Ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης… γιοκ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αναστέλλονται έως τις 31 Μαρτίου 2023 τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, που ξεκίνησαν επίσημα στις 11 Οκτωβρίου, λόγω χαμηλής ζήτησης.

Το πλοίο της Levante Ferries, Smyrna di Levante, εκτελούσε δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σμύρνη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, στις 19.00 μ.μ και από τη Σμύρνη προς τη Θεσσαλονίκη κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή και η διάρκεια του ταξιδιού ήταν 12-13 ώρες.

Ο πρόεδρος του παραρτήματος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου στη Σμύρνη, Yusuf Öztürk, δήλωσε ότι για την ελληνική εταιρία αυτή η θαλάσσια γραμμή είναι ασύμφορη.

Ο ίδιος εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την αναστολή της σύνδεσης, λέγοντας ότι η απόφαση αναστολής δεν είναι αποδεκτή από την τουρκική πλευρά. “Έχουμε εργαστεί επάνω σε αυτή τη γραμμή 8 χρόνια. Ο κύριος σκοπός αυτής της γραμμής είναι η ταχεία μεταφορά των εξαγωγικών φορτίων της Τουρκίας στην Ευρώπη, με τον πιο αποδοτικό τρόπο”, είπε ο κ. Öztürk.

Ο κύριος λόγος για την απόφαση να ανασταλεί η σύνδεση είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η έλλειψη υποστήριξης. “Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υπάρχει υποστήριξη. Οι διεθνείς εταιρίες χερσαίων μεταφορών θα έπρεπε να έχουν υποστηρίξει αυτή τη γραμμή”, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Anadolu, το πλοίο θα ξεκινήσει την Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου, από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σμύρνη, για να καταπλεύσει και πάλι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου, ολοκληρώνοντας το τελευταίο του ταξίδι, μέχρι νεωτέρας…

Το ολοκληρωτικά ανακατασκευασμένο Smyrna di Levante, μήκους 160 μέτρων και πλάτους 23 μέτρων, έχει δυνατότητα μεταφοράς 930 επιβατών και 55 φορτηγών αυτοκινήτων.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Σμύρνης, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως μία θαλάσσια “γραμμή φιλίας Ελλάδας-Τουρκίας”, αποτελεί μία παλιά ιστορία, με την ιδέα να έχει πρωτοαναφερθεί το 2011. Όμως το όλο εγχείρημα, παρά τις συνεχείς επαφές και συζητήσεις που γίνονταν μεταξύ των δύο πλευρών, είχε να αντιμετωπίσει τον σκόπελο των υψηλών λιμενικών τελών του λιμανιού της Σμύρνης, Αλτσανάκ, που ήταν σχεδόν διπλάσια από ότι στον ΟΛΘ.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *