ΑΛ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ : «Τα μηνύματα σε επίπεδο ρυθμού προκρατήσεων και early-bookings είναι...

ΑΛ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ : «Τα μηνύματα σε επίπεδο ρυθμού προκρατήσεων και early-bookings είναι πολύ καλά»

0
ksd copyright
O κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος / money tourism photo

Για όλους και για όλα σχετικά με τον Τουρισμό μιλάει σήμερα στην «δ» ο αντιπρόεδρος του Ομίλου Aldemar Resorts κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος.
Αυτή την εποχή βρέθηκε στην Μόσχα, από όπου μίλησε για την ρωσική αγορά, για τα μηνύματα των προκρατήσεων, για τις αγορές, τον φόρο διανυκτέρευσης και το all inclusive, σε μια συνέντυξη «εφ όλης της ύλης».

Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Αγγελόπουλε, βρίσκεστε στην Ρωσία και είναι μια καλή ευκαιρία να σας ζητήσω ένα πρώτο σχόλιο για την ρωσική αγορά.
Έχουμε μια επιβράδυνση των κρατήσεων τον Φεβρουάριο, ενώ υπήρχε μια πάρα πολύ καλή ροή κρατήσεων μέχρι το τέλος του Γενάρη. Η επιβράδυνση αυτή οφείλεται μάλλον στο γεγονός πως η Ρωσία έχει προεδρικές εκλογές τον Μάρτιο κι έτσι ο κόσμος είναι συγκρατημένος. Οι εκλογές σημαίνει αλλαγή status και η ρωσική κοινωνία περιμένει να δει ποιος θα είναι ο πρόεδρος, τι πολιτική ασκεί ποια είναι η θέση που παίρνει στα διεθνή ζητήματα. Οπότε νομίζω ότι υπάρχει μια συγκράτηση που έχει να κάνει περισσότερο με ανησυχία και όχι απαραίτητα φόβο. Θα περιμένουμε.
• Όλοι περιμένουμε με ιδιαίτερη ανυπομονησία την νέα τουριστική σεζόν. Είναι γεγονός πως μέχρι τώρα, ακούμε καλά και ενθαρρυντικά μηνύματα. Ποια εικόνα έχετε εσείς;
Τα μηνύματα σε επίπεδο ρυθμού προκρατήσεων και early – bookings είναι πολύ καλά. Αυτό ξέρετε, είναι καλό γιατί υπάρχει υψηλή ζήτηση για την Ελλάδα. Αλλά όταν είναι τόσο υψηλή η ζήτηση την περίοδο των early – bookings, αυτό σημαίνει πως δίνονται μεγάλες εκπτώσεις –το οποίο κυμαίνεται από 15-30% ανάλογα με την πολιτική που ακολουθούν οι άλλοι συνάδελφοι. Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να είμαστε θετικοί κι αισιόδοξοι με αυτό αλλά από την άλλη, πρέπει να είμαστε λίγο οργανωμένοι στο να ελέγξουμε τον όγκο αυτών των προκρατήσεων και του μειωμένου τζίρου.
• Η αλήθεια είναι ωστόσο, ότι τα early – bookings φαίνονται και ακούγονται καλά, αλλά το θέμα είναι ότι αργότερα δεν θα μπορείτε να πετύχετε καλύτερες τιμές στα μέσα της περιόδου.
Το ιδανικό είναι να κάνει κανείς ένα 30-40% επί του συνόλου των κρατήσεων την περίοδο του early – bookings. Αυτή τη στιγμή, αυτό κυμαίνεται στο 50% σε πολλά μέρη της Ελλάδας ενώ υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία που έχουν κρατήσεις 70% έως και 80%. Αν με ρωτήσετε θα σας έλεγα ότι αυτό είναι οριακά, καταστροφικό. Γιατί δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε τόσο τζίρο, που στο παρελθόν τον κάναμε αργότερα.
• Να μιλήσουμε για το περίφημο…. τέλος διανυκτέρευσης. Τελικά δεν έγινε τίποτε και η κυβέρνηση προχώρησε στην σχετική απόφαση. Η ΤτΕ πάντως προειδοποιεί ότι θα έχει οπωσδήποτε επιπτώσεις στους τζίρους.
Κοιτάξτε, εδώ έχουμε κάποια ζητήματα. Πρώτον είναι φόρος και όχι τέλος. Εάν ήταν τέλος, θα είχε ανταποδοτική λογική, στην περίπτωσή μας, δεν υπάρχει καμία ανταποδοτικότητα. Είναι φόρος καθαρός. Και μάλιστα το μήνυμα που εκπέμπεται είναι όσοι έρχεστε στην Ελλάδα, θα πληρώσετε έναν φόρο. Δηλαδή θα έρθετε στην Ελλάδα και θα σας παρακρατήσουν αυτό το ποσό για να το δώσουν σε οδοποιϊα, σε φωτισμό και καθαριότητα.
Το δεύτερο είναι ότι διαχειριστικά, μέχρι και πρότινος επικρατούσε ένα «χάος». Τώρα, επικρατεί ένα «χάος» με ολίγη… «άχνη ζάχαρη»! Δηλαδή, δεν το λύσαμε ακριβώς, απλά το «πασπαλίσαμε» λιγάκι με κάποια διευκρινιστική εγκύκλιο η οποία, δεν λύνει το νούμερο ένα βασικό πρόβλημα: όταν έρθει ο επισκέπτης εδώ πέρα, πώς θα τιμολογηθεί αυτός ο φόρος, πώς θα εισπραχθεί, αν θα εισπραχθεί νωρίς ή αργά. Η δική μου προειδοποίηση είναι ότι αν δεν εισπραχθεί την ώρα της άφιξης του πελάτη, δεν είναι εύκολο να του πεις να το πληρώσει, φεύγοντας. Γι αυτό πρέπει να τιμολογείται από νωρίς.
• Οι τουρ οπερέιτορς πώς έχουν αντιμετωπίσει αυτήν την νέα πραγματικότητα; Πώς διαχειρίζονται το θέμα με το φόρο διανυκτέρευσης μέχρι τώρα;
Δεν είχαμε ιδιαίτερες αντιδράσεις, γιατί ο τουρ οπερέιτορ δεν υποχρεώνεται να το βάλει στο πακέτο. Άρα, ο τουρ οπερέιτορ έχει κάθε λόγο να μην ανησυχεί ιδιαίτερα. Θα έρθει ο πελάτης εδώ πέρα και στη συνέχεια θα μας πουν ένα πάρα πολύ ηχηρό… «καλή τύχη».
• Ποιες αγορές περιμένετε φέτος να είναι αυξημένες; Θα παραμείνουμε στις παραδοσιακές μας αγορές;
Ναι, θα παραμείνουμε στις παραδοσιακές μας αγορές όπου όμως είναι πιο συνηθισμένες οι τιμές. Υπάρχει μια πολιτική «καθετοποίησης» από την Γερμανία, όπου βλέπουμε τους Γερμανούς τουρ οπερέιτορς να προωθούν ένα μοντέλο τουρισμού που είναι αρκετά προσαρμοσμένο στα δικά τους δεδομένα –το οποίο συνεπάγεται, βέβαια, και μεγάλη αύξηση στην ζήτηση από αυτή την αγορά.
Κατά την τελευταία επίσκεψή μου στην Αγγλία, παρατήρησα αυξημένα νούμερα. Παραδοσιακά αυτή η αγορά, μετά την περίοδο των early – bookings, «κάθεται», σημειώνει πτώση οπότε αυτό ίσως είναι που πρέπει να περιμένουμε. Την λήξη της περιόδου των early – bookings. Ήδη η πρώτη μου αίσθηση είναι ότι σημειώνει άνοδο με καλούς αριθμούς.
Γαλλία και Ιταλία παραμένουν αδύναμες οικονομίες οπότε θα δώσουν αυτά που απέδωσαν και στις προηγούμενες χρονιές.
• Το γεγονός ότι σημειώνεται αυτή η συνεχής προκλητικότητα από την γείτονα χώρα, πολλοί το συνδέουν και με το τουριστικό δικό της κομμάτι. Επειδή η Τουρκία κάνει πολύ επιθετική τουριστική πολιτική και προβολή, εκτιμάτε ότι εμείς πρέπει να ανησυχούμε από τον ανταγωνιστή μας;
Κοιτάξτε, γενικώς από τον ανταγωνισμό πρέπει να ανησυχούμε. Ωστόσο, δεν μπορούμε να κατέβουμε σε αυτά τα επίπεδα τιμών, δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε αυτή την επιθετική τουριστική πολιτική στο μάρκετινγκ διότι τα κονδύλια που διαθέτει η δική μας χώρα είναι ασήμαντα, και για να είμαστε ειλικρινείς, αυτός που βρυχάται πιο δυνατά, δείχνει ότι έχει και περισότερη δύναμη όταν φτάνει στο διά ταύτα. Και εμείς, είμαστε σαν ένα… «κανίς» απέναντι σε ένα «ροντβάιλερ»!!!
Η άποψή μου, είναι ότι δεν είναι καλό να επαναπαυόμαστε και δεν είναι καλό να περνάμε τις επιτυχίες των δύο τελευταίων χρόνων, ως δικές μας επιτυχίες λόγω της αποτυχίας των άλλων. Είναι λανθασμένη ανάγνωση και εξαιρετική επικίνδυνη για το μέλλον.
• Από άλλες αγορές, τι περιμένουμε;
Εκτός από την άνοδο των πωλήσεων της Τουρκίας το τελευταίο διάστημα, βλέπουμε ότι ξεκίνησαν και οι πωλήσεις για Αίγυπτο και Τυνησία. Οπότε η ευρύτερη περιοχή βρίσκεται πλέον σε ξανά κλασική άνθιση.
Αυτό που θα έπρεπε να μας απασχολήσει περισσότερο είναι ότι ο μέσος Ευρωπαίος, δεν παίρνει παραπάνω χρήματα στο χέρι. Έχουμε μειωμένες αμοιβές στα τελευταία χρόνια, άρα χαμηλότερο βιοτικό επίπεδο στο σύνολο. Αυτά που δυσκολεύονται να πουλήσουν περισσότερο, είναι τα πεντάστερα ξενοδοχεία ενώ βλέπουμε πολύ μεγάλη ζήτηση στα τετράστερα και τριάστερα. Όταν το βάλει αυτό κάποιος στο τραπέζι, θα δει τελικά ότι το «αποτύπωμα» του επισκέπτη στην Ελλάδα, δεν είναι τόσο καλό. Θα θέλαμε πολύ καλύτερης ποιότητας επισκέπτες πλέον.

• Την ίδια ώρα, παραμένει ο προβληματισμός για το all inclusive, το οποίο απασχολεί πολλά χρόνια την Ρόδο. Φαίνεται όμως ότι δεν μπορούμε να το αποφύγουμε.
Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε –δεν επιβλήθηκε από τους ξενοδόχους και δεν είναι επιλογή τους. Είναι επιλογή των τουρ οπερέιτορς. Με αυτό τον τρόπο γεμίζουν τα αεροπλάνα τους και ως εκ τούτου, ήρθε για να μείνει.
Σκεφτείτε ότι πριν από το all inclusive η ζήτηση ήταν χαμηλότερη. Τα ρεκόρ που κάνει η Ελλάδα στον Τουρισμό, τα κάνει πάνω στο all inclusive. Δεν είναι όμως επιλογή των ξενοδόχων. Και θα πρέπει να προσαρμοστούμε.
• Σχετικά με τον Όμιλό σας, βλέπουμε ότι δραστηριοποιείστε και σε κοινωικό επίπεδο.
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Βρισκόμαστε σε μια κοινωνία που υποφέρει, με ένα κράτος που αδυνατεί να την στηρίξει. Έχουμε την τύχη να είμαστε σε έναν κλάδο που μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία. Από τρόφιμα ό,τι μπορεί να δώσει κανείς για τις αδύναμες ομάδες, πρέπει να προσφέρει. Έχουμε δυνάμεις τις οποίες μπορούμε να αξιοποιήσουμε, αντικαθιστώντας εκεί που πρέπει το κράτος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ