European outbound travel

Ακυρώθηκε η κράτησή σας; Αποζημίωση ή voucher;

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Εάν οι διακοπές σας, η πτήση σας, η κρουαζιέρα σας, ή η διαδρομή με τρένο, που έχετε κάνει κράτηση, ακυρωθούν, τότε έχετε το δικαίωμα για αποζημίωση σύμφωνα με τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως τονίζει το Βρετανικό Κέντρο Ευρωπαίων Καταναλωτών (UK European Cosnumer Centre).

Σε περίπτωση που η ταξιδιωτική εταιρία μπορεί να σας δώσει πιστωτικό έναντι αποζημίωσης, μπορείτε να το δεχτείτε, αλλά ο νόμος σας επιτρέπει να ζητήσετε τη χρηματική αμοιβή σας.

Ακυρώσεις πτήσεων

Βάσει του κανονισμού 261/2004 των δικαιωμάτων των επιβατών σε αεροσκάφη (Air Passenger Rights) η αεροπορική εταιρία που ακυρώνει οφείλει να παρέχει στον πελάτη αποζημίωση ή να αλλάξει το δρομολόγιο διατηρώντας τον ίδιο τελικό προορισμό.

Μερικές αεροπορικές αντικαθιστούν την αποζημίωση με πιστωτικά προς εξαργύρωση σε μελλοντική ημερομηνία, ενώ άλλες έχουν αφαιρέσει τη δυνατότητα αίτησης για αποζημίωση μέσω διαδικτύου με αποτέλεσμα οι πελάτες να αναγκάζονται να δεχθούν το πιστωτικό.

Οι πελάτες έχουν το δικαίωμα, αλλά όχι και την υποχρέωση να δεχθούν τα πιστωτικά και μπορούν να επιμείνουν στο αίτημά τους για καταβολή αποζημίωσης. Οι αεροπορικές εταιρίες, υπό κανονικές συνθήκες, είναι υποχρεωμένες να παρέχουν την αποζημίωση εντός 7 ημερών, αλλά δεδομένης της κατάστασης ίσως χρειαστεί περισσότερος χρόνο.

Ακυρώσεις κρατήσεων σε ξενοδοχεία

Οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία υπόκεινται στους νόμους των κρατών, στα οποία βρίσκονται. Εάν κάποιο ξενοδοχείο ακυρώσει μια κράτηση, τότε βάσει νόμου πρέπει να καταβάλει αποζημίωση.

Σε περίπτωση που παρέχουν πιστωτικά, τότε οι πελάτες μπορούν να δεχθούν, αλλά ο νόμος δεν τους στερεί το δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση. Εάν, ωστόσο, ακυρώσει ο πελάτης και όχι το ξενοδοχείο, τότε η αποζημίωση δεν είναι υποχρεωτική και για αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζετε τις πολιτικές ακυρώσεων.

Ακυρώσεις πακέτων διακοπών

Ως πακέτα διακοπών ορίζονται οι διακοπές, όπου 2 ή και περισσότερα στοιχεία (για παράδειγμα μετακίνηση και διαμονή) κλείνονται μαζί. Βάσει του ευρωπαϊκού νόμου Package Travel Regulations, που ισχύει στην ΕΕ, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης. Ο νόμος αυτός ισχύει και για τις κρουαζιέρες.

Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στον tour operator να παρέχει πιστωτικό, αλλά πρέπει να δεχτεί ο πελάτης, και η αντικατάσταση της αποζημίωσης με αυτό δεν είναι υποχρεωτική.

Ακυρώσεις ακτοπλοϊκών

Ο κανονισμός 1177/2010 αναφέρει, ότι εάν μια ακτοπλοϊκή ακυρώσει ένα δρομολόγιο, τότε μπορεί να προτείνει στον πελάτη αλλαγή κράτησης ή αποζημίωση. Και σε αυτή την περίπτωση ο πελάτης έχει το δικαίωμα επιλογής και η εταιρία δεν μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση.

Βάσει νόμου οι αποζημιώσεις πρέπει να καταβληθούν εντός 7 ημερών, αλλά λόγω των έκτακτων καταστάσεων αναμένονται καθυστερήσεις.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *