Photo by Ivan Shimkoon Unsplash

ACI World: Αυτές είναι οι τάσεις οικονομικής ανάκαμψης του κλάδου των αερομεταφορών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Μια ολοκληρωμένη εικόνα των οικονομικών επιδόσεων του κλάδου των αεροδρομίων παρουσιάζει η έκθεση για τα Οικονομικά των Αεροδρομίων και τους Βασικούς Δείκτες Απόδοσης (KPIs), που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI World).

Η ετήσια έκθεση παρουσιάζει μια εμπεριστατωμένη παγκόσμια ανάλυση των εσόδων του κλάδου των αεροδρομίων ανά πηγή, του κόστους και των σχετικών τάσεων σε όλο τον κόσμο και διαχρονικά, ενώ οι KPIs παρέχουν εικόνα σε τομείς όπως οι οικονομικές επιδόσεις, η παραγωγικότητα του πάγιου ενεργητικού και οι λειτουργίες των αεροδρομίων μέσω λεπτομερών στατιστικών στοιχείων.

Τα δεδομένα έχουν συγκεντρωθεί από πάνω από 1.000 αεροδρόμια όλων των μεγεθών και επιχειρηματικών μοντέλων, που αντιπροσωπεύουν το 82% της παγκόσμιας κίνησης πριν από την πανδημία.

Τα κυριότερα σημεία από την έκθεση για τα οικονομικά των αεροδρομίων το 2023 και τους KPIs περιλαμβάνουν:

-Το 2021, ο κλάδος των αεροδρομίων αντιμετώπισε τις συνεχιζόμενες οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία Covid-19.
-Λόγω της έντασης κεφαλαίου της δραστηριότητας των αεροδρομίων με πολλά πάγια έξοδα, το μέσο κόστος ανά επιβάτη υπερέβη κατά πολύ το μέσο έσοδο.
-Αντιμετωπίζοντας σημαντικές οικονομικές πιέσεις και τη συνεχιζόμενη ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές, τα αεροδρόμια αύξησαν τα επίπεδα χρέους τους κατά τη διάρκεια του 2021 για τη χρηματοδότηση των λειτουργιών τους.
-Το 2021, ο δείκτης χρέους προς EBITDA του κλάδου ήταν 13:1. Σε αντίθεση με τον μέσο όρο πριν από την πανδημία, που κυμαινόταν στην περιοχή του 5:1.
-Τα αεροπορικά έσοδα ήταν η μεγαλύτερη πηγή εσόδων για τα αεροδρόμια, αντιπροσωπεύοντας το 50% του συνόλου.

Πέρα από τα αεροπορικά έσοδα, τα αεροδρόμια διερευνούν νέες πηγές εσόδων στη μη αεροναυτική πλευρά, όπως η ανάπτυξη ακινήτων για να μετριάσουν τον κυκλοφοριακό κίνδυνο και να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.

Σε δηλώσεις του ο γενικός διευθυντής της ACI World, Luis Felipe de Oliveira, είπε: “Η φετινή έκθεση παρουσιάζει μια επισκόπηση των τάσεων οικονομικής ανάκαμψης του κλάδου σε όλο τον κόσμο, καθώς βγήκε από την πανδημία. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα αεροδρόμια είναι επιχειρήσεις έντασης υποδομών -η δομή του κόστους χαρακτηρίζεται από εξέχοντα σταθερά κόστη. Υπό ένα ρυθμιζόμενο καθεστώς αερολιμενικών τελών που δεν προσαρμόζονται στις πραγματικές συνθήκες της αγοράς και της ζήτησης, θα πρέπει να υπάρχει πλήρης επίγνωση του γεγονότος ότι η ρυθμιζόμενη φόρμουλα που προστατεύει τις αεροπορικές εταιρίες σε καλές εποχές απαιτεί επίσης την προστασία των αεροδρομίων σε δύσκολες εποχές”.

Πέρα από τον αντίκτυπο της πανδημίας, πρόσθεσε, τα αεροδρόμια χρειάζονται την υποστήριξη των κυβερνήσεων μέσω καλύτερων παγκόσμιων πλαισίων πολιτικής για τα τέλη αερολιμένων.

“Σε ένα μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό τοπίο, τα μοντέλα οικονομικής εποπτείας πρέπει να λαμβάνονται περισσότερο υπόψη στα παγκόσμια πλαίσια πολιτικής για τα αερολιμενικά τέλη. Τα αεροδρόμια πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία να λειτουργούν ως επιχειρήσεις με το δικό τους δικαίωμα. Οι ρυθμιστικές αρχές και το υπόλοιπο οικοσύστημα των αερομεταφορών πρέπει να συνεργαστούν, έτσι ώστε τα αεροδρόμια να συνεχίσουν να διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία, χρησιμεύοντας ως κρίσιμες υποδομές για τη διακίνηση ανθρώπων και αγαθών”, κατέληξε ο κ. de Oliveira.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *