Photo by Anna Shvets on Pexels

ACI Europe: Σε ανοδική τροχιά επανήλθε η αεροπορική κίνηση | Σύνθετες τώρα οι προοπτικές

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Μετά από δύο μήνες κατά τους οποίους η ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης διεκόπη εξαιτίας του κύματος Omicron του κορωνοϊού, η επιβατική κίνηση επανήλθε σε ανοδική τροχιά τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την έκθεση για την αεροπορική κίνηση τον Φεβρουάριο του 2022, του ευρωπαϊκού οργανισμού αεροδρομίων ACI Europe.

Αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (2019), ο όγκος επιβατών σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων, διαμορφώθηκε στο -39% κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, από -45,7% τον Ιανουάριο.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe, είπε: “Η βελτίωση της επιβατικής κίνησης τον Φεβρουάριο αντανακλά το γεγονός ότι οι χώρες άρχισαν να χαλαρώνουν τους περιορισμούς καθώς το κύμα Omicron υποχώρησε, τόσο σε τοπικό επίπεδο, όσο και σε εκείνους που αφορούν τα ταξίδια. Έκτοτε, οι περισσότεροι περιορισμοί για τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια έχουν αρθεί και περισσότερες εξωτερικές αγορές ανοίγουν, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάκαμψη της κυκλοφορίας έχει πάρει ώθηση”.

“Οι προοπτικές για τις διακοπές του Πάσχα και τους καλοκαιρινούς μήνες είναι καλές, αλλά οι ελλείψεις προσωπικού, η έντονη αύξηση της κίνησης και τα προβλήματα χωρητικότητας αρχίζουν να επιβαρύνουν τις λειτουργίες και να επηρεάζουν την ποιότητα. Πάνω απ’ όλα, δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από το γεγονός ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει καταστρέψει τα αεροδρόμια της χώρας και ότι συνοδεύεται, επίσης, από σοβαρούς πτωτικούς κινδύνους για την ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία”, πρόσθεσε ο κ. Jankovec.

Όλα τα στοιχεία που αναφέρονται κατωτέρω είναι σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους πριν από την πανδημία (2019).

Η αγορά EE+ βελτιώνεται γρηγορότερα από την υπόλοιπη Ευρώπη

Τα αεροδρόμια της αγοράς ΕΕ+ είδαν την επιβατική κίνηση να ανακάμπτει στο -42,4% κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, από -51,1% τον προηγούμενο μήνα. Το έλλειμμα επιδόσεων μεταξύ των εθνικών αγορών παρέμεινε σημαντικό, κυρίως λόγω της έλλειψης ευθυγράμμισης, τόσο ως προς την έκταση, όσο και ως προς το χρονοδιάγραμμα της χαλάρωσης των περιορισμών που σχετίζονται με την παραλλαγή Omicron, αλλά και λόγω της αυξανόμενης δυναμικής του ανταγωνισμού.

Τα αεροδρόμια της Πορτογαλίας (-23,7%), της Ισπανίας (-26,8%), του Λουξεμβούργου (-27,7%), της Κροατίας (-28,9%) και της Ιρλανδίας (-33,8%) σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις. Αντίθετα, εκείνα της Σλοβενίας (-63,9%), της Γερμανίας (-59,6%), της Σουηδίας (-59%), της Φινλανδίας (-57,5%) και της Τσεχίας (-55,4%) κατέγραψαν τις μεγαλύτερες μειώσεις.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, ο όγκος των επιβατών διαμορφώθηκε στο -20,6% τον Φεβρουάριο, από -23,8% τον Ιανουάριο. Τα αεροδρόμια του Ουζμπεκιστάν (+52,7%), της Αλβανίας (+21,9%) και του Κοσσυφοπεδίου (+13%) ξεχώρισαν, ενώ εκείνα της Ρωσίας (0%) μόλις είχαν ολοκληρώσει την πλήρη ανάκαμψή τους. Τα αεροδρόμια στην Τουρκία (-27,3%) και τη Γεωργία (-29%) σημείωσαν παρόμοια αποτελέσματα, ενώ εκείνα στη Λευκορωσία συνέχισαν να επηρεάζονται σημαντικά (-59,3%) από τις κυρώσεις της ΕΕ.

Τα μεγάλα αεροδρόμια υπολείπονται σε επιδόσεις

Τα πέντε μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είδαν την επιβατική κίνηση στο -43% τον Φεβρουάριο, από -48,5% τον Ιανουάριο.

Η Κωνσταντινούπολη (-26,6%) παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, ακολουθούμενο από το Παρίσι-CDG (-42,3%), τη Μαδρίτη-Barajas Adolfo Suarez (-30,7%), το Λονδίνο-Heathrow (-47,8%) και το Άμστερνταμ-Schiphol (-45,1%).

Οι αυστηροί ταξιδιωτικοί περιορισμοί που συνέχισαν να ισχύουν σε πολλές διηπειρωτικές αγορές -ιδίως στην Ασία- επιβάρυνε και άλλους μεγάλους κόμβους: Μόναχο (-61,5%), Ελσίνκι (-60,2%), Φρανκφούρτη (-53,4%) και Ζυρίχη (-51,8%). Εν τω μεταξύ, οι κόμβοι που βασίζονται κυρίως στην Αμερική, όπως το Δουβλίνο (-33,9%) και η Λισαβόνα (-25,4%), επωφελήθηκαν από την επανεκκίνηση της υπερατλαντικής αγοράς.

Καλύτερη η εικόνα των περιφερειακών και μικρότερων αεροδρομίων

Με την επιβατική κίνηση στο -28,6% τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με -38% τον Ιανουάριο, τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του κλάδου των αεροδρομίων.

Γενικότερα, η ικανότητα των low cost carriers (LCCs) να αναδιατάσσουν γρήγορα τη χωρητικότητα και το γεγονός ότι η ανάκαμψη παραμένει σε μεγάλο βαθμό καθοδηγούμενη από τη ζήτηση αναψυχής και τις επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς (VFR) είδαν επιλεγμένα περιφερειακά και μικρότερα πρωτεύοντα αεροδρόμια να σημειώνουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, συμπεριλαμβανομένων: (+38,1%), Οραντέα (+12,7%), Αιάκειο (-3,5%), Παλέρμο (-7,4%), Αμβέρσα (-10,1%), Λανζαρότε (-10,6%), Τενερίφη-Νότια (-13,9%), Σαρλερουά (-14. 5%), Μονπελιέ (-14,6%), Μπέργκαμο (-15,8%), Ζάγκρεμπ (-17,9%), Κρακοβία (-23,2%), Αττάλεια (-27,0%), Νίκαια (-26,3%) και Βουδαπέστη (-36,2%).

Η εμπορευματική κίνηση σε όλο το δίκτυο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων βελτιώθηκε επίσης σημαντικά τον Φεβρουάριο με +10,6%, από -8,6% τον Ιανουάριο. Οι κινήσεις αεροσκαφών διαμορφώθηκαν στο -32,8% τον Φεβρουάριο, έναντι -42,1% τον προηγούμενο μήνα.

Κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, οι αερολιμένες που υποδέχονται περισσότερους από 25 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως (Ομάδα 1), οι αερολιμένες που υποδέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατομμυρίων επιβατών (Ομάδα 2), οι αερολιμένες που υποδέχονται μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων επιβατών (Ομάδα 3) και οι αερολιμένες που υποδέχονται λιγότερους από 5 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4) ανέφεραν μέση μείωση της επιβατικής κίνησης, σε σχέση με το 2019, κατά -42,9%, -38,1%, -29,5% και -28,6%, αντίστοιχα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *