Με περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα το τρίτο τρίμηνο του 2022 ήταν το πιο κερδοφόρο τρίμηνο για την Airbnb, με τις μακροχρόνιες διαμονές και τα αστικά και διασυνοριακά ταξίδια να αποτελούν “δυνατά χαρτιά” για την εταιρία.
Τα έσοδα για την περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 ήταν 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 29%, σε ετήσια βάση, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA ήταν 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 32%, σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Τα καθαρά κέρδη για το τρίτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε 1,2 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 46%, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περιθώριο καθαρού κέρδους 42%. Την ίδια περίοδο, η ακαθάριστη αξία των κρατήσεων “σκαρφάλωσε” κατά 31% στα 15,6 δισ. δολάρια.
Σε ετήσια βάση, οι κρατήσεις διανυκτερεύσεων και εμπειριών αυξήθηκαν κατά 25% το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχεδόν 100 εκατομμύρια. Το γ’ τρίμηνο του 2022 αποτέλεσε το υψηλότερο τρίτο τρίμηνο της Airbnb σε κρατήσεις Διανυκτερεύσεων και Εμπειριών όλων των εποχών, σύμφωνα με την εταιρία.
Στην Ασία-Ειρηνικό σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση στις κρατήσεις διανυκτερεύσεων και εμπειριών λόγω της χαλάρωσης των περιορισμών για τον Covid-19, που ίσχυαν το 2021.
Μακροχρόνιες διαμονές και αστικά και διασυνοριακά ταξίδια
Οι μακροχρόνιες διαμονές και τα μη αστικά ταξίδια εξακολουθούν να είναι ισχυρά χάρη στην απομακρυσμένη και υβριδική εργασία, αναφέρει η Airbnb. Οι κρατήσεις διανυκτερεύσεων για μακροχρόνιες διαμονές παρέμειναν σταθερές, σε σχέση με πέρυσι στο 20% των συνολικών ακαθάριστων κρατήσεων διανυκτερεύσεων, με την πλειονότητα να πραγματοποιείται στην περιοχή EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) και τη Βόρεια Αμερική.
Τα αστικά και διασυνοριακά ταξίδια, τα οποία αποτελούσαν τη συντριπτική πλειοψηφία των εργασιών της εταιρίας πριν από την πανδημία, παρουσίασαν ανάκαμψη. Τα διασυνοριακά ταξίδια σε όλες τις περιοχές αυξήθηκαν κατά 58%, σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι κρατήσεις διανυκτερεύσεων σε πόλεις υψηλής πληθυσμιακής πυκνότητας αυξήθηκαν κατά 27% κατά την ίδια περίοδο, κανένα από τα δύο δεν έχει επανέλθει στα προ-πανδημικά επίπεδα.
Τα έξοδα πωλήσεων και μάρκετινγκ για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 ανήλθαν σε 3,8 εκατομμύρια δολάρια, από 2,9 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση.
Σε μια τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky, είπε ότι αναμένει περισσότερες μακροχρόνιες και διασυνοριακές διαμονές, καθώς οι άνθρωποι ταξιδεύουν στο εσωτερικό και στο εξωτερικό για εξ αποστάσεως και υβριδική εργασία.
“Η ευελιξία ήρθε για να μείνει”, σημείωσε ο κ. Chesky. Και συμπλήρωσε:”Νομίζω ότι περισσότεροι άνθρωποι θα εργάζονται εξ αποστάσεως ή με υβριδικό τρόπο σε πέντε χρόνια από τώρα απ’ ό,τι σήμερα”.
Η Airbnb καταγράφει έναν αυξανόμενο αριθμό οικοδεσποτών λόγω της εξασθένησης της οικονομίας. Ακριβώς όπως και κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, οι άνθρωποι έχουν στραφεί στην Airbnb ως μια μορφή συμπληρωματικού εισοδήματος, σύμφωνα με τον κ. Chesky.
“Το τρίτο τρίμηνο ήταν ένα ακόμη τρίμηνο ρεκόρ παρά τους μακροοικονομικούς αντίξοους παράγοντες”, είπε.
Όπως εξήγησε, τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2022 έδειξαν ότι η Airbnb συνεχίζει να οδηγεί την ανάπτυξη και την κερδοφορία σε κλίμακα και ακόμη και με τη μακροοικονομική βεβαιότητα, πιστεύουμε ότι είμαστε καλά προετοιμασμένοι για το μέλλον.