money tourism copyright
money tourism copyright photo

Αλ. Βασιλικός : Ο Τουρισμός δικαιούται να έχει λόγο και ρόλο

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με ιδιαίτερες επισημάνσεις για τον ρόλο του Τουρισμού, αλλά και για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για να παραμείνει στην πρωτοπορία των εξελίξεων της ελληνικής οικονομίας, “χρωμάτισε” την ομιλία του στην έναρξη του 2ου Φόρουμ Φιλοξενίας, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ απαρίθμησε και υπογράμμισε τους πέντε πυλώνες που μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο χθες και στο αύριο και οι οποίοι είναι : Δημιουργικότητα, Εξωστρέφεια, Συνεργασία, Αμεσότητα και Αλληλεγγύη.

Η ομιλία

Η ομιλία του κ. Βασιλικού, έχει ως εξής:

“Η σημερινή ημέρα είναι πολύ ξεχωριστή.

Σε ένα θετικό momentum και για τη χώρα που αφήνει πίσω της τα δύσκολα χρόνια των προγραμμάτων επιτήρησης και για τον ελληνικό τουρισμό που συνέβαλε τα μέγιστα με τη δυναμική του σε αυτή την εξέλιξη, η ελληνική ξενοδοχία είναι εδώ για να αναδείξει, με κύρος και αξιοπιστία, μια μεγάλη αλήθεια:

Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που τολμούν να το διεκδικούν, να το οραματίζονται, να το σχεδιάζουν, να το καταστούν εφικτό!

Η Νέα Ελλάδα την οποία όλοι προσδοκούμε να δούμε μετά από αυτή τη μεγάλη περιπέτεια της κρίσης, είναι πραγματικά στα χέρια μας.

Αλλά για να είναι πραγματικά Νέα, θα πρέπει να μην ακολουθηθεί η πεπατημένη του παλιού, της συνήθειας και της βολικότητας. Κανείς δεν φτάνει στο μέλλον με την όπισθεν. Το ζητούμενο είναι να κινηθούμε με αποφασιστικότητα μπροστά.

Αυτό είναι το παράδειγμα του τουρισμού. Το παράδειγμα του ξενοδοχείου. Το μήνυμα που εκπέμπουμε μέσα από το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας, εδώ στην Αθήνα.

Μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, η οποία καταξιώνεται πλέον ως κορυφαίος θεσμός διαλόγου, ενημέρωσης, πληροφόρησης και ανταλλαγής τεχνογνωσίας για τον κλάδο της φιλοξενίας. Για το μέλλον του ελληνικού ξενοδοχείου, το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, το μέλλον της οικονομίας και της κοινωνίας.

Ο τουρισμός έδωσε μαθήματα μέσα στην κρίση. Η οικονομική αξία του τουρισμού που ξεπερνάει το 25% του ΑΕΠ της χώρας είναι αυτή που δείχνει σήμερα πως το ξενοδοχείο είναι οδηγός, δεν είναι ουραγός. Είναι οδηγός προς μια νέα πορεία, μια νέα κατεύθυνση, μια νέα πραγματικότητα για την οικονομία και την κοινωνία.

Όπως είπα και πρόσφατα μιλώντας στους συναδέλφους μου ξενοδόχους της Αττικής και θέλω να το επαναλάβω και σήμερα καθώς η αίθουσα είναι γεμάτοι από ξενοδόχους απ’ όλη την Ελλάδα και τους ευχαριστώ ιδιαιτέρως θερμά γι’ αυτό, έχουμε κάθε λόγο, όχι μόνο σαν επιχειρηματίες και επαγγελματίες αλλά πρωτίστως ως ενεργοί πολίτες, να βγούμε μπροστά για να διεκδικήσουμε μια Νέα Ελλάδα που θα στηρίζεται πάνω σε πέντε πυλώνες. Πέντε πυλώνες που μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο χθες και στο αύριο.

Τους απαριθμώ εν τάχει:

Δημιουργικότητα, Εξωστρέφεια, Συνεργασία, Αμεσότητα και Αλληλεγγύη.

Είναι πέντε πυλώνες πάνω στους οποίους ο τουρισμός έχει δώσει δείγματα γραφής και μπορεί να δώσει πολλά περισσότερα, στο βαθμό που πάνω σε αυτούς στηριχτεί ένα νέο όραμα της χώρας για τον 21ο αιώνα.

Εμείς, ως Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, αποδεικνύουμε πως κάνουμε πράξη αυτό που λέμε. Η απόδειξη είναι το ίδιο το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που εκφράζει ακριβώς αυτή την αντίληψη.

Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί τη Δημιουργικότητα.

Ναι, ο τουρισμός έχει επιτυχίες τα τελευταία χρόνια. Αλλά δεν επαναπαυόμαστε στις δάφνες μας. Με δημιουργικότητα, με νέες απαντήσεις, υποδεχόμαστε τις μεγάλες προκλήσεις του μέλλοντος. Γι αυτό συζητάμε σήμερα εδώ για τις νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις. Για τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που υπάρχουν, για το επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά και τα εμπόδια που ορθώνονται.

Το ζήτημα των επενδύσεων είναι η καρδιά του συνολικού ζητήματος της ανάπτυξης της χώρας για τα επόμενα χρόνια και οι απαντήσεις που θα πρέπει να δοθούν για να κινηθούμε μπροστά δεν μπορεί να αντιγράφουν το παρελθόν. Η δημιουργικότητα είναι το κλειδί που μπορεί να ανοίξει πραγματικά νέους ορίζοντες και για τις επενδύσεις και για το ελληνικό τουριστικό προϊόν και για την οικονομία της χώρας συνολικά.

Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί επίσης την  Εξωστρέφεια.

Το δηλώνει και το εκφράζει ο ίδιος ο διεθνής του χαρακτήρας. Όσο τοπικά κι αν δραστηριοποιούμαστε, ζούμε πλέον σε ένα περιβάλλον που μας υποχρεώνει να σκεφτόμαστε παγκόσμια.

Ζούμε στην πλανητική οικονομία των παγκόσμιων δικτύων. Το μέλλον δεν είναι παιχνίδι άμυνας. Είναι το άνοιγμα στον κόσμο, το άνοιγμα στις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που δημιουργεί η παγκόσμια τουριστική αγορά. Γι αυτό έχει αξία να γνωρίζουμε τις παγκόσμιες τάσεις που θα συζητηθούν εδώ σήμερα καθώς η πληροφορία είναι ο πλέον πολύτιμος πόρος της εποχής μας. Είναι αυτή που κρίνει σε τελική ανάλυση το σωστό ή το λάθος μιας επιλογής, μιας απόφασης, ενός σχεδίου.

Επιπλέον, μιλώντας για εξωστρέφεια πρέπει να έχουμε ένα πράγμα κατά νου. Τίποτα δεν χαρίζεται. Η επιτυχία μιας εξωστρεφούς στρατηγικής κρίνεται από το πόσο καλά γνωρίζεις το κοινό το οποίο θέλεις να προσελκύσεις. Αυτή άλλωστε είναι η ουσία του marketing, μόνο που για πρώτη φορά στην ιστορία του, υπάρχουν τόσα διαθέσιμα στοιχεία προς αξιοποίηση. Γεγονός που οδήγησε στο δημοφιλές απόφθεγμα “Data is the new oil” το οποίο θα έχουμε επίσης την ευκαιρία να συζητήσουμε σήμερα, διευρύνοντας και εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας πάνω στην επεξεργασία και την αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων.

Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί εξ ορισμού την  Συνεργασία.

Τίποτα αληθινά μεγάλο δεν γίνεται χωρίς συνεργασία. Όταν ενώνονται δυνάμεις το αποτέλεσμα δεν είναι απλά αθροιστικό, είναι πολλαπλασιαστικό.

Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας είναι πρωτίστως το αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των διακεκριμένων ομιλητών που μας κάνουν τη μεγάλη τιμή να βρεθούν στα πάνελ των συζητήσεών μας και να μοιραστούν με όλους μας τις εξειδικευμένες γνώσεις τους, τις έγκυρες πληροφορίες τους, τις τεκμηριωμένες αναλύσεις τους, τις εμπειρίες που τους καταξιώνουν ως κορυφαίους στο χώρο που δραστηριοποιούνται.

Τους ευχαριστώ όλους από καρδιάς γι αυτή τη μεγάλη τιμή και την συνεισφορά τους στο καλύτερο μέλλον της ελληνικής ξενοδοχίας, στο καλύτερο μέλλον του ελληνικού τουρισμού.

Και επιτρέψτε μου εδώ να πω ότι ο λόγος που μιλώ στα αγγλικά, είναι ακριβώς για να τιμήσω τους ομιλητές μας που μπήκαν στον κόπο κι ήρθαν από μακριά για να βρίσκονται εδώ μαζί μας σήμερα.

Πρέπει να τιμούμε τη συνεργασία. Να διευκολύνουμε την επικοινωνία. Να χτίζουμε διαρκώς γέφυρες.

Επίσης, πρέπει εδώ να υπογραμμίσω πως το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας είναι σήμερα πραγματικότητα χάρη στη γενναιόδωρη συνεργασία των χορηγών μας. Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι το ίδιο χωρίς αυτούς.

Θέλω λοιπόν να ευχαριστήσω τον Χρυσό Χορηγό μας, την Xenia, τους αργυρούς χορηγούς μας, την ΑΧΑ Ασφαλιστική, την Εθνική Τράπεζα και την Ideal Standard όπως επίσης και τους χορηγούς ταξιδιών και φιλοξενίας Aegean, AFEA και Semiramis. Να ευχαριστήσω επίσης όλα τα μέσα που ως χορηγοί επικοινωνίας υποστήριξαν την προσπάθειά μας.

Η συνεργασία πρέπει να γίνει πυξίδα. Αν θέλουμε πραγματικά να μιλάμε για μια νέα Ελλάδα τότε το μέλλον θα πρέπει να έχει περισσότερη συνεργασία, καλύτερο συντονισμό, μαζικότερη συμμετοχή στην κοινή προσπάθεια. Δεν μπορεί οι μισοί να ποτίζουν το δέντρο και οι άλλοι μισοί να το ροκανίζουν. Οδηγούμαστε σε φαύλο κύκλο και είναι καιρός να ανοίξουμε νέο κεφάλαιο στις προοπτικές και στις δυνατότητές μας ως χώρα.

Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας εστιάζει επίσης στην  Αμεσότητα.

Το μέλλον τρέχει με υψηλές ταχύτητες. Στην εποχή του γρήγορου ίντερνετ, όλοι και όλα είναι on line σε real time. To ίδιο συμβαίνει και με τους δυνητικούς επισκέπτες μας, το ίδιο συμβαίνει και με τα ξενοδοχεία μας. Πως μπορούμε να κερδίσουμε μέσα στον ψηφιακό κόσμο; Είναι ένα πολύ κρίσιμο ερώτημα και να γιατί το συζητάμε στην ενότητα “Getting Digital: Maximizing the new digital sales and distribution channels”.

Αλλά μέσα στον ψηφιακό κόσμο λειτουργούν και οι πλατφόρμες της λεγόμενης οικονομίας διαμοιρασμού, οι οποίες όταν λειτουργούν χωρίς ρυθμιστικό πλαίσιο και κανόνες τότε εκ των πραγμάτων δημιουργούν πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού. Είναι ένα φλέγον ζήτημα που απασχολεί όλους τους τουριστικούς προορισμούς και το συζητάμε σήμερα εδώ σε ειδική θεματική ενότητα , σε μια συγκυρία μάλιστα που αποδεικνύεται πως δημιουργεί και μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η ασφάλεια, η μεγάλη αύξηση των ενοικίων για τα νοικοκυριά, κλπ.

Δεν μπορούμε να αδιαφορούμε για το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιούμαστε. Κι αυτή τη στάση ευθύνης οι ξενοδόχοι έχουμε αποδείξει έμπρακτα πως την εκφράζουμε με την Αλληλεγγύη.

Είμαστε πραγματικά περήφανοι γιατί σε αυτή τη δύσκολη περίοδο “βάλαμε πλάτη” προκειμένου να σταθεί όρθια η κοινωνία. Και το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Τα οφέλη της τουριστικής ανάπτυξης μπορούν και πρέπει να διαχέονται.

Ως Επιμελητήριο υπηρετούμε και την αλληλεγγύη με τα μέλη μας. Είναι για μας προτεραιότητα να έχει κάθε ξενοδόχος, μικρός ή μεγάλος, σε δημοφιλή ή λιγότερο δημοφιλή προορισμό, τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφόρηση, ενημέρωση και γνώση όπως κάνουμε μέσα από το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας. Η επιτυχία κάθε ξενοδόχου, κάθε ξενοδοχείου, στο τέλος της μέρας, είναι όφελος για την ανάπτυξη κάθε τοπικής οικονομίας, για τη συνοχή κάθε τοπικής κοινωνίας.

Μπροστά θα πάμε Μαζί.

Μαζί για το ξενοδοχείο.

Μαζί για τον τουρισμό.

Μαζί για το νέο αναπτυξιακό προσανατολισμό μιας Νέας Ελλάδας.

Ο τουρισμός δικαιούται να έχει λόγο και ρόλο. Η επιτυχία του αναδεικνύει πρακτικές και χαρακτηριστικά που μπορούν να εμπνεύσουν, να ενθαρρύνουν, να κινητοποιήσουν προς τη θετική κατεύθυνση που έχει ανάγκη η χώρα.

Αυτό είναι το αποτύπωμα που θέλουμε να αφήσει το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας στο οποίο και σας καλωσορίζω όλους, ευχόμενος να αποτελέσει μια ξεχωριστή εμπειρία για κάθε συμμετέχοντα.

Καλή επιτυχία!”.

Μπορείτε να δείτε την ομιλία του κ. Βασιλικού και στο κανάλι του money-tourism.gr, στο youtube.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *