Στο +50% η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών έως το τέλος του 2022

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Διπλασιασμό της χωρητικότητας των αεροπορικών εταιριών έως το τέλος του 2022, σε παγκόσμια κλίμακα, προβλέπει η εταιρία αεροπορικών αναλύσεων Cirium, στη δεύτερη ετήσια επισκόπησή της για τον κλάδο των αερομεταφορών, που μόλις κυκλοφόρησε.

Η εταιρία αποκαλύπτει έναν κλάδο σε ανάκαμψη, ο οποίος αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητά του, το 2022, κατά 47%. Μάλιστα, η προβλεπόμενη, κατακόρυφη αύξηση της παγκόσμιας αεροπορικής χωρητικότητας το 2022 θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιστροφή στα επίπεδα του 2015 μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Η πανδημία και οι συνέπειές της εξάλειψαν 15 χρόνια αύξησης της παγκόσμιας χωρητικότητας επιβατών πέρυσι -με βάση το συνολικό αριθμό των αεροπορικών θέσεων- μέσα σε λίγους μήνες, μειώνοντας τη χωρητικότητα του 2020 σε επίπεδα που παρατηρήθηκαν για τελευταία φορά το 2005.

Οι πτήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 38% μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από την πανδημία του 2019.

Αν και η ανάκαμψη ήταν ποικίλη το 2021, η παγκόσμια χωρητικότητα προβλέπεται να επιστρέψει στα επίπεδα χωρητικότητας που παρατηρήθηκαν το 2006, μέχρι το τέλος του έτους.

Οι περιοχές με ισχυρές εγχώριες αγορές παρουσίασαν φέτος επιταχυνόμενη ανάκαμψη, ιδίως στις ΗΠΑ και την Κίνα. Οι κινεζικές εσωτερικές πτήσεις είναι αυξημένες κατά 6%, σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα, το 2019.

Από το σύνολο των πτήσεων που παρακολουθήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τις 31 Οκτωβρίου παγκοσμίως, το 78% ήταν εσωτερικές πτήσεις. Οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν αργή ανάκαμψη, με πολλούς περιορισμούς να είναι σε ισχύ μέχρι το τελευταίο τρίμηνο του 2021, ενώ ορισμένοι περιορισμοί εξακολουθούν να ισχύουν. Οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν αύξηση 6% το 2021, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.

Οι προβλέψεις του οίκου δείχνουν ότι ο παγκόσμιος στόλος επιβατικών αεροσκαφών σε λειτουργία θα αυξηθεί σε 20.700 αεροσκάφη μέχρι το τέλος του 2022 -μόνο μερικές εκατοντάδες λιγότερα από ό,τι στο τέλος του 2019, πριν από την πανδημία.

Η αργή ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών που παρατηρείται, μέχρι στιγμής, θα αλλάξει το 2022, με τις προβλέψεις του κλάδου να αναφέρουν ότι θα υπάρξει αύξηση 36% στα επαγγελματικά ταξίδια, σε ετήσια βάση.

Καθώς περισσότερες πτήσεις επιστρέφουν στους ουρανούς, οι εκπομπές CO2 θα αυξηθούν το επόμενο έτος. Σημειώνεται ότι, οι  εκπομπές CO2 από τις πτήσεις το 2021 ήταν 40% λιγότερες από ό,τι πριν από την πανδημία.

Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρίες επαναφέρουν πιο αποδοτικούς στόλους σε λειτουργία και η βιωσιμότητα έχει καταστεί προτεραιότητα, με πολλούς αερομεταφορείς να εξετάζουν τις καταναλώσεις καυσίμων και τον τρόπο επίτευξης των στόχων του “καθαρού μηδέν” έως το 2050.

Μιλώντας σχετικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Cirium, Jeremy Bowen, δήλωσε: “Το περασμένο έτος είχε τις προκλήσεις του, καθώς συνεχίσαμε να αντιμετωπίζουμε αυξημένο αριθμό κρουσμάτων Covid-19, νέες παραλλαγές -με πιο πρόσφατη την Omicron- και ποικίλα προγράμματα εμβολιασμού ανά χώρα. Υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ, καθώς βλέπουμε να ανοίγουν ξανά οι διεθνείς ταξιδιωτικοί διάδρομοι. Ωστόσο, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε αυτή τη δυναμική, καθώς προκύπτουν νέες παραλλαγές, και ελπίζουμε ότι οι πολύτιμες αναλύσεις της έκθεσης Airline Insights Report θα βοηθήσουν στην καθοδήγηση σε ό,τι πρόκειται να συμβεί”.

Και πρόσθεσε: “Οι εμπειρογνώμονες της Cirium ανέλυσαν τα δεδομένα του 2021 και διατύπωσαν προβλέψεις για το 2022 και μετά. Κοντά στο τέλος του 2022, η παγκόσμια χωρητικότητα θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2015, καθώς βλέπουμε μια απότομη αύξηση των θέσεων”.

“Η αναμενόμενη επιστροφή στην κανονικότητα θα επιφέρει μεγαλύτερη έμφαση στις βιώσιμες ταξιδιωτικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων των νεότερων, πιο αποδοτικών αεροσκαφών και της δυνατότητας ακριβέστερης μέτρησης του αντίκτυπου των αεροπορικών ταξιδιών στις παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου”, κατέληξε ο Bowen.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *