dan-novac-1naE8177_bI-unsplash
Photo by Dan Novac, on Unsplash

Καταπολέμηση του υπερτουρισμού με τουριστικά τέλη | Τι ισχύει;

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η επιβολή τουριστικών τελών και φόρων σε προορισμούς που είναι πολυσύχναστοι, θεωρείται και ως προληπτικό μέτρο, καθώς οι ταξιδιώτες δεν θα επιλέξουν ένα προορισμό στον οποίο θα χρειαστεί να καταβάλλουν επιπλέον ποσά, ούτε επίσης έναν προορισμό στον οποίο θα υπάρχουν μεγάλες ουρές ανθρώπων και πληθώρα κόσμου, σε εστίαση, αξιοθέατα και δραστηριότητες. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Travalyst, η λίστα των προορισμών που έχουν επιβληθεί τέτοιου είδους τέλη, περιλαμβάνουν την Βαρκελώνη, την Ισλανδία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Βενετία, το Μπαλί και το Άμστερνταμ.

Μένει να αποδειχθεί κατά πόσο αυτές οι χρεώσεις μπορούν να είναι μια αποτελεσματική στρατηγική για να αποτρέψουν τους ανθρώπους από την επίσκεψη παραδοσιακά δημοφιλών προορισμών, ειδικά μετά τη δοκιμαστική περίοδο 29 ημερών της Βενετίας που απέφερε εισπράξεις 2,2 εκατομμυρίων δολαρίων, χωρίς όμως να αναχαιτίσουν την ροή των επισκεπτών, καθώς σε πολλές ημέρες υπήρξαν νέα ρεκόρ επισκεπτών.

«Ο υπερτουρισμός σιγοβράζει εδώ και χρόνια και νιώθουμε ότι βρισκόμαστε σε ένα ευαίσθητο σημείο καμπής», δήλωσε η Sally Davey, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Travalyst. «Πρόκειται για τη δημιουργία μιας πιο ισορροπημένης σχέσης μεταξύ των ταξιδιωτών και των τόπων που επισκέπτονται – μια σχέση όπου όλοι ωφελούνται».

“Διασκορπίζοντας” τους τουρίστες με αυτόν τον τρόπο, είπε η Davey, η χρήση ενός τέλους μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση της κυκλοφορίας και στη διατήρηση της φυσικής ομορφιάς και της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός προορισμού, δίνοντας παράλληλα στους τουρίστες την ευκαιρία να δουν έναν προορισμό χωρίς συνωστισμό που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ίσως λιγότερο από την ιδανική εμπειρία.

Οι ειδικοί διχάζονται ως προς την αποτελεσματικότητα των τελών όσον αφορά τη διαχείριση του υπερτουρισμού. Ωστόσο, βραχυπρόθεσμα, υπάρχει μια μικρή συναίνεση μεταξύ ορισμένων ηγετών του κλάδου. Βέβαια, η άλλη οπτική αφορά την οικονομική κατάσταση του επισκέπτη, καθώς εάν ένας ταξιδιώτης έχει μεγαλύτερη συνείδηση ​​του προϋπολογισμού, οι χρεώσεις θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο. Από την άλλη πλευρά, εάν τα χρήματα δεν ανησυχούν, τότε οι ταξιδιώτες μπορεί να μην ενοχλούνται καθόλου με τις χρεώσεις.

Η συνειδητοποίηση της αξίας των τελών μεταγενέστερα για την κάθε κοινότητα είναι μία θετική εξέλιξη, καθώς αυτά τα χρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για σκοπό εξέλιξης της κοινότητας και ταυτόχρονα του τουρισμού. Παρά ταύτα το ποσοστό των τελών δεν σημαίνει πως θα μείνει σταθερό μέσα στο χρόνο. Σημαντικό είναι να διαπιστωθεί άμεσα το αποτέλεσμα της εφαρμογής των τουριστικών τελών.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *