airport
Αεροδρόμιο Μονάχου | Φωτό: Lufthansa

ACI: Η κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης το 2020, ήταν στα επίπεδα του 1995

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ευρωπαϊκή Εμπορική Ένωση αεροδρομίων ACI EUROPE, δημοσίευσε την έκθεση κίνησης για το πλήρες έτος 2020, αποκαλύπτοντας την πλήρη έκταση της καταστροφής που υπέστησαν τα αεροδρόμια της Ευρώπης ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19.

Η έκθεση της ACI καλύπτει όλους τους τύπους εμπορικών πτήσεων προς, από και εντός της Ευρώπης (πλήρης εξυπηρέτηση, χαμηλό κόστος, περιφερειακό, ναύλωση, πλήρες φορτίο και άλλα).

Τα αεροδρόμια της Ευρώπης έχασαν 1,72 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, μείωση -70,4% .

Ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής της ACI EUROPE σχολίασε: «Με μόλις 728 εκατομμύρια επιβάτες το 2020 σε σύγκριση με 2,4 δισεκατομμύρια επιβάτες το προηγούμενο έτος, τα αεροδρόμια της Ευρώπης επέστρεψαν στα επίπεδα κυκλοφορίας τους το 1995. Κανένας κλάδος δεν μπορεί από μόνος του να αντέξει ένα τέτοιο σοκ. Ενώ ορισμένα κράτη έχουν λάβει μέτρα για να υποστηρίξουν οικονομικά τους αερολιμένες τους, μόνο 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν διατεθεί μέχρι τώρα για το σκοπό αυτό στην Ευρώπη. Αυτό είναι λιγότερο από το 8% των εσόδων που χάθηκαν τα αεροδρόμια πέρυσι.  Με περαιτέρω μείωση της κίνησης τις τελευταίες εβδομάδες και χωρίς ανάκαμψη, πρέπει να γίνουν περισσότερα. Η παροχή βοήθειας στα αεροδρόμια είναι απαραίτητη για την ανοικοδόμηση της αεροπορικής συνδεσιμότητας και την αποτελεσματική υποστήριξη των τοπικών και περιφερειακών κοινοτήτων και του τουρισμού. Είναι επίσης σημαντικό να αποκατασταθούν οι επενδυτικές δυνατότητες των αεροδρομίων για το μέλλον”.
Τα αεροδρόμια της ΕΕ πλήττονται περισσότερο
Τα αεροδρόμια της ΕΕ (-73% & 1,32 δισεκατομμύρια επιβάτες έχασαν) επηρεάστηκαν σημαντικά περισσότερο από εκείνα του μπλοκ εκτός ΕΕ (-61,9% & 400 εκατομμύρια επιβάτες έχασαν). Αυτό οφείλεται κυρίως στο μέγεθος και τη σχετική ανθεκτικότητα των εγχώριων αγορών κυρίως στη Ρωσία αλλά και στην Τουρκία, σε συνδυασμό με λιγότερο αυστηρούς περιορισμούς και περιορισμούς ταξιδιού σε σύγκριση με την αγορά της ΕΕ.
Η ξεχωριστή απόδοση μεταξύ της αγοράς της ΕΕ και εκτός της ΕΕ έγινε εμφανής το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ενώ τόσο τα αεροδρόμια της ΕΕ όσο και τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ είδαν την κίνηση των επιβατών να βρίσκεται σχεδόν σε “ακινησία” το 2ο τρίμηνο (αντίστοιχα -97,3% και -93,3%), οι απώλειες στο 4ο τρίμηνο ανήλθαν στο -83,8% στα αεροδρόμια της ΕΕ σε σύγκριση με -63,9% σε χώρες εκτός ΕΕ. Και πάλι, αυτό προέκυψε κυρίως από τη σχετική ανθεκτικότητα της εγχώριας κυκλοφορίας επιβατών στην αγορά εκτός ΕΕ (-39,8%) σε σύγκριση με την αγορά της ΕΕ (-72,9%), αν και τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ είχαν επίσης υψηλότερη απόδοση από εκείνα της ΕΕ, για τη διεθνή κυκλοφορία επιβατών (αντίστοιχα -78,2% και -86,6%).
Εντός της ΕΕ , περιορισμένες διαφορές στις ακραίες απώλειες κίνησης επιβατών αντικατοπτρίζουν επίσης το μέγεθος των εγχώριων αγορών ή / και την έκταση των κλειδωμάτων και των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Ως αποτέλεσμα, στο 4 τρίμηνο στα αεροδρόμια στην Αυστρία, τη Δημοκρατία της Τσεχίας, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, τη Σλοβενία ​​και τη Σλοβακία εξακολουθούσαν να βλέπουν την κίνηση των επιβατών κάτω από -90% – ενώ τα αεροδρόμια της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου ακολουθούν κοντά (-87,9% και -86,6%). Στο άλλο άκρο του (στενού) φάσματος, τα αεροδρόμια στη Βουλγαρία (-69%), τη Γαλλία (-78,1%), την Ελλάδα (-72,1%) και την Πορτογαλία (-77,2%), που ξεπέρασαν ελαφρώς το μέσο όρο της ΕΕ.
Εκτός της ΕΕ , τα αεροδρόμια στις μεγαλύτερες αγορές της Ρωσίας (-44,2%) και της Τουρκίας (-60,7%) αποδείχθηκαν τα πιο ανθεκτικά στο 4ο τρίμηνο , με εκείνα στην Ισλανδία (-96,2%) και τη Γεωργία (-94,8%) να επηρεάζονται περισσότερο.
Όλα τα τμήματα της αεροπορικής βιομηχανίας επηρεάστηκαν σχεδόν εξίσου το 2020 από την άποψη των απωλειών της επιβατικής κίνησης, από το Majors (5 κορυφαία ευρωπαϊκά αεροδρόμια) στο -71,3% έως τις μικρότερες περιοχές στο -69,4% .
Οι 5 κορυφαίοι κόμβοι
Οι 5 κόμβοι που αναφέρονται ως Majors το 2019 – London-Heathrow, Paris-CDG, Amsterdam-Schiphol, Frankfurt and Istanbul – έχασαν 250 εκατομμύρια επιβάτες το 2020. Η Φρανκφούρτη (-73,4%) σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση, ακολουθούμενη από το London-Heathrow ( -72,7%), Άμστερνταμ-Schiphol (-70,9%), Paris-CDG (-70,8%) και Κωνσταντινούπολη (-59,6%).
Μέχρι το τέταρτο τρίμηνο, μόνο η Κωνσταντινούπολη παρέμεινε στην πρώτη κατηγορία. Το τουρκικό κέντρο έγινε τότε το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, ακολουθούμενο από την Κωνσταντινούπολη-Sabiha Gokcen (n.2), Moscow-Sheremetyevo (n.3), Moscow-Domodedovo (n.4) and Moscow-Vnukovo (n.5) .
Ανάκτηση φορτίων έως το τέλος του έτους
Η εμπορευματική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης μειώθηκε κατά -11,8% το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με τις απώλειες να κατανέμονται σχεδόν εξίσου μεταξύ των αερολιμένων της ΕΕ (-12,1%) και των αερολιμένων εκτός ΕΕ (-9,9%). Η ανάκαμψη στην εμπορευματική κίνηση επιταχύνθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, με τον Δεκέμβριο να έχει ένα οριακά θετικό αποτέλεσμα (+ 0%).
Μεταξύ των 10 κορυφαίων ευρωπαϊκών αεροδρομίων για εμπορευματικές μεταφορές, αυξήσεις όγκου καταγράφηκαν μόνο από τη Λιέγη (+ 23%), τη Λειψία-Χάλλε (+ 12%), το Λουξεμβούργο (+ 6%) και την Κολν-Βόννη (+ 5%).
Κινήσεις αεροσκαφών
Οι κινήσεις αεροσκαφών σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων μειώθηκαν κατά -58,6% το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *