν θα δούμε καθόλου άμεσες αλλαγές. Η ΑΒΤΑ θα εργάζεται ενεργά με την κυβέρνηση για να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των προτεραιοτήτων για τα επαγγελματικά ταξίδια. Επίσης, σημαντικό θα είναι να εξασφαλιστεί ότι το εγχώριο πρόγραμμα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας δεν είναι παραμελημένο και η Ένωση των Βρετανικών Ταξιδιωτικών Πρακτορείων θα συνεχίσει να πιέζει για την ανάληψη δράσης για τη χωρητικότητα των αερολιμένων, τη μεταρρύθμιση της Υποβοηθούμενης Απογείωσης & Προσγείωσης (ATOL), η οποία παραμένει επίκαιρη, ανεξάρτητα από τις Οδηγίες για τα Οργανωμένα Ταξίδια και την Υποχρέωση των Επιβατών που Ταξιδεύουν Αεροπορικώς», ανέφερε.

Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της UKinbound, Deirdre Wells, δήλωσε ότι «η απόφαση της εξόδου από την Ε.Ε. θα έχει εκτεταμένες συνέπειες για τα μέλη μας». Και πρόσθεσε: «Ωστόσο, έχουμε αποδείξει επανειλημμένα ότι είμαστε μια ανθεκτική βιομηχανία και η κυβέρνηση πρέπει τώρα να εργαστεί σκληρά ώστε να εξασφαλίσει μια συμφωνία, η οποία θα υποστηρίζει τηn ταραγμένη βιομηχανία μας, που στηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα δύο τρίτα των δραστηριοτήτων της».

Προτεραιότητα, σύμφωνα με τον Wells, είναι η διασφάλιση του κατάλληλου περιβάλλοντος για να αναπτυχθεί η επιχειρηματικότητα και η υποστήριξη στο καλωσόρισμα επισκεπτών από όλες τις γωνιές του πλανήτη.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *