Με την αισιοδοξία των Ολλανδών Τ.Οs για θετική εξέλιξη των κρατήσεων από την Ολλανδία προς την Ελλάδα και το 2019-μετά το ρεκόρ αφίξεων κατά το 2018, που έφτασαν για πρώτη φορά τους 924.434 επισκέπτες με αύξηση 18,9%– ολοκληρώθηκε η μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού της Ολλανδίας «Vakantiebeurs 2019», η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ουτρέχτη από τις 9 έως τις 13 Ιανουαρίου.
Μάλιστα η Ελλάδα βραβεύτηκε για τρίτη συνεχή χρονιά από την τουριστική πλατφόρμα Reisgraag.nl, ως ο προορισμός με τα καλύτερα εστιατόρια επιβεβαιώνοντας την προτίμηση των Ολλανδών για την ελληνική αυθεντική κουζίνα.
Όπως διαπιστώθηκε στην Έκθεση η ανοδική τάση, καταγράφεται προς το παρόν στους μεμονωμένους ταξιδιώτες ενώ στις προκρατήσεις παρατηρείται στασιμότητα, η οποία ωστόσο δεν προκαλεί ανησυχία καθώς αποδίδεται κυρίως σε αυξήσεις φόρων και ασφαλειών που ισχύουν από τις αρχές του έτους. Ωστόσο η ίδια στασιμότητα παρατηρείται και σε άλλες αγορές (Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία), ακόμα και τους μακρινούς προορισμούς όπως η Δομινικανή Δημοκρατία.
Πάντως, η γενική εκτίμηση των Τ.Οs της Ολλανδίας είναι πως η αρχικά συγκρατημένη στάση των Ολλανδών για τις καλοκαιρινές διακοπές τους δεν ανατρέπει την θετική εικόνα που έχει η Ελλάδα στην αγορά και δεν επηρεάζει τη δημοφιλία των ελληνικών προορισμών.
Εμφανίζονται δε αισιόδοξοι για θετική εξέλιξη των κρατήσεων προς την Ελλάδα και έχουν επενδύσει σε αύξηση των πτήσεων για το 2019 σε συνέχεια και των στοχευμένων ενεργειών ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας σε όλες τις μορφές τουρισμού, που έχει σχεδιάσει το Υπουργείο Τουρισμού και η υπουργός κα Έλενα Κουντουρά και υλοποιεί διεθνώς ο ΕΟΤ.
Η Θεσσαλονίκη τιμώμενος προορισμός
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της στρατηγικής του ΕΟΤ για τους προορισμούς city breaks.
τιμώμενος προορισμός στο ελληνικό περίπτερο της Vakantiebeurs 2019 ήταν η Θεσσαλονίκη, η οποία έχει καθημερινώς απευθείας σύνδεση από το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ καθόλη την διάρκεια του έτους με την αεροπορική εταιρεία Transavia.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Έλληνας Πρέσβης στην Χάγη, κ. Δημήτρης Χρονόπουλος.
Στο περίπτερο του ΕΟΤ μετείχαν 15 συνεκθέτες, μεταξύ των οποίων εκπροσωπήσεις από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Περιφέρεια Αττικής, τον Δήμο Κω, τον Δήμο Βόλου, Δήμο Β. Τζουμέρκων, τον Οργανισμό Προβολής Χαλκιδικής/Οργανισμό Προβολής Θεσσαλονίκης.
Από πλευράς τουριστικών επιχειρήσεων μετείχαν οι:
Kipriotis Hotels, Grecotel Hotels & Resorts, Louis Hotels, η Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας, Minoan Lines, Tour of Peloponnese, Πανελλήνια Ένωση Κάμπινγκ, Sunshine Camping Club.
Στη διάρκεια της έκθεσης, το Γραφείο ΕΟΤ Κάτω Χωρών πραγματοποίησε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της ελληνικής πλατείας, οπτικοακουστικό διαδραστικό παιχνίδι κουίζ για την Ελλάδα, σειρά παρουσιάσεων για την μαστίχα Χίου, τον ποδηλατικό τουρισμό στην Αθήνα, την διοργάνωση γάμων στην Ελλάδα, τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού στα Τζουμέρκα, στην Πιερία, και στην Μακεδονία, οινογευσία για το «Σαββατιανό» από την Περιφέρεια Αττικής, story telling για την εμπειρία του Ολλανδού influencer/Instagrammer Jean Paul Bardelot στο Βόλο/Πήλιο, και ακόμη cooking show με ελληνικές συνταγές χρησιμοποιώντας παρθένο ελαιόλαδο Πελοποννήσου.
Για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας του ελληνικού περιπτέρου, το Γραφείο ΕΟΤ Κάτω Χωρών δημιούργησε εντός της ελληνικής πλατείας έναν «κήπο με αγάλματα» προσφοράς Ολλανδών καλλιτεχνών σε συνεργασία με την Σχολή Καλών Τεχνών του Waalwijk της Ολλανδίας. Παράλληλα, συμμετείχε στο «kids’ route» των διοργανωτών με μία γιγάντια καρέκλα / τσουλήθρα «ντυμένη» στα ελληνικά χρώματα, και προσφέροντας γλειφιτζούρια με το λογότυπο της Ελλάδας στους μικρούς επισκέπτες. Η ελληνική καρέκλα είχε μεγάλη επιτυχία σε μικρούς και μεγάλους που συμπεριλήφθηκε στο επίσημο video της έκθεσης που προβαλλόταν στην τηλεόραση καθ’ όλη την διάρκεια της έκθεσης.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, το Γραφείο ΕΟΤ Κάτω Χωρών είχε την ευκαιρία να απονείμει τα βραβεία στους τρεις νικητές τουριστικούς πράκτορες του διαγωνισμού Instagram που διοργάνωσε σε συνεργασία με την επαγγελματική πλατφόρμα Travelution.nl. Οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό ανάρτησαν ειδικό story για την Ελλάδα στο Instagram προβάλλοντας τους ελληνικούς προορισμούς στο κοινό τους με το #IloveGriekenland.