©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ | Πελοπόννησος: Σοφία Ζαχαράκη, 4 στόχοι – συμβολή του θεματικού Τουρισμού στο τουριστικό μας προϊόν

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Τέσσερις -καθαρούς και μετρήσιμους- στόχους και συγκεκριμένα την ποιοτική αναβάθμιση του ταξιδιού με αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης (+25% σε σχέση με το 2019), την επέκταση της τουριστικής περιόδου, την διάχυση σε όλη την κοινωνία και την βιώσιμη ανάπτυξη σε αρμονία με το Περιβάλλον, για την ανάπτυξη των θεματικών μορφών Τουρισμού, έχει θέσει η κυβέρνηση και το υπουργείο Τουρισμού, όπως είπε η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, στο τριήμερο 3ο Συνέδριο «Ένα ταξίδι στον οίνο και στο χρόνο», στην Πελοπόννησο.

«Με συνέργειες, η οποία είναι λέξη κλειδί, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και με επίκεντρο τον άνθρωπο και την εκπαίδευση, δημιουργούμε καλύτερο περιβάλλον για τον τουρισμό, θέτοντας σε εφαρμογή πρόγραμμα 46 εκατ. ευρώ, για εξ αποστάσεως απόκτηση δεξιοτήτων, εντός τριών μηνών, είπε χαρακτηριστικά η υφυπουργός, ενώ ανέφερε ότι 390 χιλιάδες άτομα ασχολούνται με τον οίνο στην Ελλάδα, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στους νέους καθώς θα τους δοθούν περισσότερες ευκαιρίες.

Στην ομιλία της ανέφερε ότι μετά την Πελοπόννησο, θα γίνει Συνέδριο Οινοτουρισμού στην Αττική και έπειτα στην Κρήτη, επισημαίνοντας ότι κάθε προορισμός μπορεί να δημιουργήσει ένα συνολικό προϊόν και μέσω των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμού, που έπειτα από νόμο μπορούν να δημιουργηθούν.

Ανακοίνωσε ακόμη ότι σειρά να αποκτήσουν ειδικά σήματα, έχουν τα Ζυθοποιεία, τα Ελαιοτριβεία, και τα Τυροκομεία.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με την Σοφία Ζαχαράκη, “…το πρώτο βήμα του Οδοιπορικού για τον Ελληνικό Οινοτουρισμό,έγινε στη Σαντορίνη τον Ιούλιο του 2021, όταν ως αρμόδια υφυπουργός για τις ειδικές μορφές Τουρισμού, πήρα την απόφαση να δοθεί μια ειδικότερη προτεραιότητα τον οινοτουρισμό -ανάμεσα στις πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού- λόγω της αξιοσημείωτης δυναμικής του κλάδου για το συνολικό τουριστικό μας προϊόν. Έτσι, μαζί με τον ΕΟΤ ξεκινήσαμε, δημιουργώντας, με αγάπη και μεράκι, μια διαρκή δράση για την ανάδειξη του οινοτουρισμού μας. Το δεύτερο βήμα, έγινε στην Δυτική Μακεδονία τον Νοέμβριο, και πλέον το τρίτο γίνεται εδώ στην Νεμέα και στην Πελοπόννησο. Σήμερα λοιπόν, από εδώ, συνεχίζουμε με ένα οινοτουριστικό ταξίδι στον οίνο & στο χρόνο. Στην «αμπελόεσσα Πελοπόννησο», που διαθέτει το 1/3 των αμπελώνων της χώρας, με μια οινική παράδοση που χάνεται στον χρόνο ανατρέχοντας στην αρχαιότητα. Με το χαρακτηριστικό της Αγιωργίτικο της Νεμέας, το «αίμα του Ηρακλή» με τα έντονα αρώματα. Σε μια περιοχή, με μοναδικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη του οινοτουρισμού για το παρόν και το μέλλον. Το οδοιπορικό λοιπόν που ξεκινήσαμε το καλοκαίρι του 2021, πλέον «ενηλικιώνεται», και περνά στην επόμενη του φάση.  Και αναδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες που υπάρχουν οχι μόνο για την Πελοπόννησο, αλλά και συνολικά για την ελληνική περιφέρεια. Γιατί η ελληνική περιφέρεια, μπορεί και οφείλει να δημιουργήσει το δικό της πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης, εστιάζοντας στην ποιότητα, την ισορροπία και στην διαφορετικότητα, αποτρέποντας τον κορεσμό”.

Και συνέχισε: “Σε αυτή την κατεύθυνση, οι 4 στρατηγικοί μας στόχοι είναι:

  • Ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού και αύξηση της μέσης δαπάνης ανά τουρίστα (η οποία σημειωτέον φέτος ανέβηκε κατά 25% σε σχέση με το προ πανδημίας 2019)
  • Επέκταση της τουριστικής περιόδου,
  • Διάχυση της ανάπτυξης στο σύνολο της Ελληνικής επικράτειας,
  • Βιώσιμη ανάπτυξη σε αρμονία με το περιβάλλον (φυσικό & πολιτιστικό)

Παράλληλα, στην κορυφή της ατζέντας μας είναι η λέξη- κλειδί για την επιτυχία όλων των πρωτοβουλιών για τον τουρισμό: οι συνέργειες. Οι συνέργειες είναι κάτι το οποίο επιδιώκουμε συνεχώς και παντού κατά την εκπόνηση των δράσεων μας: στο στρατηγικό σχεδιασμό, στις επιμέρους πρωτοβουλίες, στην υλοποίηση των έργων. Με συμβούλια και ομάδες εργασίας, ανά τομέα ειδικής μορφής, συγκεντρώνουμε τη γνώση και την εμπειρία των stakeholders δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την κατάρτιση στρατηγικών σχεδίων δράσης. Αλλά είμαστε και σε μόνιμη και διαρκή συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης”.

Αναφερόμενη στα χρηματοδοτικά εργαλεία, η υφυπουργός υπογράμμισε: “Στην προσπάθειά μας αυτή αξιοποιούμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, με κορυφαίο το Ταμείο Ανάκαμψης που περιλαμβάνει έργα άνω των 100 εκατομμυρίων € για υποδομές στις ειδικές μορφές τουρισμού, δίνοντας παράλληλα έμφαση και στο ανθρώπινο μας δυναμικό, στην εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και δια βίου μάθηση, με πρόγραμμα reskilling & upskilling 20.000 θέσεων –ύψους 46 εκ €. Μάλιστα υπάρχει ειδική πρόβλεψη άνω των 17 εκ. για Γαστρονομικό και Αγροτουρισμό, με δημιουργία εθνικού DMMO, διεξαγωγή σχετικών μελετών, ψηφιακή χαρτογράφηση κ.α.”.

Αναφορικά με την σημασία του κλάδου, η Σοφία Ζαχαράκη είπε:”Είναι γνωστή η βαθιά σχέση που υπάρχει μεταξύ κρασιού και Ελλάδας σε όλη την πορεία της ιστορίας της.  Σήμερα, η χώρα μας έχει πάνω από 1300 οινοποιεία με τουλάχιστον 180.000 ανθρώπους να απασχολούνται στον κλάδο. Όμως οίνος δεν σημαίνει αυτομάτως και οινοτουρισμός. Για την ανάπτυξη του οινοτουρισμού χρειάζονται ακόμα περισσότερα βήματα και προϋποθέσεις. Αποτελεί λοιπόν μια ξεχωριστή, επιπλέον επιτυχία η ανάπτυξη -πέραν του ελληνικού οίνου-, και του ελληνικού οινοτουρισμού. Επιτυχία στην οποία είχε ξεχωριστό ρόλο η ΕΔΟΑΟ.Το Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου του Υπουργείο Τουρισμού συνέβαλε ιδιαίτερα στην διαμόρφωση του πλαισίου του ελληνικού Οινοτουρισμού. Ήδη έχουν λάβει και διατηρούν σε ισχύ το Σήμα 88 Οινοποιεία, εκ των οποίων 24 νέα κατά το από την αρχή της χρονιάς πέρσι, μέχρι σήμερα. Όμως χρειάζονται να γίνουν περισσότερα. Γι αυτό και κατόπιν των συμπερασμάτων που εξηχθησαν από τα δυο προηγούμενα συνέδρια οινοτουρισμού και την σχετική Έρευνα που ως Υπουργείο διεξαγάγαμε, και προωθούμε:

  • την αναβάθμιση και επέκταση του Σήματος
  • το portal οινοτουρισμού για τα οινοποιεία με Σήμα, { είχαμε παρουσιάσει την δοκιμαστική του μορφή στην Σαντορίνη, και σήμερα έχουμε την χαρά να σας παρουσιάσουμε την οριστική, που σε λιγες μερες θα είναι πλήρως προσβάσιμη στο  ευρύ κοινό}
  • Την θέσπιση βραβείου καλύτερου Οινοποιείου για τα οινοποιεία με Σήμα.  Θα δίδονται σε Πανελλήνιο επίπεδο με ξεχωριστή εκδήλωση από το Υπουργείο Τουρισμού. Το πρώτο  βραβείο θα δίνεται   σε οινοποιεία  με την μεγαλύτερη βαθμολόγια   σε ποιοτικά κριτήρια (ξενάγηση, γευσιγνωσία, υποδομές κλπ) και το δεύτερο στο οινοποιείο με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
  • το Εθνικό Συμβούλιο Οινοτουρισμού, το οποίο θεωρούμε σκόπιμο να συγκροτηθεί, και είμαστε σε διάλογο για την δημιουργία του, για την επίτευξη διαρκών συνεργειών, αλλά και φυσικά το
  • Οδοιπορικό οινοτουρισμού, με εκδηλώσεις σε κομβικές περιοχές όπως σήμερα στη Νεμέα, και το οποίο θα συνεχιστεί στο σύνολο της επικράτειας, με επόμενη στάση την Κρήτη”.

Και κατέληξε λέγοντας: “Όμως από μόνη της μία μορφή τουρισμού δεν αρκεί για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε. Αυτό που πραγματικά θα απογειώσει τον θεματικό τουρισμό είναι το «πάντρεμα» των επιμέρους εκφάνσεων του σε ένα ολιστικό και ελκυστικό για τον ξένο τουρίστα πακέτο.

Αυτός ακριβώς είναι και ο στόχος που επιδιώκουμε και με το νέο νομοσχέδιο Υπουργείο Τουρισμού που ψηφίσαμε τον Δεκέμβριο, με τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού. Έτσι ο κάθε προορισμός αξιοποιώντας τις δικές του δυνάμεις και τα δικά του χαρακτηριστικά μπορεί να δημιουργήσει ένα συνολικό ποιοτικό και διαφοροποιημένο προϊόν, που θα προσδώσει αυξημένη υπεραξία τόσο στην περιοχή, όσο και στη χώρα.

Και παράλληλα, μεταξύ πολλών άλλων ρυθμίσεων, εισαγάγαμε νομοθετικά και τα νέα μας σήματα (ελαιοτριβείου, ζυθοποιείου και τυροκομείου) τα οποία, μαζί με το ήδη υπάρχον ΣΕΟ, θα συμπληρώσουν και θα επεκτείνουν την προσπάθεια για ποιοτική και πιστοποιημένη αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, σε σύνδεση με την πρωτογενή μας παραγωγή.

Συμμετοχή σε διεθνείς διοργανώσεις για τον οινοτουρισμό

Ήδη τον Οκτώβριο συμμετείχα στην εκδήλωση του ΠΟΤ με την κυβέρνηση της Πορτογαλίας μαζί με την Γαλλία, την Ιταλία και την Γεωργία σε ειδικό κυβερνητικό πάνελ.

Η Ελλάδα μπορεί να γίνει μια υπολογίσιμη ανερχομένη δύναμη με σταθερή παρουσία στο χάρτη του διεθνούς οινοτουρισμού. Αυτή η προοπτική μας δίνει ακόμα εντονότερη αίσθηση ευθύνης. Συνεχίζουμε ακόμη πιο δυναμικά σε μία πορεία διαρκούς ανόδου για τον τουρισμό γενικά, και τον οινοτουρισμό ειδικότερα.

Η μεγάλη επιτυχία του ελληνικού τουρισμού το 2021, είναι η πυξίδα μας για το μέλλον. Μέσα στις πλέον αντίξοες συνθήκες, η Ελλάδα αναδείχθηκε ως η νικήτρια της ευρωπαϊκής ανάκαμψης του τουρισμού.

Στη Σαντορίνη, είχαμε πει ότι αυτή ακριβώς η δύναμη, αυτό το φως του ελληνικού τουρισμού μπορεί να σκορπίσει κάθε σύννεφο αβεβαιότητας. Και φέτος, με τη μεγάλη του επιτυχία, ο ελληνικός τουρισμός το απέδειξε περίτρανα, και σε όλους.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σήμερα βέβαια νέες προκλήσεις αναδύονται στον ορίζοντα, στα πεδία της ενέργειας αλλά και της γεωπολιτικής, με την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Όμως ο ελληνικός τουρισμός έχει πλέον αποδείξει την αντοχή του, και η Ελληνική Πολιτεία έχει με πράξεις κάνει το μέγιστο δυνατόν για την απόκρουση των συνεπειών κάθε κρίσης που βρέθηκε μπροστά μας. Όπως λοιπόν στην πανδημική κρίση υπήρξε μια πρωτοφανής στήριξη άνω των 43 δις €, έτσι λοιπόν και τώρα έχουν ήδη ανακοινωθεί μέτρα στήριξης ύψους άλλων 4αρων δις €, και συνεχίζουμε, για όσο χρειαστεί. Είμαστε αποφασισμένοι να στηρίξουμε εργαζόμενους και επιχειρηματίες στον Τουρισμό με κάθε μέσο ώστε, μαζί να ξεπεράσουμε και αυτές τις νέες δοκιμασίες.

Γιατί το 2022 είναι μια χρονιά που ο ελληνικός τουρισμός με την ακατάβλητη ζωτικότητα και απαράμιλλη ακτινοβολία του, θα υπερβεί και πάλι κάθε εμπόδιο, αλλά και κάθε προσδοκία.

Σε αυτήν την υπέρβαση ο ρόλος του ελληνικού οινοτουρισμού, αλλά και της Πελοποννήσου είναι κομβικόςκαι αυτό είναι και το μήνυμα που στέλνουμε σήμερα, εμφατικά από την Νεμέα. Ευχαριστώ λοιπόν όλους όσοι συνέβαλαν στην διοργάνωση των εκδηλώσεων και η ιδιαίτερα την φιλοξενούσα Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ευχαριστώ επίσης όλους για την παρουσία σας και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι και τώρα και στο μέλλον, θα είμαστε πάντα εδώ, ανοιχτοί σε νέες ιδέες, πρωτοβουλίες και συνέργειες για να πετύχουμε τους κοινούς μας στόχους: έναν ακόμη πιο ισχυρό ελληνικό οινοτουρισμό, σε μια Πελοπόννησο που αξιοποιεί, με αγάπη και μεράκι όπως ειπαμε, τις τεράστιες δυνατότητες με τις οποίες τόσο η φύση, όσο και οι άνθρωποι της, την έχουν προικίσει. Σήμερα ειδικότερα θα ακούσουμε τις απόψεις της νέας γενιάς οινοποιών. Τους περιμένουμε με προσμονή και μεγάλη ελπίδα για ένα φωτεινό μέλλον”.

Tagged

1 σχόλιο στο “ΑΦΙΕΡΩΜΑ | Πελοπόννησος: Σοφία Ζαχαράκη, 4 στόχοι – συμβολή του θεματικού Τουρισμού στο τουριστικό μας προϊόν

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *