Εν μέσω προβλημάτων, όπως καθυστερήσεις, ακυρώσεις και λειτουργικά προβλήματα, βρίσκεται η ταξιδιωτική βιομηχανία με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να αναμένουν βελτίωση της κατάστασης από μέρους των αεροπορικών εταιρειών το καλοκαίρι του 2019.
Ο αριθμός των καθυστερημένων πτήσεων (άνω των 3 ωρών) αυξήθηκε κατά 67%, ενώ των ακυρώσεων κατά 76% κατά το Α’ εξάμηνο το2018, σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία. Η Eurowings κατηγορήθηκε για πολλά από αυτά τα προβλήματα, όμως πολλές είναι οι αεροπορικές που επηρεάστηκαν.
Ένα σύνθετο μίγμα προβλημάτων προκάλεσε αυτό το χάος κατά τη διάρκεια του πρώτου καλοκαιριού μετά τη χρεοκοπία της Air Berlin και της Niki. Πολλές αεροπορικές επιχείρησαν να καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε, όμως τα σχέδιά τους, όπως παραδέχτηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurowings, Thorsten Dirks, ήταν υπερβολικά φιλόδοξα. Η low cost εταιρεία της Lufthansa δεν διέθετε τον απαιτούμενο αριθμό αεροσκαφών, πληρώματος και υποδομών για να ανταποκριθεί στην επέκταση του πτητικού προγράμματος. Επιπλέον, πολλές εταιρείες επηρεάστηκαν από καθυστερήσεις στον έλεγχο ασφαλείας των αεροδρομίων, τις απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, τις ακραίες καιρικές συνθήκες και από τεχνικά ζητήματα.
Αμέτρητοι επιβάτες επηρεάστηκαν και πολλοί από αυτούς έσπευσαν να καταθέσουν επίσημη διαμαρτυρία. Ο αριθμός των καταγγελιών προς το επίσημο σώμα για τις δημόσιες συγκοινωνίες της Γερμανίας αυξήθηκε κατά 45% σε 7.745 το Α’ εξάμηνο του 2018. Και αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, σύμφωνα με τους ειδικούς. Η Airhelp, διαδικτυακή πύλη για τα δικαιώματα των επιβατών, υπολογίζει ότι οι Γερμανοί επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση ύψους 417 εκατομμυρίων ευρώ, τρεις φορές περισσότερο από το Α’ εξάμηνο του 2017.
Επιπλέον, οι καταγγελίες πελατών στους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τα αιτήματα αλλαγής πτήσεων είναι αμέτρητα, δημιουργώντας έτσι πρόσθετη μη αμειβόμενη εργασία. Πολλοί διαμαρτυρήθηκαν για ελλιπή ενημέρωση από την Eurowings, ενώ μια ομάδα 150 αντιπροσώπων απείλησε να τιμολογήσει την αεροπορική με 50€ επιπλέον ανά αλλαγή πτήσης στο μέλλον, αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση.
Η Ένωση Ταξιδιωτικής Βιομηχανίας Γερμανίας (DRV) συναντήθηκε με την Eurowings την περασμένη εβδομάδα και επέκρινε έντονα τις «απαράδεκτες συνθήκες εις βάρος των ταξιδιωτικών πρακτόρων». Ο μεγάλος αριθμός ακυρώσεων και αλλαγών έφτασε σε επίπεδο «απολύτως απαράδεκτο» τόσο για τους πράκτορες, όσο και για τους ταξιδιώτες, όπως ανέφερε.
Η Eurowings υποσχέθηκε να παρουσιάσει λύσεις ως προς τη μελλοντική συνεργασία της με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες σε μια δεύτερη συνάντηση στο εγγύς μέλλον, σύμφωνα με την ένωση.
Εν τω μεταξύ, οι τουριστικοί πράκτορες ζητούν βελτιωμένη κατάσταση για το καλοκαίρι του 2019 προβαίνοντας σε διαπραγματεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες. Ο Gerald Kassner, το αφεντικό της Schauinsland-Reisen, για παράδειγμα, δήλωσε: «Το χάος των τελευταίων εβδομάδων και μηνών μας κόστισε πολλά χρήματα. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να επαναληφθεί το 2019». Ο Achim Schneider, επικεφαλής της Vtours, προέτρεψε τους αερομεταφορείς να εξασφαλίσουν αξιόπιστες, έγκαιρες και ευέλικτες πτήσεις για το επόμενο έτος.
Ο σύμβουλος αεροπορικής εταιρείας, Armin Bovenspiegen, προειδοποίησε: «Το 2019 η πληρότητα θα αυξηθεί κατά 20-25% από το 2017 σε ορισμένους προορισμούς, όπως η Μαγιόρκα και τα Κανάρια Νησιά. Οι τουριστικοί πράκτορες δεν θα χρειαστεί να εξασφαλίσουν πολύ νωρίς την ικανότητά τους, όμως θα έχουν ακόμα τη δυνατότητα να προσελκύσουν κόσμο με ελκυστικές τιμές αργότερα μέσα στη σεζόν». Προβλέπει την εμφάνιση πολέμου τιμών στην αγορά των αεροπορικών εισιτηρίων αναψυχής εξαιτίας της υψηλής χωρητικότητας. Αυτό ίσως προκαλέσει αναταραχές σε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες μέχρι το 2020.