money_tourism_photo "κλείδωμα"
Αεροδρόμιο Heathrow | © money tourism copyright photo

ACI: Καταστροφική η πανδημία για τα αεροδρόμια στην Ευρώπη|ΜΕΛΕΤΗ| -96,4% στο Β’ 3μηνο|Η κατάταξη των αεροδρομίων

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ως καταστροφικό χαρακτηρίζει τον αντίκτυπο της πανδημίας για τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, το ACI Europe στην τελευταία του μελέτη, η οποία επικεντρώνεται στο 2ο 3μηνο και το 1ο εξάμηνο του 2020.

Η μελέτη καταγράφει τη μείωση της κίνησης στα αεροδρόμια κατά 64.2% για το 1ο εξάμηνο του 2020, ενώ για το 2ο 3μηνο παρατηρείται ένα πλήρες “χειρόφρενο” με την πτώση της κίνησης να κινείται στο 96.4% σε ετήσια βάση.

Τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ επηρεάστηκαν λιγότερο χάρη στην εσωτερική κίνηση

Για το 1ο 6μηνο του 2020 η πτώση της κίνησης των επιβατών δεν ήταν τόσο έκδηλη σε αγορές εκτός ΕΕ (59.8%) σε σύγκριση με την ΕΕ (65.6%). Αυτό κυρίως οφείλεται στα όχι και τόσο αυστηρά lockdown των κρατών εκτός ΕΕ με αποτέλεσμα να μην επηρεαστούν στον ίδιο βαθμό οι πτήσεις εσωτερικού.

Ενώ η κίνηση των επιβατών στα παγκόσμια δρομολόγια μειώθηκε στα ίδια επίπεδα στα αεροδρόμια εντός και εκτός ΕΕ  (65.1% και 65.4% αντίστοιχα), τα δεδομένα για τα εσωτερικά δρομολόγια μειώθηκαν σε διαφορετικό βαθμό για τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ (-50.7%) και για αυτά εντός ΕΕ (62.9%).Η συγκεκριμένη τάση παρατηρήθηκε στα αεροδρόμια της Ρωσίας, της Νορβηγίας και σε μικρότερο βαθμό της Τουρκίας.

Αλλαγές στην κατάταξη των αεροδρομίων

Σε όλη τη διάρκεια του Ιουνίου το αεροδρόμιο Domodedovo της Μόσχας ήταν το πιό “πολυάσχολο” με 716800 επιβάτες (-73.3%). Στη 2η θέση βρέθηκε το αεροδρόμιο του Παρισιού με 625900 επιβάτες (-90.9%) και ακολουθούν τα αεροδρόμια Sheremetyevo (Μόσχα) με 622,800 επιβάτες (-86.5%), της  Φρανκφούρτης με 599,200 επιβάτες (-90.9%) και της Κωνσταντινούπολης με 591000 επιβάτες (-90.1%).

Το  Heathrow (-95.2%), το οποίο κινούταν στις πρώτες θέσεις, “έπεσε” στην 11η με μόλις 350,700 επιβάτες ενώ την ίδια περίοδο το 2019 είχαν καταγραφεί 7.24 εκατομμύρια. Οι αναταραχές στην κατάταξη δεν περιορίστηκαν μόνο στην κορυφαία 5αδα, αλλά σε όλα τα αεροδρόμια. Για παράδειγμα:

  • Η Αθήνα (-87.9%) και η Σμύρνη  (-77.7%) δέχθηκαν περισσότερους επιβάτες από ότι το Μόναχο (-95.1%)
  • Το Sochi (-70.8%)  δέχθηκε περισσότερους επιβάτες από ότι η Μαδρίτη (-96.5%) και η Ζυρίχη(-93.1%)
  • Το Bergen(-74.9%)  δέχθηκε περισσότερους επιβάτες από ότι η Λισαβόνα(-94.7%) και η Κοπεγχάγη(-94.9%)
  • Η Adana (-73.8%) και η Τενερίφη (-80.6%) δέχθηκαν περισσότερους επιβάτες από ότι το Δουβλίνο (-97.2%)
  • Το Trondheim  (-73.8%) και η Catania  (-91.1%) δέχθηκαν περισσότερους επιβάτες από ότι οι Βρυξέλλες (-96.4%) και το Ελσίνκι (-96%).

Σε πτωτική πορεία τα βρετανικά αεροδρόμια

Λόγων των αυστηρών ταξιδιωτικών περιορισμών εκ μέρους της βρετανική κυβέρνησης τα αεροδρόμια της χώρας κινήθηκαν σε πολύ χαμηλές θέσεις με μόνη εξαίρεση το Heathrow:

  • Gatwick (-99.4%) από τη 10η θέση το 2019 στην 92η
  • Μάντσεστερ (-98.6%) από τη 18η θέση το 2019 στην 73η
  • Stansted (-97.8%) από την 24η θέση το 2019 στη 59η
  • Birmingham (-98.9%) από τη 48η θέση το 2019 στην 125η
  • Newcastle (-99.1%) από την 93η θέση στην 170η θέση.

Μείωση της μεταφοράς φορτίων

Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κατέγραψαν πτώση της μεταφοράς φορτίων κατά 16% για το 1ο 6μηνο και 23.1% για το 2ο 3μηνο. Τα 10 κορυφαία ευρωπαϊκά αεροδρόμια κατέγραψαν πτώση της τάξης του 13.7% και μόνο το αεροδρόμιο του Λουξεμβούργου κατέγραψε οριακή αύξηση (4%).

Ακολουθώντας την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στην ΕΕ από τα μέσα Ιουνίου, η ανάκαμψη κινείται σε πιο αργούς ρυθμούς από το αναμενόμενο. Ως εκ τούτου η κίνηση των επιβατών στο ευρωπαϊκό αεροδρομικό δίκτυο τον Ιούλιο μειώθηκε κατά 78% σε ετήσια σύγκριση, η οποία και μεταφράστηκε σε απώλειες 208 εκατ. επιβατών με το συνολικό αριθμό να ανέρχεται στα 969 εκατ. από τις αρχές του έτους.

Τις τελευταίες 2 εβδομάδες ο ρυθμός ανάκαμψης επιβραδύνθηκε ακόμα περισσότερο, λόγω της επανασύστασης των ταξιδιωτικών περιορισμών, και ειδικά λόγω της απότομης αφαίρεσης της Ισπανίας από τη “λευκή λίστα” της Βρετανίας.

Με αργούς ρυθμούς η μέχρι στιγμής ανάκαμψη

Κατά το 1ο 6μηνο τα αεροδρόμια που υποδέχθηκαν περισσότερα από 25 εκατ. επιβάτες ανά χρόνο (Ομάδα 1), περισσότερα από 10 έως και 25 εκατ. (Ομάδα 2), περισσότερα από 5 και 10 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 3), και λιγότερα από 5 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 4), κατέγραψαν αντίστοιχη πτώση κατά 63.8%, 63.8%, 65.3% και 67%.

Τα αεροδρόμια που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση επιβατών είναι τα εξής:

  • Ομάδα 1: Μόσχα DME (-49.0%), Κωνσταντινούπολη SAW  (-54.8%), Μόσχα SVO (-58.3%), Όσλο (58.7%) και Κωνσταντινούπολη IST (-59.9%)
  • Ομάδα 2: Αγ. Πετρούπολη (-52.7%), Μόσχα VKO  (-54.2%), Gran Canaria  (-54.3%, Γενεύη (-57.7%), Ν. Τενερίφη (-57.9%)
  • Ομάδα 3: Sochi (-45.7%), Bergen (-52.3%), Minsk (-52.8%), Sofia (-53.1%) και Adana (-54.8%)
  • Ομάδα 4: Floro (-18.7%), Bronnoysund (-24.4%), Kristiansund (-27.5%), Leknes (-34.7%) και Sandnessjoen (-35.6%).

    ksd
    adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *