Αφιέρωμα WTM 2021: Τι έγινε, ποιούς είδε η ελληνική αποστολή, τι αναμένουμε για το 2022 | Δ. Φραγκάκης: “Πρώτοι στην βρετανική αγορά του χρόνου”

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Με “γεμάτες βαλίτσες” επέστρεψε η ελληνική αποστολή από την διεθνή έκθεση Τουρισμού World Travel MArket (WTM) του Λονδίνου. Μεγάλη προσέλευση από τους tour operators που εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για τα πακέτα διακοπών του 2022 στην Ελλάδα, αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων, αλλά και πιέσεις για προσφορές και εκπτώσεις, περιλάμβανε το σκηνικό στο Excel, στο οποίο περίσσεψαν τα χαμόγελα, από το come back στην – έστω κάποιας μορφής – κανονικότητα.

Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, όπως κάθε χρόνο ήταν στο Λονδίνο για να καταγράψει όλα τα δρώμενα, ενώ παρουσιάστηκε και η 17η έκδοση (από το 2003) της αγγλόφωνης έκδοσής του, με ειδικό αφιέρωμα στην Ρόδο, το σμαραγδένιο νησί του Αιγαίου. Από αύριο δε θα δημοσιεύσει εκτενή φωτορεπορτάζ από την έκθεση.

Ιδιαίτερα αισιόδοξοι εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των ομίλων Jet2 και easyJet, που υποσχέθηκαν και σημαντική αύξηση αεροπορικών θέσεων. Συγκεκριμένα η easyJet  συμφώνησε οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις της εταιρείας για την Ελλάδα το 2022 να είναι 1,6 εκατομμύρια, από 1,1 εκ. το 2019, ενώ διατυπώθηκε η πρόθεση να φτάσουν στις 2 εκατομμύρια θέσεις. Επιπλέον, εξέφρασε την βούληση να λειτουργήσει βάση, είτε στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου είτε στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας από το 2023.

Από την πλευρά της η Jet2 συμφώνησε σε αύξηση κατά 600.000 των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων σε ελληνικούς προορισμούς το 2022, σε σχέση με το 2019.

Βέβαια οι συμφωνίες αυτές, μικρή σημασία έχουν καθώς ο προγραμματισμός των αεροπορικών θέσεων, αλλάζει ανά πάσα στιγμή, ωστόσο είναι θετική η τάση αυτή, ενώ οι δύο αυτοί όμιλοι για τους δικούς τους λόγους (σ.σ. η Jet2 θέλει να ξεπεράσει την TUI που είναι ο ηγέτης της αγοράς στην Βρετανία και η easyJet λανσάρει τον νεοϊδρυθέντα tour operator της), θέλουν να υπόσχονται μεγέθυνση της αγοράς.

Θετικό κλίμα υπήρχε και στην συνάντηση με την Ryanair, ενώ διστακτικότητα υπήρξε στη συνάντηση με την British Airways, για λόγους όμως που έχουν να κάνουν με την λειτουργία του βρετανικού ομίλου.

Κάποιοι από τους tour operators έκαναν λόγο για αύξηση 30% στις προκρατήσεις για το Καλοκαίρι του 2022, φέτος τον Οκτώβριο στη βρετανική αγορά, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2018, για το Καλοκαίρι του 2019.

Οι επαφές

Πιο αναλυτικά, η ελληνική αποστολή είχε πολλές συναντήσεις με παράγοντες του Τουρισμού στη Βρετανία, ενώ παρέθεσε και δείπνο σε σπεσιαλίστες tour operators.

Συγκεκριμένα είδε τους:

– JET2 Steve Heapy CEO Jet2.com και Jet2holidays
– ABTA Mark Tanzer Chief Executive Association of British Travel Agents
– Ryanair Jason McGuinness Director of Commercial, Chiara Ravara Head of Sales, Marketing & International Comms
– Τ/O SOVEREIGN Helen Adamson Managing Director Specialists in luxury holidays που ανήκει στο Travelopia Group
– DeepBlueSee Yannick Lucas Founder Ενάλιος τουρισμός
– UNWTO Zurab Pololikashvili Secretary General

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

– BRITISH AIRWAYS Mark Pallister Commercial Manager Short Haul Συζήτηση για διατήρηση πτήσεων προς Θεσσαλονίκη καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, Fatima Hawkins Senior Destination Manager Greece, Claire Bentley or Duncan Roberts Managing Director BA Holidays or Commercial Director BA Holidays
– EASYJET Johan Lundgren CEO easyJet Συζήτηση για τριετές MoU, Garry Wilson CEO easyJet Ηolidays
– AITO Noel Josephides President Association of Independent Tour Operators
– WTTC Julia Simpson President and CEO, Lola Una Cardenas VP Government Affairs
– Visit Britain Sally Balcombe CEO
– Nigel Huddleston Parliamentary Under Secretary of State – Minister for Sport, Tourism, Heritage, Civil Society Bilateral agreement

Δείπνο

Παράλληλα η ελληνική αποστολή παρέθεσε δείπνο στους specialists Tour Operators της βρετανικής αγοράς, που ειδικεύονται σε πακέτα διακοπών στην Ελλάδα και εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Στο δείπνο συμμετείχαν οι ακόλουθοι tour operators:

-SUNVIL Group

-CV Villas

-Seafarer Sailing & Cruising

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

-KUONI

-Ionian & Aegean Holidays

-Sailing Holidays

-Olympic Holidays

-Thomas Cook

-On the Beach

Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εξαιρετικά αισιόδοξος για το 2022, αλλά αποφεύγοντας να μπει σε προβλέψεις και εκτιμήσεις αριθμητικές, εμφανίζεται στην συνέντευξη που παραχώρησε στην κάμερα του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, στο περιθώριο της WTM στο Λονδίνο, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, ο οποίος ωστόσο τονίζει ότι μπορεί να είμαστε “Πρώτοι στην βρετανική αγορά του χρόνου”.

Παράλληλα ο κ. Φραγκάκης εξέφρασε την βεβαιότητα ότι η Ελλάδα θα είναι έτοιμη να φιλοξενήσει τουρίστες νωρίς στο 2022 και διαπίστωσε ότι ήδη υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και ζήτηση από την βρετανική αγορά, στην οποία “θα κάνουμε πολλή δουλειά”.

Ακόμη εξήγγειλε ειδικό πλάνο προβολής στην αγορά της Βρετανίας, το οποίο θα ξεκινήσει νωρίς.

Δείτε την συνέντευξή του και στο κανάλι του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στο youtube.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *