Ζ. Χνάρης : Ο φόρος διαµονής, δαµόκλειος σπάθη για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

Ζ. Χνάρης : Ο φόρος διαµονής, δαµόκλειος σπάθη για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

0
Χνάρης

Σε µια ειλικρινή συνέντευξη, χωρίς µισόλογα και περιστροφές, αλλά µε διάθεση να ειπωθούν αλήθειες και µόνο, ο κ. Ζαχαρίας Χνάρης, ιδρυτής πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος ή καλύτερα η «ψυχή» της Chnaris Hotel Management, Development & Consulting, µιλάει, στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, για την εταιρία και την επιτυχηµένη δραστηριοποίησή της στην ξενοδοχειακή αγορά, αλλά και για τον ελληνικό Τουρισµό και τα τρωτά του σηµεία.

Για τη Chnaris Hotel Management, Development & Consulting, ο κ. Ζαχαρίας Χνάρης υπογραµµίζει ότι, τη φετινή τουριστική σεζόν έφερε στη χώρα µας 134.729 πελάτες από όλες τις χώρες της Ευρώπης, της Αµερικής και την Αυστραλία, µε τις διανυκτερεύσεις να ξεπερνούν το 1 εκατοµµύριο. Αναφερόµενος δε στο «µυστικό» της επιτυχηµένης, δωδεκαετούς παρουσίας της εταιρίας στον τουριστικό κλάδο, αποκαλύπτει πως ο τουρισµός αποτελεί το µεράκι, τη µεγάλη αγάπη και το πάθος όλων όσοι απασχολούνται στην εταιρία.

Ο ίδιος συµφωνεί ότι, η φετινή χρονιά ήταν εξαιρετική για τον ελληνικό τουρισµό, ενώ κάτι ανάλογο θα συµβεί και το 2018, αφού, όπως µε νόηµα σηµειώνει, την όποια άνοδο στην Τουρκία, την Αίγυπτο και την Τυνησία, θα εξισορροπήσει η κατάσταση στην Καταλονία.

Κρούει, όµως, το καµπανάκι, λέγοντας πως και κάποια στιγµή θα σταµατήσουµε να έχουµε τουρισµό λόγω… συγκυριών.

Ενώ δεν κρύβει την ανησυχία του πως ο φόρος διαµονής θα προκαλέσει µεγάλο πρόβληµα ρευστότητας στις ξενοδοχειακές µονάδες, οδηγώντας εν τέλει σε απώλεια µερικών χιλιάδων θέσεων εργασίας.

xnarisΗ συνέντευξη

Το κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:

Πως διαμορφώθηκε η φετινή τουριστική σεζόν για τα ξενοδοχεία σας, τόσο σε επίπεδο διανυκτερεύσεων, όσο και εσόδων;

Η φετινή τουριστική σεζόν ξεκίνησε με πολύ καλές προϋποθέσεις για τα ξενοδοχεία που διαχειριζόμαστε και ολοκληρώθηκε με άριστα αποτελέσματα. Συνεργαζόμαστε με περισσότερες από 40 ξενοδοχειακές μονάδες και βίλλες απ’ όλη την Ελλάδα και για τη σεζόν 2017 φέραμε 134.729 πελάτες από όλες τις χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής και την Αυστραλία, με τη μέση πληρότητα να ανέρχεται στο 93%, τις διανυκτερεύσεις να ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο και τα έσοδα να αγγίζουν τα 64.000.000 ευρώ!

Επίσης, τα κόστη μισθοδοσίας ήταν 22% επί του τζίρου, το κόστος τροφίμων και ποτών ήταν 14% επί του τζίρου, τα λοιπά λειτουργικά κόστη ήταν 12% επί του τζίρου, καθώς και το μεικτό λειτουργικό κέρδος ανήλθε στο 52% επί του τζίρου.

Ποιο είναι το αντικείμενο δραστηριότητας της Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A.;

Πρόκειται για μια εταιρία Hotel Management, η οποία λειτουργεί και ως Σύμβουλος Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων από τον Φεβρουάριο του 2006. Σκοπός της εταιρίας είναι η διαχείριση και ενοικίαση ξενοδοχειακών μονάδων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς, επίσης, και η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών Hotel Management σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.

Η καινοτομία της εταιρίας, βρίσκεται στο γεγονός ότι όλες οι υπηρεσίες διατίθενται και μεμονωμένες, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των ξενοδόχων – συνεργατών της.

Με βάση τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί για την επόμενη σεζόν, ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2018;

Οι προβλέψεις για το 2018 είναι ενθαρρυντικές (αν και είναι πολύ νωρίς ακόμα). Αν και υπάρχει άνοδος στις ανταγωνιστικές χώρες -Τουρκία, Αίγυπτο και Τυνησία-, η κατάσταση στην Καταλονία θα ισορροπήσει τα πράγματα, με αποτέλεσμα να έχουμε τελικά μια πολύ καλή σεζόν, όπως η φετινή.

Η ιδιαιτερότητα για τη σεζόν 2018, είναι, πάντα κατά την άποψη μου, ότι μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου θα υπάρξει μια σχετική μείωση των προ κρατήσεων (τα λεγόμενα early bookings), σε σύγκριση με τις προ κρατήσεις της σεζόν 2017. Δεν πρέπει να είναι ανησυχητικό όμως, διότι στη συνέχεια αυτό το ποσοστό θα καλυφθεί κι έτσι και το 2018 θα είναι μια πολύ καλή σεζόν, ανάλογη της φετινής.

Έχοντας μεγάλη εμπειρία στον τουρισμό, ποιο θα λέγατε ότι είναι το «μυστικό» της επιτυχημένης δραστηριοποίησης της Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A.; Και ποιες οι μέχρι τώρα βραβεύσεις της εταιρίας;

Αυτό που χαρακτηρίζει την Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A. είναι ότι δεσμεύεται και εγγυάται την άριστη ποιότητα και την ολοκληρωμένη ικανοποίηση του πελάτη, σε συνδυασμό με την αύξηση των εσόδων και τη μεγιστοποίηση κέρδους για τους ξενοδόχους. Το «μυστικό» μας είναι ότι ξέρουμε πολύ καλά την τουριστική αγορά, τα στελέχη μας είναι πολύ έμπειρα και είμαστε μια ομάδα, μια οικογένεια που αγαπά αυτό που κάνει. Γιατί όλοι εμείς, δεν «δουλεύουμε» απλά στον τουρισμό. Αυτό είναι το μεράκι μας, η μεγάλη μας αγάπη, το πάθος μας.

Σιγά – σιγά φτάσαμε και στις διεθνείς βραβεύσεις και αυτό είναι κάτι που μας κάνει όλους εμάς στην CHC να νιώθουμε πολύ υπερήφανοι.

Η εταιρία για τις ποιοτικές υπηρεσίες που προσφέρει έχει ξεχωρίσει και βραβευτεί διεθνώς, με πιο πρόσφατα βραβεία αυτά των «Excellence in Quality – Award 2017», που της απονεμήθηκε, σε εκδήλωση στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου «Αριστείας στην Ποιότητα», στη Λουκέρνη της Ελβετίας και «Excellence in Business Award», το οποίο θα παραλάβει στην εκδήλωση «BIZZ 2017», που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στο Burj Al Arab, στο Ντουμπάι.

Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες επενδυτικές σας κινήσεις και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδια του ομίλου;

Πρόσφατα (το 2016) ιδρύσαμε στην Κύπρο Τουριστικό Γραφείο εισερχόμενου και εξερχόμενου τουρισμού και Εταιρία Management και προχωρήσαμε στην ενοικίαση του «Residence Mourtzanakis», στην Αχλάδα-Ηρακλείου Κρήτης.

Στα άμεσα, μελλοντικά μας σχέδια είναι (ήδη είμαστε σε συζητήσεις) η αγορά δύο μεγάλων Ξενοδοχειακών Μονάδων. Επίσης, ετοιμαζόμαστε το 2018 για επέκταση δραστηριοτήτων στη F.Y.R.O.M.

Συμφωνείτε με την άποψη ότι η φετινή χρονιά ήταν μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το μέλλον της χώρας μας στον διεθνή τουριστικό «στίβο»;

Η φετινή χρονιά, ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και πιστεύω ότι προσφέραμε πολύ καλές υπηρεσίες, ώστε να κάνουμε τους επισκέπτες που ήλθαν στη χώρα μας, συνειδητούς πελάτες για τα επόμενα χρόνια.

Για να καταφέρουμε να ξεχωρίσουμε σαν χώρα στον διεθνή τουριστικό «στίβο», πρέπει να επενδύσουμε πολύ στον Τουρισμό. Δεν έχουμε αεροδρόμια, δεν έχουμε δρόμους, δεν έχουμε χειμερινό τουρισμό και δεν εκμεταλλευόμαστε καθόλου τον πλούτο που έδωσε απλόχερα ο Θεός στη χώρα αυτή.

Ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος κάθε χρόνο και κάποια στιγμή θα σταματήσουμε να έχουμε τουρισμό λόγω… συγκυριών. Γιατί κακά τα ψέματα, αυτό είναι που μας έχει σώσει μέχρι σήμερα. Πρέπει να τρέξουμε για να προλάβουμε την καταστροφή.

Η υπερφορολόγηση του τουριστικού-ξενοδοχειακού κλάδου είναι γεγονός, ενώ δεδομένη θεωρείτε η εφαρμογή του νέου φόρου διανυκτέρευσης. Ποιο είναι το σχόλιό σας και ποιες αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις;

Ο φόρος διαμονής θα προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας στις ξενοδοχειακές μονάδες και θα οδηγήσει σε χαμηλότερες λειτουργικές και ταμειακές ροές. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, πρακτικά θα υποχρεωθούν να μειώσουν τις επενδύσεις τους ή να αναδιαρθρώσουν τον δανεισμό τους, προκαλώντας εν τέλει κινδύνους στη διατήρηση της βιωσιμότητάς τους. Από τη στιγμή που επηρεάζονται τα οικονομικά αποτελέσματα των ξενοδοχείων, θα μεταβληθεί και το ύψος του φορολογητέου εισοδήματος και το μέγεθος του ΦΠΑ, που αναλογεί στην ξενοδοχειακή αγορά. Συνέπεια των παραπάνω, θα έχουμε και απώλεια μερικών χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων, μία νέα πραγματικότητα στην ελληνική, ξενοδοχειακή αγορά. Θα ήθελα το σχόλιό σας.

Η κατάρρευση της αγοράς ακινήτων, σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση, έφερε στην Ελλάδα τη διεθνή τάση. Πολλοί πλέον Έλληνες κάνουν το σπίτι τους ξενοδοχείο. Είναι αδιαμφησβήτητα μια μεγάλη πληγή για τα ξενοδοχειακά καταλύματα. Είναι αθέμιτος ανταγωνισμός των παρανόμως ενοικιαζόμενων καταλυμάτων προς τα νομίμως λειτουργούντα. Η τάση αυτή αυξάνεται ολοένα και περισσότερο και θα φτάσει σε πολύ υψηλά νούμερα τα επόμενα χρόνια.

Θα πρέπει, λοιπόν, το κράτος να διασφαλίσει με θεσμικό πλαίσιο την απώλεια εσόδων από ΦΠΑ, δημοτικό φόρο, φόρο εισοδήματος και μαύρη εργασία. Από την άλλη, όλοι αυτού του είδους οι επισκέπτες αφήνουν χρήματα στη χώρα, διότι ξοδεύουν στα εστιατόρια, στα super market, κ.λπ..