Ισχυρές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, αλλά χαμηλότερες από τις αναμενόμενες τιμές για την υψηλή, θερινή περίοδο, με το κόστος να αποτελεί την “πρώτη προτεραιότητα” για τους πελάτες, διαπιστώνεται στο Ηνωμένο Βασίλειο.
“Σημειώνεται σημαντική αύξηση στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, με τις πωλήσεις για τις αναχωρήσεις του Αυγούστου να αυξάνονται κατά 40% την περασμένη εβδομάδα και συνεχή αύξηση σε μηνιαία βάση”, ανέφερε ο διευθυντής πωλήσεων της Travel Counsellors σε παγκόσμιο επίπεδο, Jim Eastwood, επιβεβαιώνοντας την ανοδική τάση των κρατήσεων.
Η Barrhead Travel έκανε λόγο για “υγιή ζήτηση” για όψιμα ταξίδια, αλλά τόνισε τη σημασία της τιμής, με τον Αύγουστο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο να είναι οι μήνες με τις υψηλότερες πωλήσεις μέσω των καταστημάτων της.
“Σε γενικές γραμμές, οι πελάτες θέλουν να κάνουν όσο το δυνατόν περισσότερες διακοπές φέτος, αλλά η σχέση ποιότητας-τιμής είναι στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων τους”, δήλωσε η πρόεδρός του Jacqueline Dobson.
Η εμπορική διευθύντρια της Advantage Travel Partnership, Kelly Cookes, από την πλευρά της περιέγραψε τις συναλλαγές του Ιουλίου ως “μικτές”, παρά την ισχυρή ζήτηση για καθυστερημένες κρατήσεις.
Η ίδια δήλωσε: “Οι αναχωρήσεις για το καλοκαίρι είναι σταθερές, αλλά τα έσοδα είναι αυξημένα. Βλέπουμε ενδιαφέρον για καθυστερημένες αποδράσεις, κυρίως λόγω του καιρού. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μη ρεαλιστικών προϋπολογισμών”.
Σύμφωνα με την κα. Cookes αυξημένο ενδιαφέρον διαπιστώνεται για την Τουρκία εφέτος με βάση τη σχέση ποιότητας-τιμής, αλλά και αυξανόμενες κρατήσεις για το 2025.
Οι αναφορές για αυξανόμενη ζήτηση για καλοκαιρινές διακοπές της τελευταίας στιγμής, ιδίως για συμφέρουσες οικονομικά προσφορές, επιβεβαιώθηκαν και από άλλους τουριστικούς πράκτορες.
Ο Paul Moss, διευθύνων σύμβουλος του Holiday Lounge, απέδωσε επίσης τις αυξημένες εκπρόθεσμες κρατήσεις στις κακές καιρικές συνθήκες, λέγοντας: “Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδηγούν σε πολλές έρευνες, αλλά οι άνθρωποι είναι συνειδητοποιημένοι ως προς τις τιμές. Οι τιμές είναι ανταγωνιστικές, αλλά αυξάνονται καθώς εισερχόμαστε στον Αύγουστο”.
Ο διευθυντής της Glen Travel, Alan Glen, πρόσθεσε: “Ξέρω ότι υπάρχει κρίση κόστους ζωής, αλλά οι άνθρωποι δεν θέλουν να εγκαταλείψουν τις διακοπές τους”.
Τι συμβαίνει με τις τιμές
Η easyJet ανακοίνωσε πτώση 1% στο μέσο ναύλο της σε ετήσια βάση τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο, παρά το γεγονός ότι “βρίσκεται σε καλό δρόμο για να προσφέρει ένα καλοκαίρι-ρεκόρ” και τα τριμηνιαία έσοδα της easyJet holidays αυξήθηκαν κατά 42%.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Johan Lundgren, περιέγραψε τις αποδόσεις για την αιχμή του καλοκαιριού “σε γενικές γραμμές σταθερές” την περασμένη εβδομάδα, με το 69% των θέσεων να έχουν πωληθεί για την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, μία ποσοστιαία μονάδα πάνω, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, αλλά με 7% περισσότερη χωρητικότητα προς πώληση εφέτος.
Ο επικεφαλής της Ryanair, Michael O’Leary, προχώρησε ακόμη περισσότερο, περιγράφοντας τους ναύλους αυτό το καλοκαίρι ως “σημαντικά χαμηλότερους”, 15% χαμηλότερους, σε σχέση με πέρυσι και προειδοποίησε: “Το περιβάλλον τιμολόγησης συνεχίζει να επιδεινώνεται”.
Η Jet2 σημείωσε επίσης μια εξασθένηση των τιμών στα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους τον Ιούλιο, περιγράφοντας την αύξηση των τιμών αυτό το καλοκαίρι ως “μέτρια” και σημειώνοντας ότι οι επιβάτες “κάνουν κρατήσεις πολύ πιο κοντά στην αναχώρηση”. Εξακολουθεί να προσφέρει έκπτωση 60 λιρών στις διακοπές που κλείνονται μέσω ανεξάρτητου πράκτορα, η οποία ισχύει για αναχωρήσεις έως τις 31 Οκτωβρίου.
“Βλέπουμε τον κόσμο να το εκμεταλλεύεται αυτό”, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας, η οποία τόνισε ότι δεν υπάρχουν σχέδια να επιτρέπεται στους έμμεσους πελάτες να εξοφλούν μέρος του υπολοίπου μετά τις διακοπές τους, μια επιλογή που προσφέρεται, ήδη, στους άμεσους πελάτες για διακοπές κόστους έως 2.000 λίρες εντός 70 ημερών από την αναχώρηση.
Η ίδια πρόσθεσε: “Ενθαρρύνουμε τους συνεργάτες των ταξιδιωτικών γραφείων να επικεντρωθούν και σε κρατήσεις που θα πραγματοποιηθούν σε βάθος χρόνου, μεταξύ άλλων, και για το καλοκαίρι του 2025, καθώς βλέπουμε πελάτες πουεπιθυμούν να κάνουν κρατήσεις για το επόμενο έτος”.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Loveholidays, Donat Retif, ανέφερε ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των σημερινών κρατήσεων του OTA (64%) αφορούν ταξίδια που αναχωρούν εντός 90 ημερών και υπογράμμισε ότι οι κρατήσεις αυξήθηκαν μετά την εμφάνιση της Αγγλίας στον τελικό του Euro 2024 στις 14 Ιουλίου.