«Τρικλοποδιά» ( ; ) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην εξαγορά της Niki από...

«Τρικλοποδιά» ( ; ) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην εξαγορά της Niki από τη Lufthansa

0

«Φρένο» στην εξαγορά της αεροπορικής εταιρίας Niki από τη Lufthansa, βάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να αποτρέψει τη θυγατρική της Eurowings να κυριαρχήσει στη γερμανική, αεροπορική αγορά.

Υπενθυμίζεται ότι, η γερμανική αεροπορική εταιρία συμφώνησε να καταβάλει 210 εκατ. ευρώ για την εξαγορά 81 αεροσκαφών, δρομολογίων και slots της πρώην αεροπορικής εταιρίας Air Berlin, συμπεριλαμβανομένου της Niki και της περιφερειακής αεροπορικής εταιρίας LGW. Σύμφωνα με τη στρατηγική εξαγοράς, η Niki θα ενσωματωθεί στη Eurowings, καθιστώντας τη θυγατρική της Lufthansa τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία ταξιδιών αναψυχής της Γερμανίας και πολύ μεγαλύτερη από τους αντιπάλους της Condor και TUIfly.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τάσσεται προς την κατεύθυνση της απαγόρευσης της εξαγοράς της Niki, εκτός εάν η Lufthansa κάνει σημαντικές παραχωρήσεις όσον αφορά τις διαδρομές και τις χρονοθυρίδες.

Οι Βρυξέλλες προφανώς φοβούνται ότι η δεσπόζουσα θέση της Lufthansa στη γερμανική αγορά αεροπορικών μεταφορών θα ενισχυθεί περαιτέρω με την εξαγορά της Νiki.

Μιλώντας για την εξαγορά της Νiki, ο επικεφαλής της Thomas Cook Airlines, κ. Christoph Debus, είπε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να την εξετάσει πολύ προσεκτικά, εγκρίνοντας τη συνολική συμφωνία της Lufthansa με την Air Berlin «μετά από αναθεώρηση και υπό συνθήκες».

Ωστόσο, οι εμπειρογνώμονες προειδοποιούν ότι, το δικαίωμα αρνησικυρίας στη συμφωνία της Lufthansa θα μπορούσε να οδηγήσει τη Νiki σύντομα να κηρύξει πτώχευση, καθηλώνοντας τον στόλο της και ακυρώνοντας ουσιαστικά αμέτρητα εισιτήρια. Η αεροπορική εταιρία εξακολουθεί να πετάει χάρη κυρίως στη χρηματοδοτική στήριξη της Lufthansa, η οποία έχει αποκτήσει μεγάλο μέρος της χειμερινής της χωρητικότητας.

Η νέα Εμπορική Διευθύντρια της Νiki, Elisabeth Jesse, δήλωσε νωρίτερα αυτό τον μήνα ότι, η Νiki λειτουργεί ένα στόλο 28 αεροσκαφών σε 12 διαφορετικά αεροδρόμια, σε περισσότερες από 100 διαδρομές προς την Ισπανία, την Αίγυπτο και το Μαρόκο αυτό τον χειμώνα.

Ωστόσο, υπήρξε μια γρήγορη αντίδραση στις εξελίξεις αυτές από τον Niki Lauda, ο οποίος είπε μιλώντας στα ΜΜΕ στη Βιέννη ότι, είναι έτοιμος να κάνει μια νέα προσφορά για τη Niki σε συνεργασία με τον Thomas Cook, εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτρέψει την εξαγορά της από τη Lufthansa.

Εν τω μεταξύ, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, αναφέρθηκε ότι η Condor θα πετάξει σε δρομολόγια εντός της Γερμανίας για την Easyjet με βάση τη χρονομίσθωση, από τον Ιανουάριο.

Ο Βρετανός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους σχεδιάζει να ξεκινήσει πτήσεις από το Βερολίνο (αεροδρόμιο Τέγκελ), στις αρχές του 2018, χρησιμοποιώντας κυρίως μισθωμένα αεροπλάνα, ευθύς μόλις εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η συμφωνία ύψους 40 εκατ. ευρώ για την ανάληψη 25 αεροσκαφών, slots και περίπου 1.000 υπαλλήλων.