Αυξημένα τα έσοδα του Thomas Cook

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έσοδα ύψους £1,749 εκατομμυρίων, αυξημένα κατά 7%, ανακοίνωσε ο Thomas Cook στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, καθώς, όπως φαίνεται, η επιθυμία των καταναλωτών για καλοκαιρινές διακοπές παραμένει αμείωτη.

Ο ταξιδιωτικός κολοσσός πέτυχε κατά την περίοδο των τριών μηνών περισσότερους πελάτες και υψηλότερη τιμολόγηση, τόσο στις τουριστικές, όσο και στις αεροπορικές επιχειρήσεις.

Το μεικτό κέρδος για το τρίμηνο ήταν £376 εκατομμύρια, υψηλότερο κατά £16 εκατομμύρια, σε σχέση με πέρυσι, ενώ το μεικτό περιθώριο (21,5%) παρουσίασε πτώση κατά 50 μονάδες από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ο Cook δήλωσε ότι αυτό οφείλεται στον υψηλότερο πληθωρισμό στο κόστος των κλινών των ισπανικών ξενοδοχείων και στις χαμηλότερες πωλήσεις ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων μέσα στο τρίμηνο.

Η εποχική υποκείμενη ζημιά από εργασίες του Ομίλου βελτιώθηκε κατά £10 εκατομμύρια σε £42 εκατομμύρια, αντανακλώντας μια καλή απόδοση της αεροπορικής εταιρίας του, έναντι μιας ασθενούς περιόδου για την Condor.

Ωστόσο, ο Cook δήλωσε ότι η ανάκαμψη της Condor συνεχίστηκε σύμφωνα με τις προσδοκίες, οδηγώντας σε απώλεια ύψους £13 εκατομμυρίων για την αεροπορική εταιρία, βελτιωμένη κατά £9 εκατομμύρια.

Οι αεροπορικές δραστηριότητες του ομίλου είχαν 3,5 εκατομμύρια πελάτες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σημειώνοντας αύξηση 8%, σε σχέση με πέρυσι.

Ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 80 μονάδες, φτάνοντας στο 88,0%, λόγω της μεγαλύτερης ζήτησης διαδρομών μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Η υποκείμενη ζημιά του ομίλου βελτιώθηκε κατά £1 εκατομμύριο σε £22 εκατομμύρια.

Η κερδοφορία, όπως μετρήθηκε από την EBIT, αυξήθηκε κατά £9 εκατομμύρια φτάνοντας τα £27 εκατομμύρια, αντανακλώντας μια μετατόπιση της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου προς την ψηφιακή μετά από αναδιάρθρωση των καταστημάτων λιανικής και το κλείσιμο 26 καταστημάτων μέσα στο πρώτο τρίμηνο.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα αυτά, ο Peter Fankhauser, διευθύνων σύμβουλος της Thomas Cook, δήλωσε: «Ενώ είναι ακόμα νωρίς για τον κύκλο των πωλήσεών μας, έχουμε κάνει πολύ καλή αρχή. Η ιδιαίτερα ισχυρή επίδοση της αεροπορικής εταιρίας του Ομίλου, εκμεταλλευόμενη τις αναταραχές στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας και με την παροχή υψηλής ποιότητας και αξιόπιστης εξυπηρέτησης στους πελάτες, οδήγησε σε αύξηση των εσόδων κατά 7% και σε βελτίωση κατά £10 εκατομμύρια των ζημιών εκμετάλλευσης κατά το πρώτο τρίμηνο.
Από όσα βλέπουμε μέχρι στιγμής, η επιθυμία των πελατών για καλοκαιρινές διακοπές στο εξωτερικό δεν φαίνεται να μειώνεται. Έχουμε προβεί σε πρώιμες ενέργειες για να καλύψουμε την έντονη ζήτηση για προορισμούς στην Ανατολική Μεσόγειο».

Ο Fankhauser πρόσθεσε: «Αυτό μας επέτρεψε να μετατοπίσουμε τη χωρητικότητά μας από τα ισπανικά νησιά, όπου παρατηρούμε να συνεχίζονται οι πιέσεις σχετικά με τις προκαταβολές, που παρατηρήθηκαν το προηγούμενο καλοκαίρι, ειδικά από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Συνεχίζουμε επίσης να καινοτομούμε και να επενδύουμε σε τρόπους που θα βοηθούν τους πελάτες να κερδίσουν περισσότερα από τις διακοπές τους, με το λανσάρισμα, την περασμένη εβδομάδα, της υπηρεσίας “Choose Your Favorite Sunbed”, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε τουλάχιστον 30 από τα own brand ξενοδοχεία και θέρετρα το καλοκαίρι του 2018. Αυτό βασίζεται στην επιτυχία της υπηρεσίας μας “Choose Your Room”, η οποία προσέλκυσε περισσότερες από 10.000 κρατήσεις κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης σε 60 ξενοδοχεία και πρόκειται να είναι διαθέσιμη σε 300 ξενοδοχεία το φετινό καλοκαίρι».

Συνεχίζοντας ο διευθύνων σύμβουλος του Thomas Cook, είπε: «Επιπλέον, διαγράφουμε πρόοδο στην ενίσχυση των αεροπορικών μας δραστηριοτήτων, επεκτείνοντας τη χωρητικότητά μας κατά 10% για το καλοκαίρι του 2018, ώστε να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση των πελατών και “χτίζουμε” την ισχυρή ανάκαμψη της γερμανικής αεροπορικής μας εταιρίας, Condor.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά ανταγωνιστική και, ενίοτε, απρόβλεπτη αγορά, όπως φανερώνουν οι αναταραχές στον κλάδο των αερομεταφορών τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο, με βάση τις τρέχουσες συναλλαγές και τη συνεχή πρόοδο που σημειώνουμε στην εφαρμογή της στρατηγικής μας για κερδοφόρο ανάπτυξη, αναμένουμε επιτυχία, σύμφωνα με τις τρέχουσες προσδοκίες μας για ολόκληρο το έτος».

Ο Thomas Cook ανακοίνωσε καθαρό χρέος στις 31 Δεκεμβρίου 2017 ύψους £1.296 εκατομμυρίων, σημειώνοντας αύξηση £71 εκατομμύρια τους τελευταίους 12 μήνες.

Σε αυτά περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες πληρωμές συνολικού ύψους £88 εκατομμυρίων προς την συνεταιριστική ομάδα, σε σχέση με την έξοδο από την κοινοτική κοινοπραξία λιανικής πώλησης.

Η εταιρία δήλωσε σε παρόμοια βάση, εξαιρώντας αυτές τις πληρωμές και τις επιδράσεις των συναλλαγματικών αλλαγών, ότι το καθαρό χρέος βελτιώθηκε κατά £65 εκατομμύρια.

Τον Δεκέμβριο, εκδόθηκε ένα νέο ομολογιακό δάνειο ύψους €400 εκατομμυρίων για την εταιρεία, με τοκομερίδιο 3,875%, που λήγει στις 15 Ιουλίου 2023. Το κουπόνι αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο από το 6,75% των €400 εκατομμυρίων για τον Ιούνιο του 2021 που το αντικατέστησε, βοηθώντας τον Cook να επιτύχει χαμηλότερο κόστος τόκων, ενώ παράλληλα επεκτείνεται η διάρκεια και η ρευστότητα.

Η εταιρία δήλωσε ότι οι χειμερινές πωλήσεις κινήθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες, με το 80% του προγράμματος να είναι sold out, όπως περίπου και πέρυσι.

Οι συνολικές κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 8%, υποστηριζόμενες από τη συνεχιζόμενη ζήτηση για τα Κανάρια Νησιά και την ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης για την Αίγυπτο.

Η εταιρία επεσήμανε ότι ενώ οι τιμές ήταν υψηλότερες από πέρυσι, η μέση τιμή πώλησης ήταν κατά 1% χαμηλότερη συνολικά, αντικατοπτρίζοντας τη μετατόπιση της προτίμησης από τους προορισμούς μακρινών αποστάσεων σε εκείνους μικρών ή μεσαίων αποστάσεων.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *