Στο 80% των προ-πανδημικών επιπέδων προβλέπεται πως θα διαμορφωθεί ο κύκλος εργασιών της γερμανικής τουριστικής βιομηχανίας το 2022, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 το 2024. Για εφέτος διαφαίνεται αξιόλογη αύξηση 46% -το υψηλότερο ποσοστό των τελευταίων ετών-, με τον εγχώριο τουρισμό να παραμένει πιο δημοφιλής από τα ταξίδια στο εξωτερικό, την τεχνητή νοημοσύνη και το workation να συνιστούν παράγοντες αύξησης των πωλήσεων ταξιδιών.
Στην ITB Berlin (8-10 Μαρτίου), η ITB Berlin και η Statista Q θα εξετάσουν από κοινού την πορεία της γερμανικής, τουριστικής βιομηχανίας εφέτος, αλλά και τις μελλοντικές προοπτικές της. Μια σημαντική βελτίωση ήταν ήδη αισθητή το 2021: 36% αύξηση της ανάπτυξης, σε σύγκριση με το 2020.
Σύμφωνα με το Mobility Market Outlook (MMO) της Statista, πέρυσι ο κλάδος πέτυχε παγκόσμιο κύκλο εργασιών περίπου 260 δισ. ευρώ. Φέτος, ο αριθμός αυτός πιθανότατα θα ξεπεράσει τα 353 δισ. ευρώ, με 46% τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων ετών. Ενώ, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του MMO, η πλήρης ανάκαμψη δεν θα επιτευχθεί πριν από το 2024.
Η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ταξιδιωτική συμπεριφορά τα τελευταία δύο χρόνια και θα συνεχίσει να το κάνει και στο εγγύς μέλλον. Ποιες όμως εξελίξεις και τάσεις θα αντέξουν; Η Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτών (GCS) της Statista του Φεβρουαρίου 2022 σε περισσότερους από 2.000 ερωτηθέντες αποκαλύπτει τις τάσεις της αγοράς.
Αυτές είναι:
Οι ταξιδιώτες επιθυμούν μεγαλύτερη ευελιξία
Από την έναρξη της πανδημίας, η ευελιξία έχει γίνει το απόλυτο “must” στον τουριστικό κλάδο. Ενώ το 2019 η πλειονότητα των ταξιδιωτών στη Γερμανία χρειαζόταν πάνω από τρεις μήνες για να αποφασίσει για ένα διεθνές ταξίδι, τώρα το 28% των Γερμανών καταναλωτών χρειάζονται έναν έως τρεις μήνες και λιγότερο από το 25% χρειάζονται ακόμη και διάστημα μικρότερο από τέσσερις εβδομάδες. Σε σύγκριση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, οι ασφαλίσεις ακύρωσης ταξιδιών έχουν αυξηθεί κατά σχεδόν 10%, ενώ οι ασφαλίσεις λόγω παύσης των ταξιδιών έχουν αυξηθεί ακόμη και κατά 20%. Το γεγονός ότι οι πελάτες επιθυμούν μεγαλύτερη ευελιξία αντικατοπτρίζεται στη χρήση των εφαρμογών ηλεκτρονικών κρατήσεων, η οποία, σε σύγκριση με το 2019, έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 40%. Αυτή η επιθυμία για ευελιξία ήταν ήδη εμφανής στον εγχώριο τουρισμό στη Γερμανία πριν από την πανδημία. Σύμφωνα με την GCS, περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς ταξιδιώτες αποφάσιζαν για τα εγχώρια ταξίδια το πολύ τρεις μήνες πριν από το ταξίδι.
Οι γερμανικοί τουριστικοί προορισμοί γίνονται ολοένα και πιο ελκυστικοί για τους νέους
Ως αποτέλεσμα του κορωνοϊού υπήρξε απότομη αύξηση του εσωτερικού τουρισμού στη Γερμανία. Σύμφωνα με τη DESTATIS, τον Ιούνιο του 2019 οι Γερμανοί επισκέπτες αντιπροσώπευαν το 84% των διανυκτερεύσεων, ενώ τον Ιούνιο, τόσο του 2020, όσο και του 2021 το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 94%. Ενώ οι ξένοι τουρίστες που επιστρέφουν θα μειώσουν αυτό το ποσοστό, οι τουρίστες κάτω των τριάντα ετών έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε αυτό. Το GCS δείχνει ότι ο εγχώριος τουρισμός είναι πιο δημοφιλής από ποτέ. Το 2022, πάνω από το 38% των ταξιδιωτών ηλικίας κάτω των 30 ετών σκοπεύουν να ταξιδέψουν στη Γερμανία, μια αύξηση σχεδόν 25%. Συνολικά, το 72% των Γερμανών ταξιδιωτών σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας τους επόμενους 12 μήνες. Το 2019 το ποσοστό αυτό ήταν 39%. Το 12% αναφέρει τη βιωσιμότητα ως λόγο για ένα εγχώριο ταξίδι, ενώ το 37% δηλώνει ότι οι διακοπές στη Γερμανία είναι εξίσου συναρπαστικές με τις διακοπές στο εξωτερικό.
Έξυπνα καταλύματα, τεχνολογία AI και αναγνώρισης
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για τη νέα τεχνολογία σε μελλοντικά ταξίδια. Το 21% των τουριστών από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για έξυπνες οικιακές συσκευές. Λίγο λιγότεροι ενδιαφέρονται για την τεχνολογία αναγνώρισης, την εικονική πραγματικότητα και τις εξατομικευμένες ταξιδιωτικές συστάσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Η επιτυχία της νεοσύστατης επιχείρησης The Hotels Network δείχνει πόσο σημαντική είναι η εξατομίκευση. Σύμφωνα με την πλατφόρμα επιχειρηματικών πληροφοριών Crunchbase, η εταιρία έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση άνω των 15 εκατομμυρίων δολαρίων και δηλώνει ότι συνεργάζεται με περισσότερα από 12.000 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο. Με τη βοήθεια της προγνωστικής εξατομίκευσης μέσω του δικού της διαδικτυακού καναλιού, η The Hotels Network επιδιώκει να βελτιώσει τις υπηρεσίες και να αυξήσει τις πωλήσεις.
Workation, η νέα τάση
Ειδικά για ορισμένους κατοίκους των πόλεων, ένας νέος λόγος για να κάνουν διακοπές έχει εμφανιστεί εκτός από τους συνήθεις λόγους για ταξίδια, όπως οι οικογενειακές επισκέψεις και τα αξιοθέατα, και αυτός είναι η εργασία. Αυτό σημαίνει να εργάζεστε από οπουδήποτε, ή να κάνετε workation. Το περασμένο καλοκαίρι ο Sundar Pichai, διευθύνων σύμβουλος της Google, έκανε γνωστή την έννοια με ένα πολυδιαφημισμένο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στο οποίο ανέφερε ότι κάθε εργαζόμενος δικαιούται έως και τέσσερις εβδομάδες workation. Από τότε ο παγκόσμιος όγκος των διαδικτυακών αναζητήσεων έχει διπλασιαστεί. Ως αποτέλεσμα, ένας νέος τύπος πελάτη έχει αναδυθεί, ο οποίος με εντελώς νέες ανάγκες και μια συμπεριφορά διαφορετική από εκείνη των εταιρικών ταξιδιωτών δημιουργεί δυνητικά μια νέα αγορά.
Τι σημαίνει ο πόλεμος στην Ουκρανία για τον διεθνή τουρισμό;
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO), το 2019 οι συνολικές δαπάνες της Ουκρανίας και της Ρωσίας για τον εξερχόμενο τουρισμό ανήλθαν σε περίπου 3,2% του όγκου παγκοσμίως. Οι γειτονικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσώπευαν περίπου το 1,8% του παγκόσμιου συνόλου. Το 2019 οι δαπάνες παγκοσμίως ανήλθαν σε περίπου 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Το 2019, η Ουκρανία και η Ρωσία αντιπροσώπευαν συνολικά το 2,6% του συνόλου των 1,5 δισεκατομμυρίων διεθνών τουριστικών αφίξεων, με τις γειτονικές τους χώρες της Ανατολικής Ευρώπης να αντιστοιχούν περίπου στο 5,3%.
1 σχόλιο στο “ITB: Στο 80% των προ-πανδημικών επιπέδων η γερμανική τουριστική βιομηχανία εφέτος | ΣΤΟΙΧΕΙΑ | ΕΡΕΥΝΑ | Πότε θα έρθει η πλήρης ανάκαμψη”