ksd photo
ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

6,8 δισ € ο τζίρος της TUI στο εξάμηνο | “Τρέχει” η Ελλάδα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η TUI Group ανακοίνωσε σήμερα θετικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους του 2018 ( 1η Οκτωβρίου – 31η Μαρτίου ), που δείχνουν 10% αύξηση των πελατών στη Γερμανία, πολύ καλά επίπεδα κρατήσεων για την καλοκαιρινή περίοδο και νέες επενδύσεις τόσο στον ξενοδοχειακό τομέα, όσο και στην Κρουαζιέρα.

tui
Το εντυπωσιακό περίπτερο της TUI

tuiΟ μεγαλύτερος τουριστικός όμιλος της Ευρώπης αύξησε τον κύκλο εργασιών του κατά 7,2% σε 6,8 δισεκατομμύρια ευρώ στο διάστημα από τον Οκτώβριο του 2017 έως τον Μάρτιο του 2018 και μείωσε την υποκείμενη ζημία (EBITA) κατά 26% στα 158,6 εκατομμύρια ευρώ, λόγω των υψηλότερων κερδών από τα ξενοδοχεία και τις κρουαζιέρες.

«Συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε και όλες οι τάσεις παραμένουν άθικτες, ενώ η πολύ καλή εμπορική μας απόδοση για το καλοκαίρι του 2018 ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Fritz Joussen, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων πάνω στο νέο Mein Schiff 1 στο Αμβούργο.

Προοπτικές

Η TUI εμφανίστηκε αισιόδοξη όσον αφορά τις τρέχουσες «πολύ καλές» πωλήσεις του καλοκαιρινού προγράμματος του 2018. Συνολικά παρατηρείται αύξηση των κρατήσεων κατά 5%, ενώ τα έσοδα είναι κατά 7% υψηλότερα. «Η ζήτηση για την Ισπανία παραμένει ισχυρή, όπως ισχυρή είναι η αύξηση των κρατήσεων για την Τουρκία, τη Βόρεια Αφρική και την Ελλάδα. Προορισμοί όπως η Κύπρος, η Κροατία και η Βουλγαρία καταγράφουν επίσης υγιή αύξηση κρατήσεων», σχολίασε η εταιρεία.

ksd copyright
money tourism photo

Ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 5,5% και ο κύκλος εργασιών κατά 7,8% φτάνοντας τα 5,76 δισεκατομμύρια ευρώ κατά τη χειμερινή περίοδο, που οφείλονται κυρίως στις σκανδιναβικές χώρες και τις χώρες της Μπενελούξ. Η εποχική ζημία μειώθηκε κατά 3,1% σε 371,9 εκατομμύρια ευρώ.

Στην Κεντρική Περιφέρεια (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 12,7% σε 2,42 εκατομμύρια. Στη Γερμανία συγκεκριμένα καταγράφηκε έντονη ζήτηση για διακοπές με τον αριθμό να αυξάνεται κατά 10%. Υπήρξε μια ελαφρά μείωση ζημίας κατά 1,5% στα 145,8 εκατομμύρια ευρώ. Στη Βόρεια Περιφέρεια (Βρετανία και Ιρλανδία, Σκανδιναβικές χώρες, Καναδάς, Ρωσία) οι ισχυρές εμπορικές επιδόσεις και άλλα μέτρα οδήγησαν σε σημαντική μείωση των ζημιών κατά 12,7% στα 120,5 εκατομμύρια ευρώ.

Στη Δυτική Περιφέρεια (Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία), οι αγορές της Μπενελούξ κινήθηκαν πολύ καλό το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους, ωστόσο η κατάσταση στη Γαλλία παραμένει «προκλητική», εν μέρει λόγω της πλήρους ενοποίησης του ζημιογόνου Transat, που αποκτήθηκε τον Οκτώβριο του 2016. Η περιφερειακή ζημία μειώθηκε κατά 3,3% στα 105,6 εκατομμύρια ευρώ.

Οι απώλειες στις αγορές αντισταθμίστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα υψηλότερα κέρδη των ξενοδοχείων και των κρουαζιερόπλοιων.

Τα ξενοδοχεία
ksd photo
Ο κ. Erik Friemuth, διευθυντής ξενοδοχείων της TUI / money tourism photo

Το τμήμα Hotels & Resorts βελτίωσε τα λειτουργικά του κέρδη κατά 45,9% φτάνοντας τα 179,2 εκατομμύρια ευρώ, χάρη στα υψηλότερα ποσοστά πληρότητας και το μέσο εισόδημα ανά κλίνη. Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας εξομαλύνθηκε με την πώληση τριών ξενοδοχείων RIU, που έφεραν κέρδη 38 εκατομμυρίων ευρώ.

Η TUI θα συνεχίσει να επενδύει και να επεκτείνει τα κύρια ξενοδοχειακά brands της, όπως τα RIU, Robinson, TUI Magic Life και TUI Blue, τα οποία σήμερα φτάνουν συνολικά τα 380 ξενοδοχεία. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα δύο νέα ξενοδοχεία προστέθηκαν στο «στόλο» της TUI Blue, ένα στο Μαρμαρίς της Τουρκίας και ένα στη Μαγιόρκα, φτάνοντας τις 10 ιδιοκτησίες του brand.
tuiΤο καλοκαίρι του 2018, η εταιρεία σχεδιάζει το άνοιγμα 5 νέων ξενοδοχείων, μεταξύ των οποίων το RIU Astoria στη Βουλγαρία, ένα TUI Sensatori στη Ρόδο και το νεοαποκτηθέν RIU Palace Zanzibar. Το brand RIU, με υψηλά επίπεδα πληρότητας και κερδοφορίας, παραμένει βασικός παράγοντας εσόδων και ανάπτυξης, και επεκτείνεται με νέα ξενοδοχειακά έργα στην Ευρώπη, την Καραϊβική και τη Νοτιοανατολική Ασία.

Κρουαζιέρα

ksd photo
money tourism photo

Ο τομέας κρουαζιέρας συνέχισε την αναπτυξιακή του πορεία με αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 23,2% φτάνοντας τα 92,4 εκατομμύρια ευρώ. Κατά μέσο όρο η πληρότητα εμφανίστηκε ελαφρά μειωμένη στην TUI Cruises, παρέμεινε σταθερή στο βρετανικό brand Marella Cruises και αυξήθηκε στη Hapag-Lloyd Cruises.

ksd photo
money tourism photo

Αναφερόμενος στην προοπτική του κλάδου κρουαζιέρες ο κ. Joussen είπε: «Οι προβλέψεις για τις κρουαζιέρες είναι εξαιρετικές, καθώς τόσο οι Γερμανοί όσο και οι Ευρωπαίοι παραθεριστές βλέπουν θετικά αυτόν τον νέο τρόπο ταξιδιού. Εξαιτίας δημογραφικών αλλαγών, παρατηρείται επέκταση των παραδοσιακών πελατειακών στόχων – group. Ταυτόχρονα τα ταξίδια διά θαλάσσης γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή μεταξύ οικογενειών και νεότερων ατόμων. Η σύγκλιση αυτών των δύο ελπιδοφόρων τάσεων θα επιταχύνει περαιτέρω την ανάπτυξη μέσα στα επόμενα 5 – 10 χρόνια. Και είμαστε μόνο στην αρχή αυτής της τάσης».

ksd photo
money tourism photo

Νέα πλοία θα παραδοθούν στα θυγατρικά brand κρουαζιέρας της TUI το 2018, το 2019 και το 2023 προκειμένου να διευρυνθεί περαιτέρω η θέση του ομίλου στην αγορά. Παράλληλα, τα εποπτικά και εκτελεστικά συμβούλια της TUI Group έδωσαν την Τρίτη το πράσινο φως για την κατασκευή τρίτου κρουαζιερόπλοιου για την Hapag-Lloyd Cruises, η οποία θα ξεκινήσει σύντομα διαδικασίες προγραμματισμού και διαπραγμάτευσης για ένα επιπλέον πλοίο κατηγορίας Hanseatic.

tui-germany«Η αγορά κρουαζιέρας αναπτύσσεται πολύ γρήγορα. Χάρη στην εμπειρία, την ικανότητά της και τα υψηλά πρότυπα ποιότητας, η Hapag-Lloyd Cruises έχει μεγάλες δυνατότητες να προσελκύσει νέους πελάτες παγκοσμίως και να επιτύχει ισχυρότερη ανάπτυξη», δήλωσε ο Joussen.

Τέλος αλλά εξίσου σημαντικό, το αναπτυσσόμενο τμήμα TUI Destinations Experiences παρουσίασε αρκετά καλή λειτουργική απόδοση κατά το Α’ οικονομικό εξάμηνο του 2018 με αύξηση κατά 5% στις αφίξεις πελατών.

Τα οικονομικά στοιχεία του Α’ εξαμήνου, εδώ.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *