gkerekou

Α. Γκερέκου: Ο βιώσιμος και αειφόρος Τουρισμός είναι το μεγάλο μας στοίχημα στην μετά Covid εποχή

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Ο βιώσιμος και αειφόρος Τουρισμός είναι το μεγάλο μας στοίχημα στην μετά Covid εποχή, αναφέρει σε συνέντευξή της στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα  Γκερέκου.

Αρχιτέκτων, ηθοποιός και-από το 2004, πολιτικός, ακτιβίστρια με μακρά και επιτυχημένη πορεία: βουλευτής Κέρκυρας με το ΠΑΣΟΚ , υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού στην κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού στην κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, η κα. Γκερέκου, πίσω απ΄ όλες τις ιδιότητες, ακαδημαϊκές, καλλιτεχνικές, πολιτικές, οικογενειακές, προσδίδει αξία σε ότι υπηρετεί.

Από το Καλοκαίρι 2019 και  προ της επέλασης του κορονοϊού, κατέχει την θέση της προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Η συνέντευξη

Η συνέντευξη της Άντζελας Γκερέκου, έχει ως εξής:

Πολλές διακρίσεις για την Ελλάδα παρόλο την κρίση της πανδημίας αυτής. Τι σημαίνει όμως αυτό για εσάς και τον κόσμο του Τουρισμού?

Η Ελλάδα παρ’ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Ευρώπη αλλά και ολόκληρος ο κόσμος, λόγω του COVID-19 κατάφερε να διαχειριστεί την υποδοχή επισκεπτών για την σαιζόν του 2020. Η Εφαρμογή υγειονομικών πρωτοκόλλων για κάθε πτυχή της τουριστικής βιομηχανίας σε κάθε περιοχή της Ελλάδας φαίνεται πως λειτούργησε θετικά στο μέτρο των δυνατοτήτων μας κάτω από αυτές τις απρόσμενες και πρωτόγνωρες συνθήκες.

Όμως η μάχη συνεχίζεται και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας .Η προετοιμασία της τουριστικής σαιζόν 2021 έχει ήδη ξεκινήσει με νέες προκλήσεις.

Σημαντικό  σε όλες πλέον τις κινήσεις μας η ενδυνάμωση των δομών υγείας σε δημόσια νοσοκομεία και ιδιωτικές κλινικές.

Επίσης οι έλεγχοι και τα διαφορά μέτρα ασφαλείας όπως ξέρετε συνεχίζονται.

Η διαφημιστική εκστρατεία για τον Τουρισμό της Ελλάδας θα συνεχίσει να θέτει ως προτεραιότητα την υγειονομική ασφάλεια και ο Ελληνικός οργανισμός πρωτοστατεί και προχωράει στην ψηφιακή του αναβάθμιση έτσι ώστε να είμαστε όσο γίνεται πιο έτοιμοι και ευέλικτοι.

Η προσέγγιση μας αυτή όπως ήδη ξέρετε,  έχει ήδη κερδίσει τη διεθνή προσοχή με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ να λαμβάνουν διάκριση ως «Κορυφαίος Φορέας Τουρισμού Παγκοσμίως» στα World Travel Awards 2020.

Γκερέκου ΤουρισμόςΗ κατάκτηση της υψηλής αυτής διάκρισης αλλά και όλες οι διακρίσεις, απο την πιο μικρή ως την πιο μεγάλη για την  χώρας μας, προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη σε όλους μας που εργαζόμαστε σκληρά για την επόμενη ημέρα του Ελληνικού τουρισμού.

Ο ΕΟΤ μαζί με το Υπουργείο Τουρισμού, από την  πρo covid περίοδο σχεδίαζε την προβολή της χώρας, με στόχο την δημιουργία τουριστικών προϊόντων  και προορισμών διεκδικώντας διακρίσεις για την ανάδειξη θεματικού τουρισμού ,  πολιτιστικού , αθλητικού ,sustainable destination ,αλλά και για την ελληνική  μεσογειακή διατροφή και ελληνική γαστρονομία.

Κάτω όμως από αυτές τις σημερινές ιδιαίτερες προκλήσεις, ότι αναδεικνύει το brand  Ελλάδα ως οικουμενικό σημείο αναφοράς για την τουριστική βιομηχανία και την ενίσχυση της. είναι σημαντική κάθε νίκη .

Αλλά και κάθε νίκη μας δίνει  και μεγαλύτερες  ευθύνες και έχουμε πολλές μάχες να δώσουμε ακόμα.

Μπορεί αυτή  η αρνητική εμπειρία της  οικονομίας της φιλοξενίας να δημιουργήσει ένα  πιο βιώσιμο και πιο ποιοτικό μοντέλο τουρισμού – και συγχρόνως πιο κερδοφόρο;

Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε ακόμα στα “χέρια” της πανδημίας και ενός 2ου lockdown, που έχει σταματήσει την τουριστική οικονομία τόσο στην χώρα μας, όσο και σε πολλές άλλες χώρες, αλλά θέλω να πιστεύω όχι για πολύ ακόμα.

Μην ξεχνάμε όμως όσο δύσκολη και αν είναι μία κρίση, δημιουργεί και ευκαιρίες που οφείλουμε να αδράξουμε με γρήγορα αντανακλαστικά .

Ας είμαστε όμως ειλικρινείς ανέδειξε και παθογένειες του παρελθόντος που την τακτοποίηση τους την είχαμε αφήσει επιδεικτικά στις καλένδες.

Ο covid όμως ήρθε και πέρα από τις τραγικές συνέπειες λειτουργεί και ως επιταχυντής. Επιταχυντής για την άμεση αλλαγή νοοτροπίας και πολιτικής, αναγκαίας για ένα σύγχρονο αειφόρο, ποιοτικό τουριστικό μοντέλο για όλη την χώρα για όλο τον χρόνο..

Ο βιώσιμος και αειφόρος τουρισμός είναι το μεγάλο μας στοίχημα στην μετά covid εποχή. Προσωπικά το επικοινωνώ αυτό  από όλες τις θέσεις μου , πάνω από 20 χρόνια.

Στις ΗΠΑ, πρόσφατη έκθεση έδειξε ότι το 33% των επενδύσεων κατευθύνθηκε σε sustainable investing.

Προσωπικά πιστεύω, ότι είτε οι εταιρείες θα το εφαρμόσουν για να μπορούν να αποδείξουν ότι ο επιχειρηματικός τους κύκλος αποτελεί ενισχυτικό μέσο για τη βιωσιμότητα του πλανήτη που θα πρωταγωνιστεί το επόμενο διάστημα ως ‘τάση’ (απέναντι στις επικρίσεις των πολιτών για επιχειρήσεις χωρίς ηθικό προσανατολισμό) είτε ουσιαστικά μιλάμε για την πραγματική μετακίνηση προς μια νέα γενιά επιχειρήσεων, προϊόν κυρίως των millennial επιχειρηματιών, που αναπτύχθηκαν για να δημιουργήσουν επιχειρήσεις που υπηρετούν έναν ηθικό, βιώσιμο σχεδιασμό με ελάχιστο επιβαρυντικό αποτύπωμα για τον πλανήτη.
Ήρθε η ώρα για κάτι διαφορετικό, λιγότερο επιβλαβές για το περιβάλλον και πιο ικανοποιητικό από όλες τις απόψεις.

Ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν στον ορίζοντα; Είναι το Silk Road της Κίνας μια μαζική εξαγορά του τουρισμού ή μια ευκαιρία; Και η αγορά άνθρακα είναι μια τρισεκατομμυρίων δολάρια greenwash ή μια τεράστια ευκαιρία;

Κοιτάξτε οι κίνδυνοι παραμονεύουν από πολλές πλευρές εξαρτάται όμως από την κάθε χώρα και την πολιτική που εφαρμόζει για την διαχείριση αυτή της νέας πραγματικότητας.

Ένας βασικός κίνδυνος είναι πλέον, να μην είσαι προτιμητέος ως προορισμός  από τους ίδιους τους επισκέπτες καθώς δεν τηρείς βιώσιμες πρακτικές.

Επίσης να μην μπορείς να συμμετάσχεις σε προγράμματα επιδοτήσεων πράσινης πολίτικης γιατί τα περισσότερα προγράμματα πια έχουν ειδικό σημείο αναφοράς στην πράσινη ανάπτυξη. Άλλος ακόμα ένας κίνδυνος βασικός να μην έχεις καλά αποτελέσματα και κριτικές, διότι δεν έχεις εξειδικευμένους πιστοποιημένους συνεργάτες ώστε να μιλούν την ίδια γλώσσα και να λειτουργούν μεθοδικά όσον αφορά τις πρακτικές αυτές.

Διερευνούμε πραγματικά νέες και σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές αλλά και επενδυτικές ευκαιρίες για τουριστικούς προορισμούς όπως και την δυνατότητα που προσφέρει ο συνδυασμός του τουρισμού  εμπειρίας με το Food Tourism σε συνδυασμό με την παραγωγική διαδικασία αυθεντικών τοπικών προϊόντων.

Γκερέκου ΤουρισμόςΚαι φυσικά είναι σημαντικό όμως να γνωρίζουμε και την σκοτεινή πλευρά του αειφόρου τουρισμού – πράσινο ξέπλυμα  (Greenwash) αλλά  και το  Fairwash – (Promoting a false perception) .Όπως είναι σημαντικό να ελέγχουμε και την προμηθευτική μας αλυσιδα να είναι βιώσιμη.
Πιστεύω είναι η ώρα να χτίσουμε μια νέα ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Και αν την σχεδιάσουμε έξυπνα και ευέλικτα με νέα εργαλεία , την επόμενη ημέρα, θα γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί και δεν θα κινδυνεύουμε από εξαγορές.

Μια βιομηχανία που μπορεί να χρησιμοποιήσει τον όρο «βιώσιμο» – όχι μόνο ως λέξη buzz, αλλά τον όρο αυτό που συνεπάγεται ευθύνη στις επιχειρηματικές πρακτικές, την ποιοτική εκπαίδευση και την απασχόληση, τις βιώσιμες οικονομίες και τις επιχειρήσεις του τουρισμού, την κοινωνική ακεραιότητα, τον πολιτιστικό και περιβαλλοντικό σεβασμό, τους ανθεκτικούς βιώσιμους προορισμούς.
Με την αξιοποίηση της digital  επικοινωνίας και ένα καινοτόμο rebranding της χώρας μας επιτυγχάνουμε έμμεσα έναν άλλο στόχο .

Ο νέος επισκέπτης μας να είναι ενημερωμένος από πριν για τον τόπο που έχει επιλέξει, να τον σεβαστεί, να τον ανακαλύψει, να τον ζήσει.

Ακούμε συχνά τελευταία και λόγω του νομοσχεδίου που σύντομα θα κατατεθεί, τον όρο DMMO. Τι ακριβώς είναι και  με ποιο τρόπο συμβάλει στην ανάπτυξη του Τουρισμού;

Η βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη του τουρισμού της Ελλάδας συμβάλει επίσης, στην διαφύλαξή της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς που κατέστησε την Ελλάδα δημοφιλή προορισμό και λειτουργεί προς όφελος των τουριστικών επιχειρήσεων, των εργαζομένων σε αυτές και γενικότερα των κατοίκων του κάθε τόπου .

Ο υπερτουρισμός για πχ, για τον όποιο γίνονται πολλές αναφορές στην ουσία δεν υφίσταται αυτό που υφίσταται όμως είναι η λάθος διαχείριση των τουριστικών προορισμών και η έλλειψη ολοκληρωμένων μελετών φέρουσας ικανότητας καθώς και η ολοκλήρωση του χωροταξικού για τον τουρισμό που θέλω να πιστεύω ότι είμαστε πολύ κοντά.

Στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού η βιώσιμη αειφόρος ανάπτυξη, αποτελεί βασικό στόχο για την  προβολή της χώρας μας.

H δημιουργία  DMO είναι πολύτιμος σύμμαχος στην υλοποίηση αυτών των στόχων.

Οφείλουμε όμως να ξεκαθαρίσουμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά του DMO ώστε να έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα.

DMO είναι τα αρχικά του όρου destination management organization , δηλαδή ενός οργανισμού διαχείρισης προορισμών .

ksd Τουρισμός
adv

Αποτελεί ένα συνεργατικό φορέα, με σύμπραξη όλων των δημοσίων και ιδιωτικών φορέων που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό.

Ως καταστατικό στο εξωτερικό λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός: με στόχο την εξασφάλιση οφέλους για τις  επιχειρήσεις ,την κοινωνία και προς την παροχή υπηρεσιών για εξασφάλιση εσόδων από τον ιδιωτικό τομέα και από εθνικά ή ευρωπαϊκά προγράμματα.

Υπάρχει και το DMMO που το παραπάνω Μ ισοδυναμεί με την λέξη μάρκετινγκ.

Άρα η αειφορία σε συνδυασμό με διαχείριση και branding του προορισμού θα αποτελέσει από εδώ και στο εξής βασικό κλειδί επιτυχίας τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε εθνικό καθώς θα συμβάλει στην ανάπτυξη , για την post covid εποχή για όλες τις μορφές επενδύσεων αλλά και στην πράσινη συμφωνία που αφορά τον τουρισμό.

∆ραστηριότητες:

  1. Στρατηγικός σχεδιασμός
  2. Μάρκετινγκ
  3. ∆ιαχείριση χαρτοφυλακίου προϊόντων(product portfolio management)

Επίσης με αυτό τον τρόπο επιδιώκεται η διάχυση των οικονομικών και κοινωνικών ωφελειών από τον τουρισμό σε όσο το δυνατόν περισσότερους παραγωγικούς κλάδους όπως λ.χ. το εμπόριο, τη γεωργία, τη χειροτεχνία, τη βιοτεχνία μεταποίηση ,αλλά και την στήριξη των αδύναμων κοινωνιών που εξαρτώνται αμιγώς από τον τουρισμό.

Να προσθέσω εδώ ότι η στελεχιακή Ομάδα ενός DMO είναι σημαντικό να  αποτελείται από εξειδικευμένο πιστοποιημένο και επιστημονικό προσωπικό.

Διευρύνεται συνεχώς ο διάλογος για την λεγόμενη μετάβαση σε μια πιο πράσινη-βιώσιμη επιχειρηματική πραγματικότητα, με όχημα την τεχνολογία. Αυτό έχει οδηγήσει σε ένα investing boom τρισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο προκλήθηκε κυρίως από επενδύσεις στα ηλεκτρικά οχήματα και λοιπές σχετικές τεχνολογίες. Και ακούμε συχνά τους όρους εναλλακτική ενέργεια , βιοκλιματική αρχιτεκτονική, εναλλακτικά πάρκα βιώσιμης ανάπτυξης , αξιοποίηση νησιών για εναλλακτικές μορφές ενεργείας, πείτε μας την άποψη σας.

Είμαι υπέρ της βιώσιμης ανάπτυξης και των εναλλακτικών πηγών ενέργειας άλλωστε βλέπουμε όλο και περισσότερο στην ζωή μας  τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και  από την όποια μέχρι σήμερα κακή διαχείριση. Όμως τα πάντα θέλουν σχεδιασμό μέθοδο και μελέτη. Μην ξεχνάτε ότι έχω υπάρξει και αρχιτέκτονας και γνωρίζω καλά ότι τα πάντα εξαρτώνται από την φέρουσα ικανότητα, αλλά και την σωστή χωροταξική μελέτη ενός τόπου.

Τον τελευταίο καιρό μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί πανάκεια. Όλα εξαρτώνται από την “οικολογική στροφή”, πως δηλαδή θα περάσουμε από τα ορυκτά καύσιμα σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Μολονότι δεν έχουμε δώσει απάντηση σε αυτό το μείζον ζήτημα, προτρέχουμε, και θέλουμε να καταργήσουμε τους συμβατικούς κινητήρες χωρίς να έχουμε επί της ουσίας μια πραγματικά βιώσιμη εναλλακτική λύση.

Και θα πω εδώ ότι  «χωρίς καθαρό ρεύμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα υπάρχει σημαντικό όφελος για το περιβάλλον.

Μην ξεχνάμε την  ενεργοβόρα παραγωγή μπαταριών.

Οι επιπτώσεις για το περιβάλλον είναι σημαντικές. Σε περίπτωση μάλιστα που η φόρτιση των μπαταριών γίνεται με ενέργεια από εργοστάσια άνθρακα τότε δεν θα υπάρχει πια σχεδόν κανένα όφελος σε σύγκριση με ένα μικρό, καθαρό, βενζινοκινητήρα.

Θεωρώ πολύ  σημαντικό να γίνουν περισσότερες επενδύσεις για νέες ιδέες εναλλακτικών καυσίμων και για περισσότερη καινοτομία και σε αυτό τον κλάδο.

Μην ξεχνάμε ότι η έννοια της καινοτομίας είναι αρκετά ταυτόσημη πλέον με της τεχνολογίας, καθώς ολοένα και περισσότερο (κυρίως στο τομέα της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας) διαπιστώνουμε ότι καινοτομία σημαίνει η χρήση παλαιών γνώσεων με νέο τρόπο, παρά η εφεύρεση νέων προϊόντων. (π.χ. κυκλική οικονομία και μηδενικά απορρίμματα  v/s ηλεκτρικό πατίνι).

Όμως καλό θα ήταν η τοπική επενδυτική αγορά να κοιτάξει λίγο πιο επισταμένα τη διεύρυνση του portfolio της, και  να μην  στηρίζει αποκλειστικά και μόνο εταιρείες τεχνολογίας και ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα με τόσο πολιτιστικό πλούτο. Το να χρηματοδοτούμε για πχ εταιρείες που φτιάχνουν το ένα app μετά το άλλο, σε μία αγορά που η χρήση του κάθε app δεν ξεπερνά το ένα έτος, με εξαίρεση ίσως κάποια social media apps, πιστεύω ότι δεν είναι τόσο έξυπνο πλέον.

Έκλεισε το 2020 και με ακόμα μια νίκη και αυτή την φορά πιο προσωπική, καθώς εκλεχθήκατε αντιπρόεδρος στην παγκόσμια επιτροπή γυναικείας ηγεσίας, του World Business Angels Forum με σπουδαίες γυναίκες σε διεθνές επίπεδο με πρόεδρο της επιτροπής αυτής, την πρώην πρωθυπουργό της Κροατίας αλλά και σημαντικές αντιπροέδρους, όπως η εγγονή του Νέλσον Μαντέλα και άλλες εξίσου σημαντικές κυρίες. Επίσης διακριθήκατε ως Senior senator (γερουσιαστής) της ίδιας επιτροπής, για την νεοφυή επιχειρηματικότητα, εκπροσωπώντας την Ελλάδα σε διεθνή forum ως πολιτικός αλλά και ως γυναίκα Ελληνίδα και άξια πρέσβειρα του τουρισμού και του πολιτισμού για την προβολή της χώρας μας . Ποιοι είναι οι στόχοι της επιτροπής αυτής;

Πράγματι αυτή η διάκριση αποτελεί μια ιδιαίτερη τιμή για εμένα προσωπικά. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο επαγγελματικό φόρουμ με μεγάλη συνεισφορά τόσο στην επιχειρηματικότητα όσο και στην καινοτομία  και με έμφαση  στην γυναικεία συμμετοχή τόσο στα κοινά όσο και στην πολιτική στην ανάπτυξη και στην προώθηση της επιχειρηματικότητας.

Αποδέχθηκα την πρόσκληση αυτή με ιδιαίτερη χαρά γιατί θέλω πραγματικά με ότι κάνω να στηρίξω την γυναίκα πολιτικό αλλά και την Ελληνίδα επιχειρηματία.

Θεωρώ σημαντικό να ανεβάσουμε το ποσοστό της γυναικείας παρουσίας σε όλους τους χώρους και ειδικά στην πολιτική στον τουρισμό πολιτισμό άλλα και στην καινοτομία στην Ελλάδα που δυστυχώς έχουμε την τελευταία θέση στο γενικό ευρωπαϊκό δείκτη που αφορά αυτό.

Πιστεύω ότι και από αυτή την θέση θα συμβάλω στην ενδυνάμωση της θέσης της γυναικείας στην κοινωνία αλλά και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων αλλά και την προώθηση της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της επαγγελματικής εξέλιξης των γυναικών καθώς και την ενδυνάμωση και την ένταξη της αρχής της ισότητας των φύλων σε όλα τα ιεραρχικά κλιμάκια αλλά και σε θέσεις ευθύνης .

trikala Τουρισμός
ΦΩΤΟ: ΕΟΤ

«Στόχοι το παγκόσμιο αυτό δίκτυο, να στηρίξει και να συμπράξει  με τους φορείς της χώρας μας , της γυναικείας επιχειρηματικότητας, να χτίσει επιχειρηματικές και κοινωνικές γέφυρες μεταξύ των γυναικών που επιχειρούν ξεκινώντας από τις τοπικές κοινωνίες και προς όλο τον κόσμο.

Η Ελλάδα χρειάζεται να ακουστεί να βγει και άλλο προς τα έξω  και μέσω της γυναικείας ευρηματικότητας και ευελιξίας.

Οι παρακάτω τομείς αποτελούν σημαντικούς στόχους και εργάζομαι εγώ και οι συνεργάτες μου προς αυτή την κατεύθυνση μεθοδικά.

Η Ενδυνάμωση στους παρακάτω τομείς είναι βασικοί στόχοι και στην επιτροπή αυτή.

  • Καθοδήγηση για τα επόμενα βήματα στην επιχειρηματικότητα
  • Συμβουλευτική για τη σωστή λειτουργία και ανάπτυξη της επιχείρησης
  • Επανένταξη στην αγορά εργασίας
  • Διαχείριση των δύσκολων πρώτων χρόνων της επιχειρηματικότητας
  • Επιχειρηματικά εφόδια μέσω της εκπαίδευσης
  • Αξιοποίηση κλίσεων, καλλιέργεια και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων
  • Πρόσβαση σε επιχειρηματικά κεφάλαια ή σε άλλες πηγές χρηματοδότησης
  • Δικτύωση

Ποιο είναι το όραμα σας για τον Ελληνικό Τουρισμό;

Το όραμά μου είναι ξεκάθαρο από την αρχή της πολιτικής μου σταδιοδρομίας.

Από την αρχή της περιόδου covid όσες φορές ήθελα να συνοψίζω όλες τις σκέψεις μου πιο είναι το βασικό brand της Ελλάδας ήταν ακριβώς αυτό, ΕΛΛΑΔΑ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΕΥ ΖΗΝ!

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ Κ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΜΑΣ (ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ) αρχή της ολιστικής θεραπείας
Ευ ζην!!!!
Ε, Υ, που δείχνει ισορροπία μεταξύ της:
( Ε )λλειψης και της
(Υ)περβολής …έννοια βαθιά με δύναμη βούλησης και εγκράτειας!

ΕΥ ΖΗΝ το τρίπτυχο της Αρμονίας κ του Μέτρου/Σωματικό/Ψυχικό/Πνευματικό.
Και φυσικά να προσθέσουμε σε αυτό , την Λαϊκή μας παράδοση, την Άυλη Πολιτιστική μας Κληρονομιά , τον αυθεντικό Ελληνικό τρόπο ζωής, μαζί και τα τοπικά ποιοτικα μας προϊόντα και σε συνδυασμό με την ελληνική διατροφή κ.τ.λ έχεις μια σύγχρονη προσέγγιση στο ευ ζην κ ένα μοναδικό Ελληνικό τρόπο ζωής!
Με λίγα λόγια η Ελλάδα να γίνει παγκόσμιο κέντρο πολιτιστικού βιώσιμου και αειφόρου τουρισμού.
Είναι απαραίτητο πλέον όλοι μαζί να μην μένουμε στα λόγια αλλά να εργαστούμε για την υλοποίηση μέσα από την αειφορία και την ηθική επιχειρηματικότητα με
 βασικούς στρατηγικούς στόχους, την ανάπτυξη, την καινοτομία, τον εκσυγχρονισμό, την ψηφιακή ενσωμάτωση,  την ισότητα αλλά και την κατάργηση των κοινωνικών αποκλεισμών .

#Συνεχίζουμε…

Καλή μας  δημιουργική χρόνια  !!

Σας ευχαριστώ”.

Tagged

2 σχόλια στο “Α. Γκερέκου: Ο βιώσιμος και αειφόρος Τουρισμός είναι το μεγάλο μας στοίχημα στην μετά Covid εποχή

  1. Μία πολύ δυνατή, καθαρή φωνή, εμπεριστατωμένη από όλες τις πλευρές. Είμαστε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (GSTC) πολύ ευτυχείς που έχουμε την δυνατότητα να συνεργαζόμαστε με τον ΕΟΤ, την Πρόεδρο και στα στελέχη του, για ένα πιο Αειφόρο μέλλον για τον Ελληνικό Τουρισμό. Ειδικά, για την περίπτωση των Αειφόρων Προορισμών, αυτή την εποχή έχει ξεκινήσει ένα μοναδικό παγκόσμια project με την συμμετοχή δύο ελληνικών προορισμών, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου Κρήτης, που με την συνδρομή του Παγκόσμιου Συνδέσμου Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA) θα εκτελεστεί από το GSTC το πρώτο και σημαντικότερο βήμα προς την αειφορία του προορισμού, η αξιολόγηση βάσης για την αειφορία! Ελπίζουμε ότι η πρωτοπορία τους δύο αυτούς προορισμούς θα ακολουθηθεί και από άλλους προορισμούς στην Ελλάδα!

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *